Auto

Surpriza de la Dacia. Ce model a ajuns best-seller pentru flote

Surpriza de la Dacia. Ce model a ajuns best-seller pentru...

Autor: Bogdan Alecu

04.05.2013, 12:24 5857

Dintr-o marcă preferată în primul rând de clienţii de retail, Dacia a ajuns să fie în topul alegerilor când vine vorba de flote pentru firme. Cele mai ridicate procente de vânzări de flote, care ajung şi la peste 90% sunt pentru modelele Dokker, Duster şi chiar Logan, maşini care deja se pot vedea în trafic.

Viorel Asaftei, , director vânzări speciale pentru Dacia şi Renault, a declarat că odată ce Dacia a introdus pe noile modele noi sisteme de securitate, cum este cel de control a stabilităţii ESP sau echipemente cum este noul sistem multimedia cu sistem de navigaţie, pilot automat sau conectivitate cu port USB, automobilele produse în România au urcat în preferinţele clienţilor, atraşi acum şi de dotarea maşinilor, nu doar de preţul acestora.

„Duster deja este o maşină de flote în România, iar cea mai bine vândută versiune este cea diesel cu tracţiune integrală. Mai mult, SUV-ul este vândut inclusiv ca maşină pentru management sau middle-management, nu doar ca maşină pentru intervenţii. De asemenea, tot mai multe companii înlocuiesc maşinile de import cu Duster”,

În primele trei luni Dacia a vândut în România peste 3.600 de autoturisme, în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vânzările cumulate ale Dacia şi Renault către persoane juridice au crescut, în 2012 cu 2% faţă de 2011 şi cu 6% în martie 2013 comparativ cu perioada similară a anului trecut.

„În primul trimestru al acestui an vânzările de maşini către persoane juridice au urcat la 70%. Spre comparaţie, în 2009 – 2010, acestea erau la aproximativ 40%. Putem spune că atât Dacia cât şi Renault au devenit în ultimii doi-trei ani mărci de flote. Sunt mulţi clienţi care aleg pentru flote atât modele Dacia cât şi Renault cum ar fi Clio IV sau noul Fluence”, a spus şeful de vânzări speciale a Dacia.

În timp ce în primul trimestru din piaţa locală s-au evaporat alte 20% din înmatriculările de autoturisme ajungând la 11.200 de unităţi, piaţa de leasing operaţional, cea care închiriază flote de maşini către companii, a crescut. Acest segment a avansat cu aproape 4% la 41.700 de automobile administrate, în primele trei luni 2.200 de maşini noi fiind înmatriculate prin leasing operaţional.

„A fost un început de an greu, piaţa auto nu este unde ne-am fi dorit să fie, dar în ceea ce priveşte vânzările de flote şi persoane juridice stăm bine. Pe Dacia şi Renault procentul a urcat la 85% în primul trimestru”, a spus Viorel Asaftei

„Şi noul Logan a avut acelaşi trend, multe firme au aşteptat şi cumpărat încă din decembrie anul trecut când au demarat discuţiile, iar în ianuarie au început livrările”, a spus Asaftei.

Dokker şi Dokker Van au început bine vânzările încă din luna noiembrie a anului trecut şi acum are vânzări mai mari decât avea anul trecut Logan Van inclusiv datorită faptului că dispune de un spaţiu de depozitare mai mare, potrivit celor de la Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO