Auto

Scurtmetrajul BMW Films The Escape a rulat în avanpremieră europeană în România, în cadrul „Les Films de Cannes à Bucarest”

Scurtmetrajul BMW Films The Escape a rulat în...

Autor: Bogdan Alecu

25.10.2016, 14:20 292

Cu doar câteva ore înainte de lansarea oficială pe BMWFilms.com, The Escape, cel mai nou scurtmetraj din seria The Hire, a beneficiat de o proiecţie în avanpremieră europeană în cadrul festivalului Les Films de Cannes à Bucarest. Regizat de Neill Blomkamp (District 9Elysium), scurtmetrajul plin de acţiune îi are în prim-plan pe starul seriei originale BMW Films, Clive Owen (Closer,Children of Men), care şi-a reluat rolul The Driver, pe Dakota Fanning (War of the Worlds, I am Sam), pe Jon Bernthal (The Punisher, Daredevil) şi pe actriţa nominalizată la Oscar, Vera Farmiga (The DepartedUp in the Air).

Noul BMW Seria 5 Sedan a fost şi el în rolul principal. Un BMW 540i a fost automobilul condus de Owen. Noul model a fost anunţat cu numai 10 zile înainte şi urmează să intre pe pieţele din întreaga lume în luna martie a anului viitor.

Seria BMW Films are o legătură specială cu Festivalul de Film de la Cannes. în 2001 şi 2003, în cadrul Festivalului de la Cannes, au avut proiecţii ale scurtmetrajelor din seriaThe Hire, regizate de celebrităţi ale industriei cinematografice ca Ang Lee, Wong Kar-wai, Guy Ritchie, Alejandro González Iñárritu sau John Woo. Proiecţia din România a fost singurul eveniment european dedicat noului proiect BMW Films.

„The Escape” a închis la Bucureşti oficial festivalul „Le Film de Cannes a Bucarest”, alături de documentarul lui Jim Jarmusch, „Gimme Danger”, o poveste plină de energie despre formaţia rock The Stooges.

„Seria de scurt metraje BMW Films The Hire este cu adevărat un fenomen pop-culture. Dincolo de premii, de prezentări în festivaluri sau muzee, este prima serie de gen care a devenit virală pe internet şi a devenit o sursă de inspiraţie pentru mulţi, inclusiv alţi producători auto de prestigiu. Suntem singura ţară din Europa care a organizat o proiecţie oficială a noului film din serie, The Escape, şi aceasta înainte de lansarea oficială on-line. Acesta este un motiv de mare mândrie pentru echipa BMW România! Arată aprecierea de care se bucură festivalul Les Films de Cannes à Bucarest, dar şi interesul deosebit pe care îl arătăm pentru noul BMW Seria 5, modelul prezentat în film. Un debut mai spectaculos nu puteam pregăti pentru acest automobil”, explică Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

The Escape este un omagiu adus la a 15-a aniversare a seriei originale The Hire, una extrem de apreciată de critici şi de fani, care a inclus opt scurtmetraje lansate pe parcursul a două sezoane, 2001 şi 2002. Fiecare proiect original BMW Films a fost regizat de unele dintre cele mai buni şi mai strălucitoare talente de la Hollywood şi l-a avut ca protagonist pe Clive Owen, pe atunci un star în devenire, în rolul misteriosului Driver angajat pentru a îndeplini diferite misiuni.

Alături de Owen, BMW l-a readus ca director de creaţie pe Bruce Bildsten, pe Brian DiLorenzo ca producător executiv şi pe David Carter, care a fost şi consultant de creaţie, în rol de co-scenarist împreună cu Blomkamp. The Escape i-a avut ca producători executivi pe creatorii seriei originale BMW Films, Steve Golin şi Eric Stern de la Anonymous Content.

Prin The Escape, Blomkamp se alătură unei liste prestigioase de regizori ai producţiilor BMW Films originale, de la câştigătorii Academy Award, Alejandro G. Iñárritu şi Ang Lee, şi continuând cu Joe Carnahan, Wong Kar-wai, Guy Ritchie, John Woo şi regretaţii John Frankenheimer şi Tony Scott. De asemenea, scurtmetrajele seriei The Hire au beneficiat şi de o distribuţie de excepţie: Gary Oldman, Stellan Skarsgârd, Forest Whitaker, Mickey Rourke, James Brown, Don Cheadle, Madonna, Adriana Lima, Danny Trejo, Kathryn Morris, Marilyn Manson, Ray Liotta, Robert Patrick şi Dennis Haysbert.

The Hire a fost lansat exclusiv online pe BMWFilms.com şi a strâns peste 100 de milioane de vizualizări înainte de apariţia internetului de mare viteză şi lansarea YouTube. Seria a inspirat Festivalul Internaţional de Publicitate de la Cannes, care în 2003 a creat Titanium Lion pentru a onora ideile creative care duc într-o nouă direcţie pentru industrie şi redefinesc peisajul creativ. Pe lângă faptul că a cucerit primul Titanium Lion, filmul a cucerit premiul cel mare în aproape orice competiţie de creaţie. în 2011, seriile au fost desemnate "The Best of the Digital Decade" de către The One Show, după ce în 2009 au fost primite în Clios Hall of Fame. în 2003, seriile "The Hire" au fost introduse în colecţia permanentă a Muzeului de Artă Modernă New York (MOMA).

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO