Auto

Şoferii de Mercedes-Benz au şanse de cinci ori mai mari decât cei de Dacia să fie implicaţi într-un accident

Şoferii de Mercedes-Benz au şanse de cinci ori mai mari decât cei de Dacia să fie implicaţi într-un accident

Autor: Bogdan Alecu

19.03.2012, 11:54 2878

Lipsa de experienţă a şoferilor şi automobilele puternice reprezintă de cele mai multe ori "reţeta perfectă" a accidentelor rutiere grave. Astfel, mărcile premium sau sport, cunoscute pentru motoarele puternice se regăsesc în topul automobilelor implicate în incidente rutiere grave, scrie revista BUSINESS Magazin.

Unul din 192 de maşini Mercedes-Benz şi unul din trei sute de automobile BMW au fost implicate în accidente rutiere grave în primele nouă luni ale anului trecut potrivit unei analize ZF pe baza datelor Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Spre exemplu, Mercedes-Benz şi BMW au împreună 11,5% din totalul maşinilor implicate în accidente grave de circulaţie cu toate că au numai 4,4% din total parc auto.

Printre cele mai cunoscute accidente rutiere cu un Mercedes-Benz este cel în care a fost implicat vedeta TV Şerban Huidu, care conducea un SUV ML atunci când s-a cicnit de un autoturism Dacia Logan. În urma accidentului cei trei pasageri din Logan au decedat, în timp ce ocupanţii SUV-ului au scăpat fără răni grave. La câteva zile de la acest incident, pe Calea Floreasca din Capitală, un şofer în vârstă de 20 de ani aflat la volanul unui SUV BMW X5 a omorât două persoane lovind trei maşini.

Potrivit dealerilor de pe piaţa locală, în România de foarte multe ori automobile de lux sau sport sunt achiziţionate de sau pentru şoferi tineri, lipsiţi de experienţă, în timp ce în Vest acestea sunt de obicei deţinute de persoane de peste 40 de ani.

"Nu cred că poate cineva să conteste siguranţa modelelor noastre. Spre exemplu BMW Seria 5 este până acum singurul automobil din istorie care a obţinut un punctaj de 100% pentru siguranţa activă la testele EuroNCAP, iar sistemele se regăsesc acum şi pe noile Seria 1 şi Seria 3", a declarat Marco Schulz, directorul general al BMW Group România.

Schulz a subliniat că "educaţia rutieră este o preocupare tot mai importantă pentru BMW în România. Anual sunt realizate sesiuni de teste demonstrative unde au fost introdus un modul de bază despre condusul defensiv. La nivel internaţional avem mai multe exemple de acţiuni BMW Group în această direcţie şi acum analizăm în ce măsură pot fi preluate şi aici".

La fel ca şi în cazul BMW, şi cei de la Mercedes-Benz subliniază că un constructor auto se ocupă în primul rând de asigurarea unui grad cât mai ridicat pasagerilor şi contribuie pe cât posibil la "educarea" clienţilor, dar nu poate influenţa direct comportamentul şoferului.

"Autovehiculele Mercedes-Benz sunt recunoscute pentru maximul de confort şi siguranţă oferit şoferilor şi pasagerilor, aceste caracteristici fiind intens exploatate, în special pe distanţe lungi. În acest sens, numărul de kilometri parcurşi şi distanţele pe care sunt exploatate sunt factori importanţi pentru relevanţa acestei statistici. Mai mult, accidentele depind de o serie de circumstanţe concrete în care acestea s-au produs", a spus Gabriel Crăciun, director de comunicare în cadrul Mercedes-Benz România.

În ceea ce priveşte reducerea numărului de accidente, Mercedes-Benz, atât la nivel mondial cât şi în România, încurajează responsabilitatea şoferilor în trafic printr-o serie de acţiuni menite să crească gradul de siguranţă la volan. Spre exemplu, pe plan local, în fiecare toamnă, timp de o lună, Mercedes-Benz România desfăţoară în colaborare cu Parteneriatul Român de Siguranţă Rutieră GRSP România şi Fundaţia pentru SMURD un program gratuit de verificare şi reglare a luminilor exterioare prin intermediul centrelor autorizate.

"Nu contează marca automobilului, ci puterea acestuia şi vârsta şi implicit experienţa şoferului. Spre exemplu dacă un puşti de 19 ani conduce o maşină puternică, nu se mai pune problema de risc, este aproape o certitudine că va avea loc un accident", a spus Liviu Stoicescu, preşedintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR). El a subliniat că riscul unui accident este la fel de mare şi în cazul unor automobile mai ieftine dar modificate pentru a dezvolta o putere mai mare. Mai mult, în cazul maşinilor de clasă mică riscul unui accident grav este mai mare decât în cel al unui SUV din motiv că un automobil mare poate absorbi mai uşor forţa impactului.

Citiţi o analiză despre legătura dintre caii putere şi accidentele rutiere în numărul acesta al revistei BUSINESS Magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO