Infrastructura nu este o problemă pentru companiile de transport şi logistică prezente deja în România deoarece toţi jucătorii transportă bunuri în aceleaşi condiţii, însă infrastructura deficitară îi ţine la distanţă pe marii investitori care aleg ţări cu drumuri moderne în defavoarea pieţei locale.
„Infrastructura este o problemă pentru România. Dar nu este o problemă pentru noi deoarece toate companiile din domeniu prezente pe piaţa locală se confruntă cu aceleaşi probleme. Dar este o problemă pentru clienţii noştri şi nu este una pe timp scurt, ci mediu. Dacă infrastructura nu evoluează, nu vor mai exista investiţii din partea companiilor private pentru care noi transportăm”, a spus Jérôme Chevrolet, director general al Gefco România. Compania este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de transport şi logistică, cu afaceri de 52 mil. euro în 2014, fiind printre grupurile care transportă către pieţele externe maşinile Dacia.
După 26 de ani de capitalism, România nu are o centură funcţională a Capitalei, drumul fiind modernizat pe numai 20 din cei 80 km şi niciun drum cu două benzi pe sens care să traverseze munţii Carpaţi, astfel încât Moldova şi Muntenia rămân izolate. Mai mult, săptămâna trecută compania de drumuri şi autostrăzi a închis un tronson de 22 km din autostrada Sibiu-Deva pentru reparaţii, la nouă luni de la inaugurare.