Luca de Meo, directorul general care a condus cu succes transformarea Renault în ultimii cinci ani, pleacă din funcţie pentru a accepta „noi provocări în afara sectorului auto”, potrivit unui comunicat al companiei. Potrivit CNBC, decizia vine la scurt timp după ce publicaţia Le Figaro a relatat că acesta ar urma să devină noul CEO al grupului de lux Kering, proprietarul mărcilor Gucci, Yves Saint Laurent şi Balenciaga.
De Meo, un executiv italian cunoscut pentru energia şi viziunea sa strategică, a fost numit în fruntea Renault în plină criză de identitate a constructorului francez şi a fost arhitectul planului de redresare „Renaulution”, care a repoziţionat compania în era electrificării şi a redresat relaţia cu partenerul japonez Nissan. „Am realizat ce mulţi credeau imposibil. Rezultatele sunt cele mai bune din istoria noastră”, a declarat de Luca Meo, adăugând că Renault este astăzi o companie „agilă, cu o echipă solidă şi cu o strategie clară pentru generaţia următoare de produse”.
La Dacia, Luca de Meo este arhitectul noii organizări dar şi creşterii mărcii româneşti. Dincolo de Duster, Dacia acum are în gamă Bigster, un SUV compact de 30.000 de euro şi are în plan noi modele de segment C. În plus, Sandero este best-seller în Europa, iar Duster pe segmentul SUV-urilor cumpărate de persoane fizice. Dacă Dacia s-a lansat drept maşina de 5.000 de euro în 2004, Luca de Meo este cel care i-a convins pe europeni că merită 30.000 de euro în 2025
Jean-Dominique Senard, preşedintele consiliului de administraţie al Renault, a transmis că „în aceşti cinci ani, Luca de Meo a readus Renault Group pe un drum sănătos, cu o gamă de produse impresionantă şi o creştere reluată. Este un lider excepţional, creativ, pasionat şi inspiraţional. Îi mulţumim pentru tot ce a realizat şi pentru parcursul comun de până acum.”
Surse apropiate de conducerea Kering, citate de Reuters, confirmă că François-Henri Pinault, actualul preşedinte-director general al grupului, lucrează activ la separarea celor două roluri de conducere şi la aducerea unui nou CEO. Kering nu a oferit comentarii oficiale, conform CNBC, însă o schimbare de leadership ar putea fi esenţială într-un moment dificil pentru companie. Grupul de lux a pierdut peste 60% din capitalizarea bursieră în ultimii doi ani, din cauza scăderii vânzărilor şi a schimbărilor frecvente de creatori la Gucci, cel mai important brand din portofoliu.
Pentru Renault, plecarea lui de Meo vine într-un moment în care grupul tocmai începea să culeagă roadele transformării. „A fost o aventură umană şi industrială care se întâmplă o dată în viaţ. Le mulţumesc tuturor celor care au fost parte din aceast transformare – adevăratele motoare ale companiei. Iar ce e mai bun abia urmează...”, a transmis Luca de Meo în mesajul său de rămas-bun.
Rămâne de văzut cine va prelua conducerea Renault şi cum va continua strategia de electrificare şi eficientizare a grupului. De Meo pleacă însă lăsând în urmă o companie profund schimbată – poate cel mai important semn al unui mandat de succes într-o industrie aflată în plină revoluţie.