Auto

Test Auto ZF: BMW 225i Active Tourer, când spaţios înseamnă şi sportiv. GALERIE FOTO

galerie foto

galerie foto

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

30.06.2015, 18:45 613

Monovolumul sau maşina de familie, este una dintre cele mai bine vândute categorii în Europa, unde clienţii de cele mai multe ori optează pentru acestea datorită polivalenţei atunci când vine vorba de utilizare. Din acest motiv au apărut automobile precum Audi RS6, care pe lângă faptul că poate „alerga” cot la cot cu un Lamborghini, poate merge direct de pe Nurburgring la Ikea pentru a cumpăra un nou dulap.

Dacă Mercedes-Benz a intrat pe acest segment atât cu utilitarele sale cât şi cu A, B şi vechiul R-Klasse, BMW a decis târziu să intre pe segmentul monovolumelor. Dar aşteptarea a meritat, constructorul bavarez venind cu Seria 2 Active şi Grand Tourer, cu cinci respectiv şapte locuri, disponibile atât cu tracţiune faţă cât şi tracţiune integrală xDrive.

Care este miza pentru care BMW a intrat pe teritoriul maşinilor de familie? Peste 70% dintre clienţii de Seria 2 Active Tourer şi Grand Tourer vor fi la primul BMW, tocmai pentru că înainte nu au avut în gama constructorului bavarez un astfel de automobil. Plus că acestea două vin cu tracţiune faţă tocmai pentru a se adresa celor nu se împăcau cu tracţiunea spate.

În ceea ce priveşte designul BMW Seria 2 Active Tourer este diferit dar totuşi similar cu restul gamei. Caroseria de monovolum este una cu totul nouă pentru constructor, însă aceasta preia elemente de la SUV-uri. În plus, acesta arată dinamic, exact cum trebuie să arate un BMW, chiar dacă în targetul său este o familie.

La interior Active Tourer rămâne fidel liniei BMW, dar sunt şi mici excepţii. Spre exemplu, volanul, sistemul de climatizare, rotiţa sistemului iDrive şi ceasurile de bord sunt similare, însă sistemul Driving Experience Control este acum amplasat pe consola centrală şi este acum de tipul unui „mâner” argintiu. De asemenea, cotiera nu mai este una integrată, ci se poate ridica pentru a oferi mai mult loc celui de la volan.

În materie de spaţiu Active Tourer este un adevărat monovolum şi oferă mult spaţiu pasagerilor săi, indiferent de locul ocupat. În plus, portbagajul oferă un spaţiu de 468 de litri, suficient pentru bagajele unei familii.

Dincolo de segment şi design şi segment, cea mai plăcută surpriză rămâne motorul ce echipează 225i Active Tourer. Acesta este un motor pe benzină, de 2,0 litri twin turbo ce dezvoltă 231 CP – exact detaliul care face acest monovolum un adevărat BMW. Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte ce întregeşte tabloul de automobil sportiv. Singurul detaliu care poate fi criticat este că toţi cei 231 CP merg numai pe puntea faţă, ceea ce oferă şi o uşoară senzaţie de „torque steer” atunci când este apăsată puternic pedala de acceleraţie, însă nu pronunţată. Desigur, ar fi recomandat sistemul de tracţiune integrală xDrive.

Surpriza acestei motorizări o reprezintă consumul pe care îl poate atinge. Cu toate că BMW s-a remarcat în ultimii ani pentru performanţele motoarelor diesel confirmate de procentul care urcă la peste 90% din total vânzări, de această dată bavarezii vin cu un motor puternic pe benzină dar economic. Oficial consumul mediu este de 5,8 litri/100 km, cu un maxim de 7,4 litri/100 km în mediu urban şi 4,9 litri în extraurban. În realitate am atins un consum de 9 litri/100 km în traficul din Capitală şi care a scăzut spre 6 litri/100 km în extraurban în modul Eco Pro.

În ceea ce priveşte performanţele dinamice, 225i accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde, ceea ce îl face unul dintre cele mai sportive maşini de familie de pe piaţă, fără a lua în calcul celebrul Audi RS6, desigur, iar viteza maximă este de 240 km/h.

La drum lung Active Tourer se comportă întocmai precum un BMW. Acesta a beneficiat de cunoştinţele inginerilor germani în materie de ţinută de drum, iar acest lucru este vizibil, indiferent că vorbim de un drum sinuos de munte, sau o călătorie pe autostradă. desigur, nu poate fi la fel de dinamic precum un Seria 2 „normal”, însă este foarte aproape.

Preţul de pornire pentru Seria 2 Active Tourer este de 28.272 de euro cu TVA pentru 218i cu motor pe benzină de 1,5 litri şi 136 CP şi poate urca la aproape 40.400 de euro pentru 225i în cazul echipării Luxury Line. Diferenţa dintre tracţiunea faţă şi cea xDrive în cazul acestui model este de aproximativ 2.000 de euro, bani care merită investiţi, mai ales având în vedere iernile din România. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO