Acţiunile campionului chinez al vehiculelor electrice, BYD au atins marţi un nou record, după ce fondatorul Wang Chuanfu a afirmat că maşinile BYD pot fi încărcate de acum în numai 5 minute, la fel de repede ca plinul pentru o maşină cu benzină, scrie FT.
Acţiunile BYD au crescut cu peste 6% la 408,80 HK$ (52,62$) pe acţiune în primele şedinţe de tranzacţionare din Hong Kong, marcând o creştere de aproape 85% în ultimele 12 luni.
Wang, fondatorul miliardar al companiei, a declarat luni că noul sistem de încărcare al grupului din Shenzhen pentru propriile baterii EV BYD ar putea adăuga aproximativ 470 km în autonomie în cinci minute.
Afirmaţia implică faptul că BYD a devansat rivali precum Tesla şi Mercedes-Benz în ceea ce priveşte tehnologia de încărcare rapidă, deşi noul sistem este condiţionat de mai multe condiţii prealabile, inclusiv o tensiune suficientă la staţiile de încărcare.
Există o concurenţă crescândă între producătorii de vehicule electrice şi de baterii pentru implementarea unei infrastructuri de încărcare mai rapidă, în parte pentru a ajuta la rezolvarea neliniştii consumatorilor cu privire la autonomia şi viteza de încărcare a vehiculelor electrice în comparaţie cu maşinile tradiţionale cu motor cu combustie internă.
BYD intenţionează iniţial să instaleze aproximativ 4 000 de încărcătoare pentru a susţine noua tehnologie de încărcare rapidă.
Se aşteaptă ca China să instaleze aproximativ 460 000 de noi încărcătoare publice pentru vehicule electrice în acest an, reprezentând aproximativ două treimi la nivel global şi ducând numărul cumulat de unităţi la aproximativ 2,1 milioane, potrivit lui Chris Liu, analist principal cu sediul în Shanghai la compania de consultanţă Omdia.
BYD a adăugat că două dintre modelele sale sport utilitare populare, ambele cu preţuri sub 40.000 de dolari în China, vor fi echipate cu noul sistem de încărcare ultrarapidă începând cu luna aprilie.
Cea mai recentă creştere a preţului acţiunilor BYD, care numără Berkshire Hathaway al lui Warren Buffett ca investitor semnificativ, vine la o lună după ce compania a zguduit industria auto globală cu lansarea unui sistem avansat de autoconducere gratuit, denumit God's Eye, pe care intenţionează să îl instaleze pe întreaga sa gamă de maşini noi.
Mişcările sporesc presiunea asupra unui grup de rivali naţionali, precum şi asupra Tesla lui Elon Musk şi Volkswagen din Germania, care au pierdut cotă de piaţă ca urmare a exploziei vânzărilor de vehicule electrice în China în ultimii ani.