• Leu / EUR4.9264
  • Leu / GBP5.8439
  • Leu / USD4.8175
Auto

Test Auto ZF: BMW X6 ActiveHybrid, cel mai puternic hibrid din lume - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: BMW X6 ActiveHybrid, cel mai puternic hibrid din lume - GALERIE FOTO
24.06.2010, 00:02 1530

BMW X6 ActiveHybrid este în prezent cel mai puternic hibriddisponibil pe piaţa europeană. Şi cu toate că are aproape 500 CP nueste atât de departe de conceptul "eco" precum pare la primavedere. Pe un traseu de aproximativ 400 km, din care 220 km pe DN1de la Bucureşti la Sinaia şi înapoi plus alţi 180 km prinBucureşti, consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de12,9 litri/100 km. Adică tot cam cât ar fi consumat un automobil"normal" cu motor pe benzină de 2,5 litri. Dar fără tracţiuneintegrală şi cu o greutate mai mică cu aproape o tonă - X6 hibridcântăreşte nu mai puţin de 2,5 tone! De ce am început cu detaliilegate de consum? Deoarece dincolo de performanţele dinamice,imagine şi confort, consumul este printre cei mai importanţifactori de decizie - mai ales în cazul unui hibrid.

În general, în piaţă hibridele benzină-electric reprezintăprincipala alternativă la motorizările diesel. Astfel se îmbinăavantajele motorului pe benzină, cu un consum scăzut similar unuidiesel.

Dar X6 este diferit. X6 ActiveHybrid nu se doreşte a fi oalternativă la motorizările diesel din gamă. Nici nu ar avea cum,în condiţiile unui preţ de pornire de 103.500 de euro, cu TVAinclus - desigur, dacă am echipa un X6 xDrive50i (care dispune deacelaşi motor pe benzină ca hibridul) cu aceleaşi dotări, diferenţanu ar mai fi de 25.000 de euro, cât apare în lista de preţuri, ciundeva sub 5.000 de euro, în condiţiile în care consumul urbanscade la jumătate la hibrid.

BMW X6 hibrid este o alternativă la X6 M - dacă ne uităm la preţ- versiunea M costă cu aproape 6.000 de euro mai mult, 70 CP înplus dar şi un consum mai ridicat.

Spre deosebire de ce am văzut până acum la constructoriigermani, cu X6 ActiveHybrid este cu adevărat un "full-hybrid".Adică poate rula în modul electric mai bine de 2,5 kilometri şi cuo viteză de până la 60 km/h. Spre exemplu, în cartierelerezidenţiale, parcări sub sau supraterane se poate rula doar înmodul electric, fără a afecta în vreun fel calitatea aerului. Înplus, maşina nu face aproape niciun zgomot, aşadar se poate discutainclusiv de o lipsă a poluării fonice - element important mai alesdacă ne gândim că sub capotă se regăseşte un V8 de 4,4 litri. Iarsenzaţia este aproape unică. Totuşi discutăm de un SUV de 2,5 tonecare se mişcă precum un kart de golf.

Realizat pe platfforma lui xDrive50i, X6 hibrid faţă de Seria 7ActiveHybrid (care dispune de un sistem electric similar cu cel depe Mercedes-Benz S400 Hybrid) capacitatea de a rula numai în bazacelor două motoare electrice, atât timp cât condiţiile de drum şibateriile permit.

Sistemul de propulsie este alcătuit dintr-un propulsor V8 pebenzină bi-turbo dezvoltă 407 CP şi un cuplu de 600 Nm şi douămotoare electrice de 86 respectiv 91 CP. Cumulat, cele treiagregate dezvoltă împreună 485 CP, iar cuplul motor maxim este de780 Nm - astfel, nu discutăm doar de cel mai puternic hibrid dinlume ci şi de SUV-ul BMW cu cel mai mare cuplu, depăşind X6 M. Înplus, hibridul accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde şipoate atinge o viteză maximă de 236 km/h sau 250 km/h dacă esteechipat cu pachetul sport.Cu toate că discutăm de o maşină de pestedouă tone, X6 s-a dovedit foarte plăcut de condus chiar şi pedrumuri virajate de munte. Tot secretul este ca virajele să nu fieabordate într-o manieră foarte sportivă deoarece mulţumităgreutăţii, maşina prezintă totuşi un caracter subvirator. Dardatorită sistemului de tracţiune integrală xDrive şi a sistemelorde siguranţă, maşina este redresată aproape instantaneu.

Din păcate (pentru ecologişti) sau din fericire (pentru cel dela volan), maşina numai la un mod de condus "verde" nu te îndeamnă.Nici nu are cum, având în vedere puterea agregatului de sub capotă.dar, dacă totuşi se insistă, se poate obţine un consum mediuextraurban chiar mai mic de 9,4 litri/100 km, adică sub valoareacomunicată oficial. Pe de altă parte, în oraş nu poţi atinge unnivel de 10,8 litri/100km. Poţi, doar dacă eşti o combinaţie întreDalai Lama, Maica Tereza si mergi într-un oraş în care toatestrăzile sunt în coborâre. Mers normal în traficul din Capitală X6hibrid a consumat între 18 şi 24 litri/100 km, în funcţie de oră şitraseu. Dacă ne gândim la cei aproape 485 CP şi la cum se circulăîn Bucureşti, putem spune că este o valoare acceptabilă. Să nuuităm că maşina are un preţ de peste 100.000 de euro.

În interior nu poţi critica aproape nimic. Poziţia la volan esteperfectă, materialele de calitate, la fel şi finisările. Tapiţeriadin piele bej nu este cea mai bună alegere deoarece se murdăreşteuşor, dar şi această problemă se poate rezolva uşor.

La prima vedere X6 pare una dintre cele mai impunătoare maşinide pe piaţă, dar nu are decât aproape 4,9 metri lungime şi 2 metrilăţime. Pentru a facilita manevrele în parcare, maşina dispuneatâtde senzori faţă/spate plus camere în spate şi lateral, care îţioferă o imagine aproape completă în jurul maşinii.

Ca o concluzie, X6 ActiveHybrid este probabil una dintre celemai spectaculoase maşini care pot fi achiziţionate în acest momentpe piaţa europeană. Are un preţ de "supercar" dar oferă atâtperformanţe pe măsură cât şi posibilitatea de a avea un automobilpolivalent capabil să ruleze în orice condiţii.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9264
Diferență: 0,002
Ieri: 4.9263
Azi: 4.8175
Diferență: -0,3104
Ieri: 4.8325
Azi: 5.8439
Diferență: -0,668
Ieri: 5.8832
Azi: 5.0450
Diferență: 0,1211
Ieri: 5.0389