• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
Auto

Stefano Albarosa, Cefin Trucks: Dincolo de orice masterplan, PNRR-ul este cel mai important pentru infrastructură

Stefano Albarosa, Cefin Trucks: Dincolo de orice masterplan, PNRR-ul este cel mai important pentru infrastructură

Stefano Albarosa, CEO al Cefin Trucks, importatorul Ford Trucks.

Autor: Bogdan Alecu

28.01.2022, 09:00 184

Demararea marilor lucrări de infrastructură cu­prin­se în PNRR precum autostrada 7 care va lega Moldova de sudul ţării, dar şi capetele A8 din viitoarea Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni va atrage şi investiţii din partea con­structorilor, care vor cumpăra noi utilaje.

„România a lansat noul masterplan, da, 3.500 km în­seamnă foarte mult însă în cei 25 de ani de când sunt aici am realizat că există o diferenţă între declaraţii şi rea­litate. Partea bună este că avem PNRR, sunt bani şi proiecte europene, iar acest lucru reprezintă o certitu­dine. În plus, dezvoltarea infrastructurii se face pe baza unui plan pornit cu 3-4 ani înainte prin proiectare şi ex­pro­prieri. Dacă există voinţă politică, se pot face“, a spus Stefano Albarosa, CEO al Cefin Trucks, importatorul Ford Trucks.

În 2020 camioanele pentru construcţii au reprezentat aproape 25%, pentru ca în 2021 să scadă la 21% pe fondul creşterii cererii pentru autotractoare, camioanele utilizate în transportul internaţional. Altfel, camioanele pentru construcţii au adus cu cele 160 de unitaţi în plus, aproape 10% din creşterea totală a pieţei de camioane.

În 2021 înmatriculările de camioane noi au urcat cu 37%, la aproape 6.300 de unităţi, faţă de un 2020 puternic afectat de pandemie.

„În România camioanel de construcţii reprezintă acum 20%. Având în vedere proiectele anunţate, ne aşteptăm ca din 2023 procentul să urce la 30-35%. Dacă politicul se pune de acord, atunci vom vedea noi proiecte. Ce vedem acum în România, o coaliţie mare de guvernare vedem de aproape 8 ani în Germania şi de un an în Italia. Acest lucru înseamnă stabilitate şi un consen care poate duce la realizarea de mari proiecte. Dacă România ar avea infrastructura necesară, ar avea un PIB cu cel puţin 30% mai mare“, a subliniat Stefano Albarosa.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9429
Diferență: 0,0121
Ieri: 4.9423
Azi: 4.6098
Diferență: -0,2078
Ieri: 4.6194
Azi: 5.8083
Diferență: -0,1942
Ieri: 5.8196
Azi: 4.8066
Diferență: -0,0852
Ieri: 4.8107