Auto

Şef de multinaţională şi investitor în recoltarea de celule stem şi vânzarea de electrocasnice: Tinerii antreprenori trebuie să aibă curaj. Poţi pierde de nouă ori, dar câştigi a zecea oară

Şef de multinaţională şi investitor în recoltarea de celule stem şi vânzarea de electrocasnice: Tinerii antreprenori trebuie să aibă curaj. Poţi pierde de nouă ori, dar câştigi a zecea oară

Gabriel Stanciu, CEO al Alstom Transport România, cu afaceri de 120 mil. euro şi antreprenor: „Cred că infrastructura va fi în următorii ani motorul economiei. Când vorbesc despre infrastructură, nu mă refer la companiile care toarnă asfalt. Pe lângă acestea sunt foarte multe chestiuni conexe”.

Autor: Ioan Dornescu

14.09.2015, 00:08 4993

Gabriel Stanciu, 46 de ani, care conduce business-ul de 120 milioane de euro al francezilor de la Alstom Transport Ro­mâ­nia, dar care ru­lează şi alte câteva mi­lioane de euro după pro­gram sau în weekend, în ca­litate de antreprenor, spune că me­diul de afaceri local s-a diversificat în ul­timii douăzeci de ani, iar tinerii antre­prenori trebuie să persevereze pe o piaţă cu mai multe domenii cu po­tenţial.

„Nu mai reţin când am debutat în afaceri, dar ştiu că mi-am dorit întot­deauna să fac acest lucru. Niciodată nu am putut să am doar o viaţă corporate. Cineva care are profilul meu trebuie să combine viaţa structurată de companie multinaţională cu apetitul de a crea valoare adăugată“, a declarat Stanciu într-un interviu acordat ZF.

În ultimii douăzeci de ani, cariera sa de manager a fost dublată constant de pos­tura de antreprenor, în diverse do­menii de activitate, povesteşte Stanciu.

El a fondat în anii ’90 o companie specializată în producţia şi distribuţia echipamentelor de irigaţii, în paralel de­ve­nind şi manager în cadrul Schlum­berger, cel mai mare furnizor de teh­no­logie pentru industria de petrol şi gaze la nivel global. Începutul anilor 2000 l-a găsit pe cont propriu, activând în do­menii precum consultanţă sau tra­ding, iar în 2005 a preluat con­ducerea com­pa­niei Alstom Transport România, spe­cializată în mentenanţă, infrastruc­tu­ră şi instalaţii de sisteme de semnalizare.

Ce sfaturi i-aţi da unui tânăr antreprenor la început de drum în 2015?

„Să aibă curaj! Experienţa mea în ceea ce priveşte antreprenoriatul este că în primul rând trebuie să ai curaj. Vei pierde probabil de nouă ori, dar vei câştiga a zecea oară. Este mai bine să fii curajos decât precaut. Suntem într-o piaţă în care antreprenoriatul are şanse mari, nu cred că situaţia economică locală este stabilizată ca într-o economie de piaţă veche şi că nu mai e loc. Evenimentele recente din ultimii trei-patru ani fac din nou loc pentru antreprenori, pentru cei care sunt dispuşi să îşi asume responsabilitatea de a crea valoare adăugată.“

Criza mondială a adus precauţie în business, poate mai mult decât ar trebui să fie, iar situaţia nu se va schimba mai devreme de 2017, prognozează Stanciu.

Cum s-a schimbat mediul de business în ultimele două decenii?

„S-a diversificat foarte mult. Era foarte greu acum 20 de ani să vii cu idei noi în piaţă. Ideea de a face consultanţă acum 20 de ani era bizară. Oamenii nu înţelegeau de ce au nevoie de sfaturi de la cineva din exterior“, spune el.

În ultimii cinci ani, lucrurile s-au stabilizat, oamenii au devenit mult mai structuraţi în mediul de business, iar conceptul de business-plan a devenit obligatoriu pentru cei care investesc. Pe de altă parte, creşterile sustenabile sunt esenţiale pentru dezvoltarea unei companii.

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO