Auto

Test Auto ZF: 1.000 km cu noul BMW X3 - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: 1.000 km cu noul BMW X3 - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu

28.12.2010, 12:54 538

La aproape şapte ani de la "inventarea" segmentului SUV-urilorcompacte premium, prin lansarea lui X3, constructorul german vinecu cea de-a doua generaţie, care acum nu mai este produsă înAustria, ci în SUA, alături de X5 şi X6.

Dacă în momentul lansării X3 nu avea practic niciun concurent,acum trebuie să înfrunte atât Audi Q5, lansat în 2008, cât şiMercedes-Benz GLK. Şi având în vedere faptul că anul trecut a fostlansat X1, noul X3 a fost acum amplasat mai sus în gamă. Din acestpunct de vedere se remarcă lungimea cu 83 mm mai mare, lăţimea carea crescut cu 28 mm dar şi înălţimea mai mare cu 12 mm. Astfel, s-aajuns ca X3 să fie cu 20 cm mai lung decâ X1 dar şi cu 20 cm maiscurt decât x5.

Designul noii generaţii reprezintă o evoluţie a gamei. Nu estela fel de spectaculos ca un model proiectat de Chris Bangle, darnici nu se vrea. Aminteşte într-o mai mică sau mai mare măsură deX5, fără a se confunda însă cu acesta. În partea frontală avemfarurile "angel eyes" cu tehnologie LED şi funcţie de aprindere petimpul zilei.

Gama motorizărilor din momentul lansării este alcătuită din douăpropulsoare - unul pe beniznă, xDrive35i şi dieselul xDrive20d,care este şi subiectul testului. Faţă de generaţia anterioarăacesta dezvoltă 184 CP, în creştere cu 4% şi un cuplu motor de 380Nm, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 8,5secunde. În plus, consumul mediu oficial a scăzut cu 14% la 5,6litri/100 km. Acesta poate fi cuplat la o cutie de viteze automatăcu opt trepte şi funcţie de Start&Stop a motorului la semafor.Consumul mediu înregistrat în test a fost de sub 7,0 litri/100 kmcu noul X3, adică cu un rezervor de 67 litri am parcurs peste 1.000km cu o singură realimentare de 15 litri de motorină pentru a nuintra în zona roşie. Cu toate că într-o singură zi am parcurs maibine de 700 km, oboseala nu s-a instalat decât după ce am ajuns ladestinaţie. Scaunele confortabile, poziţia la volan dar şi setărilemotorului şi a suspensiei au contribuit din plin la o călătoriefoarte confortabilă, indiferent dacă vorbim de porţiunea de traseumontan sau de autostradă.

Din lista BMW ConnectedDrive am apreciat Head-Up Display-ul careafişează pe parbriz viteza maşinii şi indicaţiile sistemului denavigaţie. În plus, sistemul de infotainment oferă un sistem audiodemn de clasa premium, conector pentru USB şi intrareauxiliară.

Interiorul este unul de BMW autentic. Regăsim aproape acelaşicomenzi ca la Seria 5, sau chiar Seria 7. Alături de materialele deo calitate mai bună se observă şi displayul widescreen de 8.8 inchide înaltă rezoluţie pe care sunt afişate informaţiile sistemuluiiDrive.

Modelul testat era echipat inclusiv cu Dynamic Drive Control - opremieră pentru versiunile "X", care s-a regăsit iniţial pe nouageneraţie a Seriei 7. Dar spre deosebire de acesta, avem numai treimoduri de rulare - Normal, Sport şi Sport Plus, fără Confort şiConfort Plus. Acesta include de asemenea şi Dynamic Dumper Control,sistem ce controlează electronic tăria amortizoarelor.

Pentru off-road X3 dispune de o gardă la sol de 212 mm şiposibilitatea de a traversa vaduri de 500 mm în timp ce unghiurilede atac şi degajare sunt de 25,7 grade, respectiv 22,6 grade, ceeace poate oferi performanţe peste medie. Chiar şi aşa, X3 este unSUV care merită condus aproape numai pe asfalt şi scos numai atuncicând este necesar în afara acestuia.

Preţul de pornire al noului BMW X3 xDrive20d este de 41.200 deeuro cu TVA inclus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO