Auto

Şeful Automobile Dacia: Trebuie să avem grijă la competitivitatea noastră faţă de India

Jérôme Olive. Foto: Cristina Nichituş

Jérôme Olive. Foto: Cristina Nichituş

Autor: Bogdan Alecu

12.03.2013, 00:07 2230

Uzina Dacia de la Mioveni va intra începând cu acest an în concurenţă şi cu fabrica Renault din Chennai, de unde francezii vor importa modelul Duster pentru Marea Britanie. Concurenţa din est vine la mai puţin de un an de când constructorul francez a demarat producţia a două din cele cinci modele de bază ale Dacia în Maroc, la Tanger, unde costurile cu forţa de muncă sunt la jumătate faţă de cele din România, iar infrastructura pentru export este superioară celei de pe piaţa locală.

În plus, vânzările Dacia şi piaţa auto marocană au crescut anul trecut cu 20 respectiv 30%, în timp ce în România acestea au pierdut mai bine de 80% în ultimii şase ani.

„Există mai multe tipuri de costuri, de la cel simplu, de producţie, după care este costul global, care include costurile logistice cum ar fi transportul către clienţi.  În momentul în care Renault a decis ca Duster cu volan pe dreapta să fie produs la Chennai, în India, a făcut acest lucru deoarece vrea o abordare rapidă şi eficientă. Trebuie să avem grijă la competitivitatea noastră faţă de uzina din Chennai“, a spus Jérôme Olive, directorul general al Automobile Dacia.

În condiţiile în care în primăvara acestui an este estimat că se va semna un acord de liber schimb între UE şi India, competitivitatea uzinei din Chennai va creşte după ce taxa vamală de 10% va fi eliminată. „Dimensiunea fiscală intră în partea economică şi este o componentă cât se poate de importantă, mai ales în auto, o industrie foarte concurenţială“, a spus Olive.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO