Auto

Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa: Craiova este un succes, iar Puma este un hit în piaţă. Vom discuta despre viitorul uzinei în contextul electrificării

Stuart  Rowley, preşedintele Ford Europa: Craiova este un succes, iar Puma este un hit în piaţă. Vom discuta despre viitorul uzinei în contextul electrificării

Autor: Bogdan Alecu

17.02.2021, 12:37 5824

Uzina de la Craiova ar putea produce în următorii ani automobile electrice Ford în contextul noii strategii a Ford Europa de reducere a emisiilor de dioxid de carbon.

"Uzina de la Craiova este o poveste de succes, am lansat acolo noul Ford Puma la începutul anului trecut iar modelul este un hit în piaţă, iar cele mai multe unităţi livrate utilizează tehnologia mild-hybrid. Vom reveni în următoarele luni cu detalii despre viitorul uzinei de la Craiova", a răspuns Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa la o întrebare adresată de ZF cu privire la uzina din România, în cadrul evenimentului The Future of Ford in Europe"

Ford Europa a anunţat astăzi un plan de a investi 1 miliard de dolari în uzina din Koln, Germania pentru a produce acolo din 2023 un automobil electric pentru piaţa europeană. Acesta va fi proiectat pe aceeaşi platformă cu Volkswagen ID.3.

Ford şi-a propus ca până la jumătatea anului 2026, gama sa de autoturisme să fie 100% pregătită să atingă zero emisii, în variantele electrice sau plug-in hybrid, urmând ca până în 2030 să fie complet electrică. În mod similar, întreaga gamă de vehicule comerciale Ford va fi complet electrică sau plug-in hybrid până în 2024. Ford se aşteaptă ca două treimi din vânzările de vehicule comerciale să fie reprezentate de vehicule electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.

Ford se îndreaptă către un viitor complet electric prin această investiţie de 1 miliard de dolari pentru modernizarea fabricii sale din Koln, unul dintre cele mai mari centre de producţie din Europa. Investiţia va transforma operaţiunile de ansamblare a vehiculelor existente la Centrul de Electrificare Ford din Koln pentru fabricarea vehiculelor electrice, fiind primul astfel de centru al Ford în Europa.

Ford a confirmat, de asemenea, că primul său autovehicul complet electric construit în Europa, destinat clienţilor europeni, va fi produs aici în 2023, cu potenţialul unui al doilea vehicul complet electric ce ar putea fi construit tot la fabrica din Koln.

“Anunţul nostru de astăzi privind transformarea fabricii noastre din Koln, sediul operaţiunilor noastre din Germania de 90 de ani, este una dintre cele mai importante. Aceasta arată angajamentul nostru faţă de Europa şi pentru un viitor modern, în care vehiculele electrice se află în centrul strategiei noastre de creştere”, a declarat Rowley.

Detalii suplimentare despre planul de electrificare Ford şi transformarea fabricii de la Koln vor fi făcute publice în lunile următoare.

Anunţul de azi vine după ce Ford a raportat o revenire la profitabilitate în Europa, în al patrulea trimestru al anului 2020. Ford a anunţat că investeşte cel puţin 22 de miliarde de dolari la nivel global în electrificare până în 2025, aproape de două ori mai mult decât planurile anterior comunicate în legătură cu vehiculele EV.

“Am restructurat cu succes Ford Europa şi am revenit la profitabilitate în al patrulea trimestru din 2020. Acum suntem pregătiţi să accelerăm spre un viitor complet electric în Europa cu vehicule noi, semnificative şi o experienţă conectată pentru clienţii noştri”, a declarat Stuart Rowley, preşedintele Ford Europa. “Ne aşteptăm să păstrăm impulsul puternic pe care îl avem, în acest an, în Europa şi să rămânem pe drumul cel bun pentru a ne atinge obiectivul de a avea o marjă de 6 procente EBIT, ca parte a planului nostru de transformare a operaţiunilor globale.”

Elementele esenţiale care au dus la transformarea operaţiunilor Ford în Europa în ultimii 2 ani au fost: o îmbunătăţire de 1 miliard de dolari a costurilor structurale, adresându-se pieţelor cu performanţe slabe, crearea unei linii de vehicule mai bine direcţionate în cadrul a trei grupuri de afaceri axate pe clienţi, şi nu în ultimul rând, parteneriate care stimulează creşterea şi profitabilitatea în toate ariile de business.

În 2020, Ford a fost lider al vânzărilor de vehicule comerciale în Europa pentru al şaselea an consecutiv. Creşterea puternică a gamei de vehicule comerciale este cheia profitabilităţii sale europene, susţinută de noi produse şi servicii şi de colaborarea cu o reţea extinsă de carosieri. În plus, parteneriatul strategic cu Volskwagen şi joint-venture-ul Ford Otosan oferă capabilităţi de dezvoltare si producţie eficientă.

Creşterea continuă în sectorul de vehicule comerciale va fi bazată pe un ecosistem al tehnologiilor de conectare co-dezvoltat împreună cu clienţii şi conceput pentru a le oferi mai multă eficienţă şi o experienţă îmbunătăţită. Acestea includ, de exemplu, mai multă disponibilitate de conectare, servicii de productivitate precum FordPass Pro pentru flote de până la 5 vehicule şi lansarea sistemului de Management al Flotelor, Ford Fleet Management, dezvoltat de Ford şi ALD Automotive anul trecut, destinat clienţilor de flote care caută servicii personalizate pentru a maximiza productivitatea flotelor.

Ford şi Google au anunţat, de asemenea recent înfiinţarea unui grup de colaborare, Team Upshift, pentru generarea de oportunităţi de dezvoltare bazate pe procesarea de date. Acest parteneriat unic, în combinaţie cu capacităţile interne ale Ford va sta la baza transformării experienţelor şi serviciilor atât pentru clienţii de vehicule comerciale cât şi pentru clienţii de autoturisme Ford.

 
AFACERI DE LA ZERO