Auto

Test Auto ZF: Chevrolet Cruze Hatchback: Americanii contraatacă segmentul compact - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Chevrolet Cruze Hatchback: Americanii contraatacă segmentul compact - GALERIE FOTO

Chevrolet Cruze Hatchback: Americanii contraatacă segmentul compact (Foto: Mihai Dăscălescu)

Autor: Oraan Mărculescu

08.10.2011, 17:22 1134

Dacă sedanul Chevrolet Cruze nu pare suficient de dinamic, clienţii de pot orienta acum către versiunea în 5 uşi, cea mai nouă variantă de caroserie a modelului de segment compact.

Noul Chevrolet Cruze hatchback are un spate foarte plonjat, maşina având un profil aproape sportiv. Doar că stopurile nu sunt mai agresive, cum e cazul farurilor, aşa încât, dacă te uiţi din spate, Cruze hatchback pare o compactă cam simpluţă.

De fapt, hayonul cu o decupare generoasă inspiră un caracter practic destul de pronunţat, atenuând oarecum impresia de dinamism pe care o sugerează profilul zvelt sau partea frontală agresivă. Cruze hatchback e mai scurt cu 8 cm decât versiunea sedan, însă lungimea maşinii rămâne generoasă, de 4,5 metri - adică peste media clasei compacte.

Tot peste medie este şi portbagajul de 413 litri (cu doar 37 de litri mai puţin decât sedanul), iar, prin rabatarea fracţionată a spătarului banchetei, Cruze hatchback devine o maşină mult mai practică, mai ales că hayonul asigură încărcarea facilă a bagajelor mari sau obiectelor voluminoase. De reţinut, totuşi, că este foarte plonjat, deci spaţiul maxim este ceva mai limitat dacă vorbim de obiectele lungi şi înalte. Pentru majoritatea echipamentelor sportive, însă, maşina este foarte potrivită.

Din punctul de vedere al pasagerilor de pe banchetă, lucrurile rămân neschimbate faţă de sedan, deoarece Cruze hatchback are acelaşi ampatament de 2,68 metri, iar spaţiul la cap este mai mult decât decent.

În cadrul lansării mondiale din Croaţia am avut la dispoziţie două motorizări: una pe benzină, de 1,8 litri şi 141 CP, cealaltă pe motorină, fiind vorba de dieselul de top de 2,0 litri şi 163 CP. În primul caz, motorul pe benzină se comportă doar normal, fără a surprinde prin nimic, ba chiar se poate spune că e destinat mai degrabă persoanelor care nu agreează agresivitatea, cuplul maxim modest penalizând demarajele şi, mai ales, reprizele la viteză mare.

Având un preţ de pornire de 15.735 euro (cu doar 200 euro mai puţin decât sedanul), Cruze hatchback 1.8 este o ofertă tentantă în segmentul compactelor de zi cu zi.

Dieselul de 2,0 litri şi 163 CP îi conferă maşinii bune performanţe, iar insonorizarea este excelentă. Practic, nici nu sună a diesel în mers. Cutia de viteze manuală are şase trepte, iar cuplul motor de 360 Nm se traduce printr-un răspuns foarte bun - doar sub 2.000 de rotaţii pe minut dieselul e mai puţin prompt, ca orice alt rival. Nici la capitolul consum nu stă rău, având o medie de circa 6 litri/100 km, valoare foarte bună raportat la peformanţe.

În general, Cruze hatchback e o maşină corectă din punct de vedere dinamic, oferind o experienţă plăcută la volan. Nu îşi propune să fie sportivă, dar se dovedeşte cofortabilă şi foarte sigură pe şosea. Şoferul va mai aprecia volanul cu o priză bună şi ergonomia reuşită, în timp ce stabilitatea pe viraje este corectă, cu un caracter subvirator uşor de controlat.

Versiunea diesel are un preţ de pornire de 17.275 euro, fiind o algere interesantă pentru cine vrea un diesel puternic, iar nivelurile de echipare oferă un foarte bun raport preţ/dotări.

Date tehnice 2.0 diesel

Propulsie: 1.998 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală 6 trepte, 163 CP, 360 Nm.
Performanţe: 0-100 km/h în 8,5 secunde, viteză maximă 205 km/h
Consum: urban 7,7 litri/100 km, extraurban 4,4 litri/100 km, mediu 5,6 litri/100 km
Dimensiuni: lungime 4.510 mm, lăţime 1.797 mm, înălţime 1.477 mm, ampatament 2.685 mm, portbagaj 413/883 litri
Preţ de bază: 17.275 euro cu TVA.

Foto: Mihai Dăscălescu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO