Auto

Şeful Dacia despre plecarea CEO Renault din funcţie: „Avem un traseu clar, bine definit, pentru Dacia. Modelele viitoare sunt în lucru“, spune Denis Le Vot după plecarea lui Luca de Meo

Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia: De acum înainte şi la Dacia vom merge pe producţia Leap 100

Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia: De acum înainte şi la Dacia vom merge pe producţia Leap 100

Autor: Bogdan Alecu

23.06.2025, 00:08 1531

 Plecarea lui Luca de Meo de la conducerea Grupului Renault nu va afecta direcţia mărcii Dacia, afirmă Denis Le Vot  Strategia este deja implementată, modelele viitoare sunt în lucru, iar investiţiile în România continuă. Cedric Combemorel, chief technical officer al grupului, confirmă că viteza de dezvoltare şi simplificarea procesului industrial oferă Daciei un avantaj în faţa competiţiei asiatice.

Schimbările de conducere de la nivelul Grupului Renault nu vor modifica traiectoria pe care se află marca Dacia, susţine Denis Le Vot, CEO-ul mărcii. „Nu se va întâmpla nimic cu Dacia, avem un traseu bine definit pentru perioada următoare“, a declarat acesta, în contextul plecării lui Luca de Meo, în cadrul unui eveniment de tehnologie organizat de grupul Renault.

De Meo este consi­derat arhitectul repoziţionării mărcii româneşti, pe care a transformat-o dintr-un brand low-cost într-o divizie profitabilă şi strategică. Cu toate acestea, Le Vot insistă că „planurile sunt deja în derulare“, iar direcţia stabilită rămâne aceeaşi.

Un element-cheie în această strategie este programul Leap 100, care reduce timpul de proiectare a unui model la doar 100 de săptămâni. „De acum înainte şi la Dacia vom merge pe producţia Leap 100“, a confirmat Le Vot. Primul proiect care va urma această metodologie este noua generaţie de Sandero, dezvoltată integral la RTR Bucureşti.

Cedric Combemorel, deputy CTO al Grupului Renault, explică avantajul acestei noi abordări: „Am tăiat upstream cu 16%, dezvoltarea cu 41% şi indus­trializarea cu 26%. Clientul nu este afectat, pentru că nu percepe complexitatea din spate. Am redus cu 30% timpul de lansare.“ Simplificarea vine şi din reducerea numărului de versiuni. „Dacă înainte aveam 30.000 de variante pentru un model, acum am redus. Ne concentrăm pe ce contează pentru client“, adaugă Combemorel. Această eficienţă tehnologică este esenţială pentru ca Dacia să rămână competitivă într-un peisaj auto dominat de creşterea preţurilor şi intrarea masivă a producătorilor chinezi. „În paralel cu Renault Twingo, vom dezvolta un model Dacia în doar 16 luni. Dacia va fi primul brand european care reuşeşte asta“, a punctat Laurens van den Acker, chief design officer.

Denis Le Vot spune că, indiferent de cine preia conducerea grupului, Dacia merge mai departe.

„Avem o marjă de profit ridicată, suntem pe un trend de creştere, iar accesul la tehnologia Renault ne permite să inovăm fără a creşte costurile pentru client.“

Plecarea lui Luca de Meo, deşi simbolică, nu reprezintă o ruptură. Din contră, confirmă maturizarea unei strategii de brand autonome, care face din Dacia un pilon al Grupului Renault – şi al industriei auto europene.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro