Auto

Scandalul Volkswagen se extinde din SUA şi în România: Porsche amână o conferinţă de presă

Scandalul Volkswagen se extinde din SUA şi în România: Porsche amână o conferinţă de presă

Autor: Bogdan Alecu

22.09.2015, 16:42 3139

Problema motoarelor Volkswagen 2,0 TDI se extinde şi în România după ce oficialii companiei au precizat faptul că cele 11 milioane de propulsoare din modelul EA189 Euro 5 s-au comercializat la nivel mondial, nu numai în Statele Unite. La câteva ore de la comunicatul Volkswagen, Porsche România, importatorul mărcilor Grupului VW pe piaţa locală a anunţat o amânare pe termen nedefinit a conferinţei de presă unde trebuia anunţat noul director general din partea austriacă a grupului – Kurt Leitner numit în locul lui Rainer Trischak şi care va conduce compania alături de Brent Valmar.

Potrivit companiei, Volkswagen lucrează în forţă la clarificarea neregulilor cu privire la un anumit soft utilizat la motoarele diesel. „Autovehiculele noi cu motoare diesel Euro 6 ale Grupului Volkswagen disponibile în prezent în Uniunea Europeană îndeplinesc cerinţele stabilite prin lege şi standardele de mediu. Softul în cauză nu influenţează nici caracteristicile dinamice şi nici consumul sau emisiile. Astfel, clienţii şi distribuitorii beneficiază de claritate”, au transmis oficialii VW în cadrul unui comunicat.

Din investigaţiile interne adiţionale efectuate până în prezent, a rezultat că respectivul soft de management al motorului este instalat şi la alte autovehicule diesel ale Grupului Volkswagen. La majoritatea acestor motoare, acest soft nu are niciun fel de efecte.

În discuţie sunt autovehiculele cu motoare tip EA 189, care reprezintă un volum total de circa unsprezece milioane autovehicule la nivel mondial. Exclusiv la acest tip de motor a fost constatată o abatere între valorile la bancul de teste şi cele din utilizarea efectivă pe şosea. Volkswagen lucrează în forţă la înlăturarea prin măsuri tehnice a acestor devieri. în acest sens, compania comunică în prezent cu autorităţile competente şi cu Autoritatea Federală Germană pentru Transport Auto (Deutsches Kraftfahrtbundesamt - KBA).

Pentru acoperirea măsurilor de service necesare, precum şi a unor eforturi adiţionale în vederea recâştigării încrederii clienţilor, Volkswagen intenţionează să constituie provizioane de circa 6,5 miliarde euro în trimestrul trei al anului financiar curent, care vor influenţa şi contul de profit şi pierdere. Având în vedere investigaţiile în curs, această sumă estimată poate fi supusă reevaluării. Obiectivele privind rezultatele Grupului pentru anul 2015 vor fi ajustate corespunzător.

„Volkswagen nu tolerează încălcări ale legii de niciun fel. Obiectivul principal al Consiliului de Administraţie rămâne în continuare recâştigarea încrederii pierdute şi înlăturarea daunelor pentru clienţii noştri. Grupul va informa permanent şi transparent publicul cu privire la evoluţia investigaţiilor”, au spus oficialii.

 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO