Auto

Test Auto ZF: BMW X6 M50d, performanţă la superlativ. Galerie FOTO

Test Auto ZF: BMW X6 M50d, performanţă la superlativ....

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

30.03.2015, 10:58 2027

X6 a fost probabil cel mai „controversat” model al BMW lansat în ultimul deceniu, având în vedere designul său, însă totodată, X6 s-a dovedit a fi o idee atât de bună încât până şi Mercedes-Benz a „copiat” ideea şi a venit anul acesta la Geneva cu GLE – un ML cu spatele de X6.

Cea de-a doua generaţie a modelului BMW a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris de anul trecut. De această dată nu a mai uimit cum a făcut-o în 2008, însă nu trebuie uitat că X6 este un automobil care a pornit de la zero un nou segment de SUV-uri sportive - în care a intrat de curând şi noul X4. Şi tocmai pentru că este în discuţie un model care pune accent puternic şi pe statul, am testat versiunea M50d, cel mai puternic diesel disponibil pe X6 ce dezvoltă 381 CP şi 740 Nm dintr-un motor de 3,0 litri supraalimentat cu trei turbine.

Acesta nu este doar unul dintre cele mai performante motoare diesel din lume, ci şi printre cele mai economice. Motorul dezvoltă 381 CP între 4.000 şi 4.400 rpm şi un cuplu motor de 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde – valoare ce îl face chiar mai rapid decât Porsche Cayenne Diesel S, care cu motorul de 4,2 litri TDI de 385 CP accelerează până la 100 km/h în 5,4 secunde. Datorită cuplului motor uriaş maşina oferă reprize impresionante, iar orice depăşire la orice viteză se poate realiza foarte uşor, cu toate că maşina are o greutate de aproape 2,3 tone.

În plus, cu toate că motorul este un diesel, datorită sistemului de evacuare foarte bine gândit, acesta se aude şi se simte precum unul pe benzină, iar cutia de viteze automată cu opt trepte, reuşeşte întotdeauna să menţină motorul exact în plaja de turaţii optimă schimbând aproape instantaneu treptele. Aici o contribuţie importantă îl are sistemul Adaptive Drive, de la modul Sport Plus, Sport, la Confort şi Eco Pro ce setează motorul, suspensia, direcţia şi transmisia.

Din acest motiv, aşa cum în Sport Plus maşina se ca comporta întocmai precum una supersport, cu un răspuns prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie, dar care poate fi şi rafinată şi confortabilă în modul Confort, sau una economică în modul Eco Pro, cu toate că vorbim despre un SUV sport de aproape 400 CP. În ciuda celor aproape două tone şi a motorului de 381 CP, maşina poate obţine un consum de combustibil foarte apropiat de cel oficial. Spre exemplu, în modul Eco Pro, computerul de bord a afişat un consum mediu de 7 litri/100 km, în timp ce oficial, în mediu este de 6,6 litri/100 km, iar cel pentru extraurban de 6,3 litri/100 km. Pe de altă parte, atunci când se adoptă un stil de condus mai sportiv, consumul urcă rapid peste 10 litri/100 km în modul Sport, atât pentru sistemul Adaptive Drive, cât şi în modul Sport al cutiei de viteze.

În materie de materiale utilizate la interior, X6 poate dispune de furnir nobil sau aluminiu, piele fină şi cea mai bună calitate când vine vorba de materiale. Instrumentele de bord au fost înlocuite acum de un display digital ce îşi schimbă înfăţişarea în funcţie de modul selectat ale sistemului Adaptive Drive, de la indicatoarele albastre ale modului Eco Pro cu turometrul transformat în indicator de eficienţă, la ceasurile clasice în Comfort şi Comfort Plus, la cele roşii utilizate pentru Sport şi Sport Plus.

În ceea ce priveşte spaţiul interior, X6 a evoluat şi acum oferă spaţiu suficient pentru toţi pasagerii, inclusiv spaţiu la cap pentru cei ce stau în spate. Portbagajul oferă un spaţiu de 580 de litri, iar accesul este facilitat de hayonul acţionat electric. Dacă se rabatează şi bancheta, capacitatea portbagajului creşte la peste 1.500 de litri.

Dar X6 nu evidenţiază numai prin confortul oferit pasagerilor săi, ci prin tehnologiile cu care poate fi echipat. Printre cele mai utile echipamente disponibile pe lista de opţionale se numără farurile LED adaptive, cu fază lungă adaptivă, foarte utile la drumurile lungi pe timp de noapte deoarece practic transformă noaptea în zi pentru cel de la volan. În plus, datorită sistemului adaptiv, maşina poate menţine aprinsă faza lungă astfel încât să nu-i deranjeze pe cei de pe contrasens. Acest sistem poate fi comandat contra sumei de 2.094 de euro cu TVA. Un alt sistem util la drum lung este head-up display (1.463 de euro cu TVA) ce proiectează pe parbriz date cu privire la viteza de deplasare, viteza setată pe tempomat, indicaţiile sistemului de navigaţie şi posturile de radio sau melodiile audio atunci când acestea sunt schimbate. Tot opţional este disponibil şi versiunea Professional a sistemului de navigaţie, contra sumei de 2.726 de euro. Sistemul de infotainment iDrive permite inclusiv conectarea unui smartphone prin cablu USB, iar prin intermediul aplicaţiei BMW Connected direct din meniul iDrive se pot reda playlisturile dintr-un telefon cu sistem de operare Android. Aici trebuie amintit şi sistemul audio Bang&Olufsen disponibil opţional contra sumei de 4.157 de euro ce transformă orice plimbare într-un X6 într-o adevărată experienţă acustică ce greu poate fi egalată.

Preţul unui X6 porneşte de la circa 70.000 de euro cu TVA, iar un M50d pleacă de la puţin peste 92.600 de euro, însă modelul testat, datorită opţionalelor preţul modeului testat a depăşit pragul de 122.000 de euro.

 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO