Compania aeriană low-cost Ryanair a raportat o creştere de 40% a profitului între lunile aprilie şi septembrie, pe fondul cererii ridicate din sezonul estival, în special din partea europenilor care au ales să călătorească pe continent, în loc să plece peste Atlantic.
Veniturile companiei au urcat cu 13%, la 9,82 miliarde de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul înainte de taxe a ajuns la 2,89 miliarde de euro, faţă de 2,06 miliarde anul precedent.
Directorul general al grupului, Michael O’Leary, a explicat că mulţi turişti europeni au renunţat la vacanţele în Statele Unite, unde preţurile zborurilor transatlantice au crescut puternic, preferând destinaţiile din Europa şi zona mediteraneană.
„Transatlanticul s-a scumpit semnificativ, iar traficul spre SUA a fost foarte modest în vară. Din ce în ce mai multe familii au rămas să-şi petreacă vacanţele în Europa”, a declarat O’Leary.
În acelaşi timp, şeful Ryanair a anticipat că slăbirea economiei britanice ar putea avantaja compania, întrucât familiile vor deveni mai atente la preţuri şi vor prefera zborurile low-cost.
Ryanair a ridicat prognoza anuală de pasageri la 207 milioane, uşor peste estimarea anterioară de 206 milioane, după livrarea mai rapidă decât se aştepta a noilor aeronave Boeing 737 Max 8. Acestea vor permite companiei să adauge capacităţi suplimentare în perioada Crăciunului şi Anului Nou, deşi anterior Ryanair anunţase o încetinire a creşterii din cauza întârzierilor Boeing.
Totodată, O’Leary a cerut extinderea aeroportului Stansted, cel mai mare hub britanic al Ryanair, susţinând că ar putea fi construită o a doua pistă pe terenurile verzi din jurul aeroportului pentru 500–600 milioane lire sterline.