• Leu / EUR4.9090
  • Leu / GBP5.8036
  • Leu / USD4.7494
Auto

Test Auto ZF: Citroen C4 Picasso, compacta de familie - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Citroen C4 Picasso, compacta de familie - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Citroen C4 Picasso, compacta de familie

10.08.2010, 12:49 109

Citroen şi-a fixat ca ţintă nu numai să cucerească segmentulmonovolumelor în Europa ci şi pe piaţa locală - care încet sereorientează dinspre sedanuri către hatchbackurile cu cinciuşi.

Din acest motiv, în 2006 Citroen a lansat C4 Picasso, întâi înversiunea cu şapte locuri, după care în cea cu cinci, pentrufamilii mai mici, care acum dispune de un nou motor pe benzină de1,6 litiri THP de 150 CP, adică acelaşi motor dezvoltat de PSA înparteneriat cu BMW.

Cu toate că din punct de vedere al dimensiunilor ai încadra C4Picasso în segmentul compact, interiorul poate fi comparat fărăprobleme cu cel al unui model de clasă medie. Scaunele pot ficomparate cu nişte mici fotolii - cel puţin în faţă, care dispun decotiere individuale. În plus, C4 dispune de foarte multe spaţii dedepozitare - numai pe planşa de bord trei "torpedouri" plus unmini-frigider pentru sticle sau doze de 0,33 litri.
Pe consola centrală nu regăsim nicio manetă. Avem o frână de mânăelectrică, al cărei buton este amplasat în partea superioară aplanşei de bord. Modelul testat era echipat cu o cutie de vitezepilotată, iar acţionarea acesteia se realiza prin intermediul uneimanete amplasate în dreapta volanului.

Imediat cum iei loc la volan observi faptul că nu există niciunindicator analogic. Toate instrumentele de bord sunt digitale şisunt grupate în partea centrală a consolei pentru a putea fiurmărite de toţi ocupanţii. Panoul de bord este împărţit în treisecţiuni - prima în care este afişată viteza de rulare şi nivelulcombustibilului din rezervor, în centru este amplasat displayulcolor pentru sistemul de navigaţie, sistemul audio şi computerul debord, iar al treilea afişează turometrul, kilometrajul şi treaptade viteză.

Majoritatea comenzilor sunt grupate pe butucul fix al volanului.Cu toate că pare un pic mai ciudat la început, este mult maiconfortabil să găseşti comenzile atunci când volanul nu estedrept.

Ca element de noutate, comenzile pentru sistemul de climatizarenu mai sunt poziţionate pe consola centrală, ci în stângaşoferului, în timp ce pasagerul din dreapta dispune de un panousimilar dar care poate controla numai partea sa.

Pasagerii spate dispun de trei scaune individuale - care potculisa în faţă pentru a creşte capacitatea portbagajului şi depropriul sistem de guri de ventilaţie. În plus, aceştia dispun dedouă monitoare rabatabile "ascunse" în spatele măsuţelor şi caresunt cuplate la o unitate DVD amplasată între scaunele din faţă.Pentru familiile cu copii mici, această echipare poate face toatădiferenţa mai ales la un drum de mai lung. În ceea ce priveşteergonomia, trebuie să remarcăm faptul că scaunele spate se potrabata numai după ce se trage simultan de două panglici - soluţienu tocmai practică dacă ne gândim la ce propune concurenţa.

Sub capota lui C4 Picasso regăsim motorul de 1,6 litrisupraalimentat de 150 CP dezvoltat de PSA în parteneriat cu BMW -motor care se regăseşte şi pe modelele MINI. Este puternic,elastic, şi nu foarte gurmand când vine vorba de consum,încadrându-se între 11-12 litri/100 km în oraş şi 6-7 litri/100 kmîn afară.

Singurul minus îl reprezintă cutia de viteze - aceasta nu este oautomată adevărată ci una pilotată cu şase trepte care permiteschimbarea treptelor atât automat cât şi prin intermediul celordouă clapete amplasate în spatele volanului. Schimbarea treptelorse face însă foarte lent care influenţează negativ performanţelemaşinii. Dacă în extraurban nu se simte prea mult, schimbareatreptelor efectuându-se mai rar, în oraş delay-ul cutiei poatedeveni iritant. La fel ca atunci când se doreşte efectuarea uneimanevre de depăşire.

Preţul de pornire al unui C4 Picasso este de 17.349 de euro, cuTVA inclus, acesta fiind preţul cu discount de 3.647 de euro pentrumodelul cu motor diesel de 1,6 litri, cutie de viteze manuală şinivel de echipare Dinamique. Versiunea testată, cu motorul 1,6 THPporneşte de la 24.000 de euro.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9090
Diferență: -0,0855
Ieri: 4.9132
Azi: 4.7494
Diferență: -1,1098
Ieri: 4.8027
Azi: 5.8036
Diferență: -0,0809
Ieri: 5.8083
Azi: 5.0470
Diferență: -0,2096
Ieri: 5.0576