Auto

România trebuie să meargă acum direct la Volkswagen cu o ofertă scrisă pentru a atrage investiţia de 1 mld. euro

România trebuie să meargă acum direct la Volkswagen cu...

Autor: Bogdan Alecu

15.10.2019, 12:04 3782

România încă îi mai poate convinge pe nemţii de la Volkswagen să investească într-o nouă uzină pe plan local, dar Guvernul trebuie să acţioneze rapid.

"Voi face tot posibilul (să mai atragem investiţia Volkswagen – n.red.)", a declarat pentru ZF premierul Viorica Dăncilă.

Volkswagen Group a amânat decizia finală de a construi o uzină auto în Turcia, potrivit Automotive News Europe pe fondul operaţiunilor militare ale turcilor în Siria. Cancelarul german Angela Merkel declara duminică faptul că i-a transmis preşedintelui turc Tayyp Erdogan că ofensiva militară trebuie oprită.

În Turcia VW ar fi ales oraşul Manisa, la 40 km nord de Izmir, iar producţia ar fi trebuit să demareze în 2022. Uzina ar crea circa 5.000 de noi locuri de muncă, atât direct, cât şi în cadrul furnizorilor de componente.

Potrivit datelor din piaţa imobiliară, Volkswagen a luat în calcul zona Aradului din România. La Arad există atât infrastructură rutieră, cât şi feroviară, un constructor auto având posibilitatea de a exporta rapid automobilele produse.

"Guvernul trebuie să meagă direct la Volkswagen cu o ofertă scrisă, care să respecte normele UE pentru a-i determina să se răzgânească şi să atragă investiţia în România", a declarat a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Gabriel Sicoe a subliniat că "România poate atrage în continuare o uzină a Volkswagen, în condiţiile în care situaţia din Orientul Mijlociu i-a determinat să amâne decizie cu privire la Turcia. Avem nevoie acum de o reacţie puternică, la nivel înalt, din partea Guvernului".

În viitoarea uzină, Volkswagen va produce următoarea generaţie a lui VW Passat şi viitoarea Skoda Superb, în volume anuale de circa 300.000 de unităţi. Ambele maşini au preţuri cuprinse între 20.000 şi 50.000 de euro, astfel încât businessul VW ar fi avut şanse să fie chiar dublu faţă de cel al Dacia. Mai mult, cei de la Dacia oferă în România salarii similare cu cele din Cehia, im­punând local salarii peste media naţională.

În lipsa unui al treilea constructor, producţia din România nu va trece de 700.000 de unităţi şi economia locală va depinde numai de Dacia şi Ford în ceea ce priveşte industria producătoare de maşini. Pe de altă parte, Ford a lansat în producţie la Craiova SUV-ul Puma alături de EcoSport, ce va duce producţia la peste 250.000 de unităţi anul viitor, potrivit estimărilor din piaţă.

Printre motivele care ar fi stat la baza deciziei VW a fost şi cel al pieţei locale, Turcia având o medie de 150 de maşini la mia de locuitori, deci un potenţial mare de creştere, iar Passat este în prezent în topul vânzărilor pe piaţa turcă, piaţă care preferă sedanurile.

Turcia reprezintă un adevărat hub pentru industria auto, având uzine ale Fiat, Ford, Renault, Toyota, Hyundai, Honda alături de alte uzine pentru camioane şi autocare.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO