Dealerii Dacia, cei ai Opel Chevrolet, Renault, Skoda,Volkswagen şi Ford sunt cei care au înregistrat cele mai marivânzări în cadrul programului "Rabla" din acest an, potrivitstatisticilor Administraţiei Fondului pentru Mediu.
Cumulat, cele şase mărci au vândut în total aproape 32.000 demaşini, echivalentul a 82% din totalul autoturismelorcomercializate în cadrul "Rabla" 2010.
De la demararea programului în luna februarie şi până în data de 7septembrie s-au vândut aproape 39.000 de maşini prin utilizareavoucherelor "Rabla", echivalentul a 60% din vânzările de maşininoi din acest an. În acelaşi timp, de la începutul programuluis-au casat aproape 165.000 de maşini, ceea ce înseamnă că înpiaţă în acest moment se tranzacţionează 48.100 devouchere.
Dacia a înregistrat cele mai ridicate vânzări din cadrulprogramului, cu 17.215 maşini vândute, adică 44% din totalulvolumului şi aproape 80% din autoturismele vândute de Dacia înprimele opt luni ale acestui an.
Cu toate că brandul autohton îşi menţine poziţia dominantă încadrul programului, cota sa este în scădere în condiţiile în careîn primele trei luni ale programului Dacia avea o cotă de peste50%. Cumulat cu Renault, care se află pe locul trei ca vânzări încadrul programului, francezii au vândut echivalentul a 55% dintotalul programului. Potrivit lui Fabrice Cambolive, şefuluidirecţiei comerciale a Group Renault România, în prezent patrudin zece clienţi care cumpără o maşină nouă achiziţionează unmodel al grupului Renault.
Pe locul secund în topul vânzărilor se află dealeriiOpel/Chevrolet, cu aproape 5.700 de maşini, adică o cotă deaproximativ 14% din program. Porsche România, cu mărcile Skoda,VW/Audi ocupă locurile patru şi cinci în topul celor mai binevândute mărci în cadrul REMAT cu un volum cumulat de peste 4.000 demaşini.