• Leu / EUR4.9090
  • Leu / GBP5.8036
  • Leu / USD4.7494
Auto

Test Auto ZF: Cum este într-o Skoda Fabia de raliu, pe o probă specială - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Cum este într-o Skoda Fabia de raliu, pe o probă specială - GALERIE FOTO
20.07.2010, 11:33 286

O maşină preparată pentru competiţii este total diferită faţă deuna de stradă. Indiferent de motorizare, clasă, sau marcă şi model.Acelaşi lucru este valabil şi pentru Fabia S2000.

La exterior doar mici elemente amintesc de modelul de serie. Darcând vezi eleronul, jantele OZ albe de raliu şi anvelopele cuprofil special pentru macadam, realizezi repede că este departe demodelul cu preţ de pornire de aproximativ 10.000 de euro.

Maşina dispune de un motor pe benzină de 2,0 litri aspirat, caredezvoltă 265 CP şi 245 Nm, repartizaţi celor patru roţi printr-unsistemde tracţiune integrală. Cutia de viteze este secvenţială, cuşase trepte iar viteza maximă este de 190 km/h - pare mică, dar omaşină de raliu poate rula cu 190 km/h pe unde alte maşini nu potatinge nici 100 km/h.

Cum te apropii de maşină nu ai cum să nu remarci mirosulînţepător de benzină. Maşinile de raliu nu se supun acelorlaşireguli când vine vorba de emisii şi consum - care într-o cursăajunge şi la peste 50 de litri/100km.

Interiorul este complet schimbat. Avem panouri la uşi din fibrăde carbon, roll-cage - interior ranforsat cu bare care să protejezepilotul în caz de accident, scaune sport cu centuri cu fixare încinci puncte - astfel încât practic nu te poţi mişca mai mult de 2mm în scaun. Planşa de bord practic nu există, fiind mai degrabă unsuport pentru indicatoare, iar schimbătorul de viteze este amplasatfoarte aproape de pilot. Acest lucru garantează însă siguranţa pe oprobă de macadam. Cu toate că motorul nu pare foarte puternic -spre comparaţie cu bolizii de peste 300 CP care au fost proiectaţipentru asfalt, acesta oferă un răspuns mult mai prompt la apăsareapedalei de acceleraţie, iar turometrul ajunge la 8.500 rpm.

De aer condiţionat sau orice alt element de confort nici nupoate fi vorba. Iar ventilaţia se realizează prin două fante dinplafon. Chiar şi aşa, pe parcursul unei probe speciale numai laconfort nu eşti atent, ci cum se comportă maşina, iar într-un raliufiecare sutime de secundă contează.

Skoda Fabia S2000 deţine titlul de campion în S-WRC la raliulSuediei şi ocupă primul loc atât la echipe cât şi la piloţi înIRC.

În cadrul Campionatului Naţional de Raliuri Fabia S2000 va fipilotată de Adi Răspopa.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9090
Diferență: -0,0855
Ieri: 4.9132
Azi: 4.7494
Diferență: -1,1098
Ieri: 4.8027
Azi: 5.8036
Diferență: -0,0809
Ieri: 5.8083
Azi: 5.0470
Diferență: -0,2096
Ieri: 5.0576