Auto

Şeful Dacia: România sărbătoreşte un secol de la Marea Unire, dar Transilvania este mai conectată de Ungaria decât de restul ţării

Şeful Dacia: România sărbătoreşte un secol de la...

Autor: Bogdan Alecu

29.03.2016, 10:59 904

Nicolas Maure, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia, care din data de 4 aprilie va prelua conducerea AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, controlat de Alianţa Renault Nissan, ridică un semnal de alarmă cu privire la infrastructura românească, în ultima întâlnire oficială pe care a avut-o cu presa din România, înainte de a pleca către Togliatti.

“În doi ani România va sărbători un secol de la Marea Unire, dar la fel de importantă este şi “unirea” la nivel de infrastructură între provinciile istorice. Acum Transilvania este mai bine conectată la Ungaria din punct de vedere al infrastructurii decât de restul ţării. România trebuie să aibă o infrastructură modernă care să unească ţara. Sperăm în continuare ca în 2020 să avem autostrada Piteşti-Sibiu realizată. Cunoaştem noul termen de 2021, iar o întârziere de câteva luni nu este o problemă, însă nu mai mult”, a spus Nicolas Maure. El a subliniat că pentru ca România să aibă o economie sănătoasă, în primul rând guvernul trebuie să construiască o infrastructură modernă între Transilvania, Moldova şi sudul României. În prezent nu există niciun drum cu două benzi pe sens care să lege cele trei provincii istorice, iar Valea Oltului, drumul de care depind exporturile şi producţia din România, are numai o bandă pe sens şi se confruntă de mai multe ori pe an cu alunecări de teren. Spre exemplu, deja există o autostrada continuă de la Lugoj către Budapesta, via Timişoara şi Arad, iar în următorul an se va putea merge de la Sibiu la Budapesta direct. Următorul pas este de la Cluj la Debrecen şi de acolo spre Budapesta, sau de la Cluj la Sebeş pe A1 şi mai departe spre capitala Ungariei, astfel încât principalele oraşe ale Transilvaniei vor avea în următorii ani drum rapid către Budapesta şi Viena, la fel cum avea şi în vremea Imperiului Austro-Ungar, în timp ce drumurile spre Moldova şi Sudul României fie nu sunt nici măcar în proiect, fie sunt amânate la nesfârşit.

Pe de altă parte, dacă iniţial se vorbea despre anul 2020 ca deadline pentru autostradă, acum se discută despre finalul anului 2021, în condiţiile în care studiul de fezabilitate nu a fost terminat şi nu a început construcţia pe niciun tronson, iar având în vedere experienţa companiei de drumuri, şansele ca autostrada să fie gata în noul termen sunt minime.

“Autostrada Sibiu-Piteşti, pe coridorul 4 este foarte importantă nu numai pentru Dacia, ci pentru întreaga economie a României. Sperăm că studiul de fezabilitate să fie gata anul acesta şi să înceapă construcţia. Săptămânal 2.000 de camioane vin şi pleacă de la Dacia pe Valea Oltului, iar 40% din furnizori sunt în Transilvania”, a spus Nicolas Maure.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO