Auto

România revine „în cărţi“ pentru o investiţie de 1 miliard de euro din partea Volkswagen. Dar avem nevoie de o reacţie puternică a Guvernului. „Am iniţiat noi discuţii cu Grupul Volks­wagen azi-dimineaţă. România are un raport tehnic foarte bun în acest moment şi nu avem pro­blema cu forţa de muncă.“

România revine „în cărţi“ pentru o investiţie de...

Autor: Bogdan Alecu

16.10.2019, 00:08 4975

România revine pe lista scurtă a ţă­rilor unde Volkswagen ar pu­tea des­chi­de o uzină nouă pen­tru vi­itoa­rele ge­ne­raţii ale VW Pas­sat şi Skoda Superb, iar dis­cuţii în acest sens au fost ini­ţiate de Guvernul de la Bucureşti.

Grupul Volkswagen a amânat anun­ţul cu privire la decizia finală de a con­strui o uzină auto în Turcia, potrivit unui purtător de cuvânt al com­pa­niei, ci­tat de Automotive News Europe, în con­textul operaţiunilor militare con­duse de Turcia. „Am iniţiat noi discuţii cu Grupul Volks­wagen azi-dimineaţă. România are un raport tehnic foarte bun în acest moment şi nu avem pro­blema cu forţa de muncă. Am realizat stu­dii şi există mai multe posibile situri unde pot con­strui o uzină şi să dispună de infra­struc­tura ne­cesară şi forţă de muncă“, a de­clarat Ştefan Radu Oprea, ministrul pen­tru mediul de afaceri, comerţ şi antre­prenoriat. El a subli­niat că noi dis­cu­ţii pot fi iniţiate de guvernul actual, cu toate că a fost demis prin moţiune de cenzură.

„România are forţă de muncă bine cali­ficată în domeniu şi avem zone cu tradiţie auto unde există loc pentru dezvoltare. Am discutat inclusiv cu in­gi­neri români din Germania şi din alte ţări care au spus că sunt pregătiţi să re­vină acasă dacă un astfel proiect ar veni în România“, a spus Ştefan Radu Oprea.

În Turcia VW ar fi ales oraşul Manisa, la 40 km nord de Izmir, iar producţia ar fi trebuit să demareze în 2022. Uzina ar crea circa 5.000 de noi locuri de muncă, atât direct, cât şi în cadrul furnizorilor de componente.

Potrivit datelor din piaţa imobiliară, Volks­wagen a luat în calcul zona Aradului din Ro­mânia. La Arad există atât infrastructură ru­tieră, cât şi feroviară, un constructor auto având posibilitatea de a exporta rapid auto­mobilele produse.

„România poate atrage în continuare o uzină a Volkswagen, în condiţiile în care situa­ţia din Orientul Mijlociu i-a determinat să amâ­ne decizie cu privire la Turcia. Avem ne­voie acum de o reacţie puternică, la nivel înalt, din partea Guvernului“, a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În viitoarea uzină, Volkswagen va produce ur­mătoarea generaţie a lui VW Passat şi viitoa­rea Skoda Superb, în volume anuale de circa 300.000 de unităţi. Ambele maşini au preţuri cuprinse între 20.000 şi 50.000 de euro, astfel în­cât businessul VW ar fi avut şanse să fie chiar du­blu faţă de cel al Dacia. Mai mult, cei de la Dacia oferă în România salarii similare cu cele din Cehia, impunând local salarii peste media naţională.

În lipsa unui al treilea constructor, pro­ducţia din România nu va trece de 700.000 de unităţi şi economia locală va depinde numai de Dacia şi Ford în ceea ce priveşte industria producătoare de maşini.

Pe de altă parte, Ford a lansat în producţie la Craiova SUV-ul Puma alături de EcoSport, ce va duce producţia la peste 250.000 de unităţi anul viitor, potrivit estimărilor din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO