Auto

Test Auto ZF: BMW Seria 5. Putem vorbi de o nouă revoluţie?

Test Auto ZF: BMW Seria 5. Putem vorbi de o nouă revoluţie?
13.07.2010, 10:25 1002

BMW a lansat Seria 5 la aproape un an după ce a prezentat Seria5 Gran Turismo - limuzină care îmbină caracterul practic al unuiSUV sau break, cu cel al unei limuzine. Aşadar, noua Serie 5, cuindicativul F10, vine să insiste acum mai mult pe caracterulsportiv - şi nu greşeşte deloc, mai ales că vine şi cu un consummai scăzut de combustibil datorită tehnologiilorEfficientDynamics.
În general cei care aleg o limuzină de clasă mare nu îşi bazeazădecizia pe preţul maşinii. Cu siguranţă îşi pot permite o Serie 7,spre exemplu. Ci pe imagine. În segmentul premium totul se facepentru imagine - ce comunică acel automobil despre proprietar. Peal doilea plan este ce oferă maşina cu adevărat.
Noul F10 este aproape radical modificat faţă de generaţiaanterioară. Am putea spune că a avut loc aceeaşi revoluţie ca laMercedes-Benz S-Klasse, la finele anilor 90, când noua generaţieera mai dinamică şi mai mică decât modelul anterior cunoscut subnumele de cod "balenă".
La prima vedere, fără să vrei te gândeşti că îţi aduce aminte de oSeria 3. Maşina pare mult mai dinamică şi în acelaşi timp oferă onotă de eleganţă mai apropiată de Seria 7. Şi în acelaşi timpsportivă decât creaţia lui Bangle lansată în urmă cu aproape optani.
Cum iei loc la bord, imediat găseşti elemente deja familiare.Acelaşi schimbător de viteze în formă de joystick, sistemul DynamicDrive Control, care te ajută să-ţi setezi maşina exact cum ţi-odoreşti sau sistemul iDrive cu display widescreen HD.
Finisarea interioară este impecabilă. Materiale de calitate şiîmbinări "ca la carte". Cu toate că ne aşeptam ca măcar designul săfie împrumutat de la 5 GT, nu a fost aşa, maşinile sunt aproapetotal diferite, de la design la modul cum se conduc.
De această dată am testat modelul 530d pe un traseu de aproximativ100 km în Bucureşti şi aproape 500 km din Capitală la Craiova şiînpoi - suficient pentru a ne forma o opinie despre cum se descurcăîn România noul Seria 5.
Maşina este echipată cu un motor diesel de 3,0 litri, 245 CP şi 540Nm, suficient pentru a propulsa maşina de la zero la 100 km/h înpuţin peste şase secunde.
Ca şi la 5 GT, acum dispunem de o cutie de viteze automată cu opttrepte, care contribuie semnificativ la reducerea consumului decombustibil. În plus, 530d, poate fi "configurat" pentru a respectanormele de poluare Euro 6.
Primul sentiment este că avem foarte multă tehnologie ladispoziţie. Totul este electronic, totul este asistat. Am fipreferat ca spre exemplu direcţia să nu fie electrică, dar este"asistată electric". Dar acomodarea se face repede. Cu toate cădiscutăm de multe sisteme de asistare, maşina comunică foarte binecu cel de la volan. Schimbarea treptelor se face lin, fără niciunindiciu real, iar sunetul motorului nu este prea diferit de unul pebenzină.
Unul din elementele "hi-tech" care au devenit aproape obligatoriieste head-up display. Pe parbriz avem afişată direct viteza şiindicaţiile sistemului de navigaţie. Poate părea un simplu "moft",dar nu este. Cu ajutorul displayului de pe parbriz pur şi simplu nueşti obligat să-ţi iei privirea de la drum, pentru a urmărinavigaţia, sau pentru a te asigura că nu depăşeşti viteza legală.Iar acest lucru poate fi chiar o problemă. În special în modul"Comfort", maşina accelerează aproape insesizabil de repede. Odatăde trecem în modul normal deja schimbul de trepte se realizează laun nivel mai ridicat al turaţiilor, iar în Sport deja parcă vorbimde o altă maşină.
Pe autostrada A1 probabil cea mai utilă dotare a fost tempomatuladaptiv. Datorită unui radar amplasat în partea din faţă a maşinii,Seria 5 poate frâna atunci când se apropie de o maşină din faţă şisă păstreze distanţa faţă de aceasta. Atunci când automobilul dinfaţă îşi schimbă banda, Seria 5 accelerează şi revine la vitezainiţială setată anterior. Dacă până acum cruise-controlul nu preaputea fi utilizat în România nici măcar pe autostrăzi, noul sistemse poate dovedi extrem de util inclusiv pe drumurilenaţionale.
Consumul a fost un alt element care a impresionat. Cu toate cădiscutăm de o limuzină de aproape două tone, acesta s-a menţinut înmedie la aproximativ 8 litri/100 km.
BMW 530d aproximativ 42.100 de euro fără TVA. În medie, noul 5 estemai scump decât generaţia actuală cu aproximativ 2-3.000 de euro,diferenţă prea mică dacă am lua în calcul lista de dotări sauperformanţele dinamice.
În plus, toate motorizările respectă normele de poluare Euro 5,pentru care nu se va plăti nicio taxă de poluare. În plus, cei caredoresc să fie şi mai "verzi" pot "echipa" opţional modelul 530d cunorme Euro 6.
În gamă, cel mai ieftin diesel este momentan 525d, echipat tot cuun motor de 3,0 litri, dar care de acesată dată dezvoltă 204 CP, întimp ce preţul de pornire este de 38.130 de euro fără TVA. Înperioada imediat următoare gama va fi completată şi de 520d,echipat cu un motor diesel de 2,0 litri şi 184 CP, care oferă unconsum mediu de 5 litri/100 km şi un nivel al emisiilor de 132 g/kmde dioxid de carbon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO