Ford Europa va lansa în producţie la Craiova spre finalul anului viitor modelul Puma, un SUV compact amplasat în gamă între EcoSport şi Kuga şi care va fi primul automobil mild-hybrid produs în România.
„Ford Puma va fi un model puternic, este un model important pentru România şi va avea un impact asupra uzinei din Craiova. Suntem mulţumiţi de echipa de acolo şi de rezultatele obţinute cu EcoSport. Planul este să utilizăm capacitatea de producţie pe care o avem la Craiova. Modelul va ocupa locul dintre EcoSport şi Kuga“, a subliniat Steve Armstrong, preşedintele consiliului de administraţie al Ford Europa.
Ford a anunţat ieri, în cadrul evenimentului „Go Electric“ de la Amsterdam, o gamă avansată de vehicule electrificate care marchează o nouă eră pentru companie şi pentru clienţii săi. Printre noile automobile „electrificate“ este şi Ford Puma. Dincolo de tehnologia mild-hybrid, printre noutăţi se numără faptul că Puma va avea un portbagaj de 456 de litri, cu aproape 50% mai mare decât în cazul lui EcoSport şi cel mai mare din clasa sa, fiind similar cu cel al unui sedan compact.
Miza dezvoltării urgente a infrastructurii rutiere şi feroviare din zona Craiovei o reprezintă atragerea unor noi investiţii din partea furnizorilor Ford, care momentan ezită deoarece lipsa drumurilor moderne pune presiune pe costuri.
„Cea mai mare provocare la Craiova o reprezintă logistica, să livrezi componente spre uzină şi maşini de la uzină. Infrastructura rutieră nu este cea mai bună, avem infrastructură feroviară, dar şi aceasta trebuie îmbunătăţită. Dialogăm cu autorităţile cu privire la dezvoltarea infrastructurii în acea zonă. Ne va ajuta pe noi, dar şi pe furnizori care vor putea veni acolo şi care momentan ezită“, a subliniat Steve Armstrong, preşedintele consiliului de administraţie al Ford Europa.
Pe plan local producătorii de componente sunt cei mai mari exportatori, dar şi cei mai mari importatori, în condiţiile în care aceştia primesc din afară materia primă şi subansamble ale componentelor pe care le asamblează aici. Dacă în producţia auto există o marjă ceva mai mare, în cazul producătorilor de componente presiunea pe cost este mult mai mare, iar lipsa drumurilor presupune un cost logistic ridicat, cost care îi poate face necompetitivi în faţa concurenţei.
Puma va fi un mild-hybrid, echipat cu tehnologie de 48 de volţi, astfel încât motorul EcoBoost de 1,0 litri va ajunge să dezvolte 155 CP datorită sistemului hibrid.