Auto

Salonul auto Bucuresti 2003 merge mai bine decat salonul auto Bucuresti 2001

01.10.2003, 00:00 69



Salonul Auto International din Bucuresti (SIAB), principalul eveniment al pietei auto romanesti din aceasta toamna este in plina desfasurare in aceasta saptamana la complexul Romaero Baneasa, amplasament traditional in ultimii ani. Rezultatele au depasit deja, spun organizatorii, pe cele inregistrate de editia precedenta.



Daca in cele zece zile de anul trecut au fost mai bine de 20.000 de vizitatori in fiecare zi, in editia din acest an, spun organizatorii, valoarea a fost depasita. Recordul de pana acum a fost inregistrat in week-endul trecut, cand pe parcursul unei singure zile 28.000 de oameni au "umplut" casieria organizatorilor SIAB.



Evolutia pe care a remarcat-o aproape oricine a avut ocazia sa viziteze editia din acest an a salonului auto a fost in ceea ce priveste standurile importatorilor si producatorilor de automobile.



Aproape toate standurile sunt aerisite, vizitatorii au ocazia sa se apropie de masini, chiar sa se urce la volanul multora dintre ele.



"Noi am folosit doar materiale romanesti in constructia standului. Nu am vrut sa aducem un stand din strainatate. De altfel, atat conceptul cat si dezvoltarea au fost realizate in totalitate in Romania" spune Stratos Vakkas, directorul general al Toyota Romania.



Cu toate acestea, o parte dintre standuri au fost "luate cu asalt" de vizitatori.



"Nu puteam lasa pe oricine sa se apropie de produsele pe care le expunem. Au venit o gramada de pusti care s-au jucat la toate butoanele. Asa ca am decis sa facem o "linie de demarcatie". Cu toate acestea permitem oricui doreste cu adevarat sa vada de aproape si sa incerce, chiar daca pe loc, unul dintre produsele noastre sa treaca dincolo de aceasta linie" spun reprezentantii H-D Classic Motorcycles, importatorul marcii americane Harley Davidson in Romania.



Aceeasi situatie se regasesete si la alte standuri. Astfel, modele precum Bentley, Lamborghini sau Porsche nu pot fi admirate decat de la "distanta".



Unul dintre cele mai vizitate standuri a fost in roimele zile ale salonului auto din Bucuresti cel al Automobile Bavaria. Aici a fost expus noul coupe al serie 6 de la BMW, care tocmai a venit de la Salonul de la Frankfurt. Denumit 645 Ci, modelul reinnoada dupa o pauza de 14 ani traditia coupe-ului de lux, fiind de fapt o combinatie intre modelul de lux Seria 7 si prototipul sportiv Z9. Automobile Bavaria pluseaza si cu standul Mini unde este expus modelul care a aparut in unul dintre "rolurile principale" in filmul The Italian Job, film care tocmai ruleaza pe ecranele romanesti. Pentru cei care nu au fost inca la SIAB, acestea pot fi usor recunoscute dupa multimea de curiosi care roiesc in jurul lor.



Aproape la fel stau lucrurile si la standurile altor importatori care au adus la Romaero modele sport sau deacapotabile care atrag aproape instantaneu privirile.



Daca decapotabilele nu lipsesc aproape de la nici un stand, masinile sport, desi au poate tot atat de multi fani, sunt mai reduse ca prezenta. Nu lipsesc insa modele de competitie cum este cazul francezilor de la Peugeot, care au adus la Bucuresti modelul 206 WRC sau al celor de la Skoda, care expun Fabia WRC. Auto Italia a venit la SIAB cu Trofeo, adica cel prin care Maserati a revenit oficial n acest an in competitiile europene. Acesta este derivat din modelul Maserati Coupé Cambiocorsa si este dotat cu un set specific pentru curse. Spaniolii de la Seat au adus Leon Supercopa R, adica modelul cu care se alearga in Supercopa - o competitie auto pe circuite de viteza dezvoltata integral de SEAT Sport. Versiunile sport ale unor modele de serie nu au fost neglijate la acest Salon. Suedezii de la Volvo au adus in premiera la acest salon modelul S60 R. Nu putea lipsi din aceasta enumerare Porsche care a venit la SIAB cu doua premiere sunt 911 Carrera 4S Cabrio sI 911 Turbo Cabrio, modele care vin in Romania la doar o saptamana distanta de la premiera mondiala de la Frankfurt. Japonezii de la Subaru, pentru prima data cu un stand propriu la un salon in Bucuresti au adus si ei noua varianta Impreza WRX Sti, in timp ce spaniolii de la Seat au venit cu Leon Cupra R.



Pentru cei carora nu le este de ajuns, compania de asigurari Allianz a adus la SIAB un simulator de Formula 1, unde oricine isi poate dovedi abilitatile in acest domeniu. De altfel, Allianz participa la cursele de Formula 1 alaturi de echipa BMW Wiliams.



Desi principalul castig al oricarei marci prezente la un salon auto este plusul de imagine, importatorii si producatorii din Romania au avut de castigat si din vanzarea de masini pe care au realizat-o pe perioada salonului.



Au fost vandute astfel, in primele zile ale salonului, atat modele de lux precum Bentley, Lamborghini, Morgan, cat si masini sport sau chiar SUV-uri. De altfel, la bordul modelului Volvo XC 90 expus la standul Volvo de la SIAB troneaza mare o pagina A4 pe care este scris cu caractere mari - "V+NDUT".





"Unde este Mercedes ?"



Aceasta a fost intrebarea unui grup de patru tineri, din care doi cu camere video, entuziasmati de standul Automobile Bavaria, acolo unde s-au filmat in modelul 645 Ci.



Intr-adevar, Mercedes este alaturi de alte sapte marci - Chrysler, Ford, Hyundai, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Smart - marea absenta la Salonul Auto International Bucuresti 2003, dupa ce divizia auto a holdingului Tiriac a decis in primavara acestui an sa nu participe la salon. Explicatia oferita de oficiali a fost promovarea unei strategii mai puternice in teritoriu, care urma sa implice fonduri sustinute.



De acest lucru au profitat, cum era de asteptat, ceilalti participanti. Aproape toti au la editia din acest an la dispozitie suprafete mai mari unde sa-si expuna produsele.



"Nu stiu ce am fi facut daca ar fi venit si marcile din grupul Tiriac la editia din acest an" spune unul dintre organizatori. Pentru editia din acest an cei 125 de expozanti vor beneficia de o suprafata de 38.000 metri patrati, cu 15% mai mare decat in 2001.



Pentru prima oara apare la editia din acest an a salonului si sectiunea Moto, aceasta beneficiind de un spatiu de 800 de metri patrati. Vehiculele utilitare vor fi expuse in exterior, pe o suprafata ce depaseste 1.400 de metri patrati. O alta noutate este exterioara 4x4, care da vizitatorilor posibilitatea ca, insotiti de piloti profesionisti, sa efectueze teste in care sa descopere noile modele cu tractiune integrala.



Salonul Auto International Bucuresti (SIAB) are loc la complexul Romaero Baneasa se va incheia pe 5 octombrie, iar pretul de intrare este de 80.000 de lei. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO