Auto

Test Auto ZF: Chevrolet Orlando, MPV de înaltă clasă - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Chevrolet Orlando, MPV de înaltă clasă - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Chevrolet Orlando, MPV de înaltă clasă

Autor: Bogdan Alecu

27.06.2011, 12:58 931

Chevrolet doreşte cu tot dinadinsul să scape de imaginea demaşină coreeană de o calitate îndoielnică moştenită în Europa de laDaewoo. Ca acest lucru să se întâmple, americanii au demarat oamplă mişcare de reînnoire a gamei care a început cu Spark, acontinuat cu Chevrolet Cruze, Orlando şi Aveo.

Orlando este un MPV-crossover care dispune de o imagine de SUV,o gardă la sol puţin mai generoasă şi de un interior spaţios carepoate găzdui până la şapte persoane.

Designul exterior poate fi caracterizat simplu, ca fiind unulmasiv, inspirat de la maşinile americane. Suprafaţa vitrată esteuna generoasă, care asigură o vizibilitate sporită. Surpriza vineatunci când luăm loc în interior. Cu toate că dacă facem un simplucalcul Orlando se află în acelaşi segment de preţ ca şi Logan MCV,dacă am completa lista de opţiuni, MPV-ul oferă o atmosferă chiarpremium, cu materiale de bună calitate şi o ergonomie corectă.Spaţiul oferit este mai mult decât generos, atât pentru cei dinfaţă, cât şi pentru cei de pe banchetă. Nu acelaşi lucru se poatespune şi despre cei de pe rândul trei, unde pot lua loc numai copiisau adulţi pe distanţe scurte sau foarte scurte. În configuraţia deşapte locuri, portbagajul scade la aproape 100 de litri, faţă de856 de litri în cea cu cinci locuri.

Toate comenzile sunt grupate în jurul şoferului, iar butoanelesunt mari şi lizibile. Apreciem inclusiv amplasarea schimbătoruluicutiei de viteze automate la baza consolei, care de asemeneacontribuie la creşterea gradului de confort.

Pentru test am ales motorizarea diesel de 2,0 şi 163 CP, cuplatla o cutie de viteze automată cu şase trepte. Cu toate că vorbim deo maşină de aproape 1,7 tone, datorită motorului putem spune căOrlando chiar are un caracter sportiv.

Desigur, nu trebuie exagerat deoarece maşina prezintă un uşorcaracter subvirator ţinut sub control de sistemul de stabilitateoferit standard indiferent de versiune. Mai mult, cu otate căvorbim de un automobil mare cu transmisie automată, motorul nu aconsumat mai mult de 11 litri/100 km în traficul urban sau 7litri/100 km în afară.

Preţul de pornire pentru Orlando este de 16.430 de euro cu TVAinclus pentru versiunea de bază cu motor pe benzină de 1,8 litri,în timp ce modelul testat pleacă de la 21.850 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO