Odată cu aniversarea a zece ani de când a fost prezentat primul model Logan, cei de la Dacia au creat un model aniversar, model ce renunţă la „compromisuri” şi vine cu noi soluţii pentru a îmbunătăţi confortul pasagerilor dar şi cu o imagine exterioară restilizată.
Logan „10 ani” nu este nimic altceva decât un Renault Symbol, dar „camuflat” sub emblema autohtonă. Mai exact, ediţia limitată la piaţa românească şi la un număr de 2.000 de exemplare dispune în plus faţă de un Laureate de proiectoare faţă dublu optice, semnalizare pe oglinzile retrovizoare, montant central de culoare neagră, acoperit cu o folie specială, protecţii laterale din plastic, jante de oţel cu capace din plastic de 16 inchi, cu aspect de aluminiu (preluate direct de la Sandero Stepway), consolă centrală „Noir Brilliant” cu aeratoare dreptunghiulare, comenzi pentru geamurile faţă pe portiere (la fel ca la Duster, cu impuls pentru cel de la şofer) şi pe consola centrală pentru scaunele spate şi, cel mai important, sistem de climatizare automată preluat de la noul Renault Clio. Diferenţa de preţ dintre „10 ani” şi Laureate este de circa 400 de euro, indiferent dacă este vorba de motorul pe benzină de 1,2 litri şi 75 CP sau de dieselul de 1,5 litri dCi şi tot 75 CP, acestea fiind singurele propulsoare disponibile. Dacă se analizează diferenţa de echipamente, suma de 400 de euro nu este una foarte mare, fiind aproape echivalentul vopselei metalizate.
În continuare, tempomatul, sistemul multimedia cu navigaţie şi harta Europei rămân pe lista opţionalelor. Preţul de pornire pentru motorul pe benzină este de 9.400 de euro cu TVA inclus, iar dieselul porneşte de la 11.300 de euro. La acest preţ se mai adaugă tempomatul (250 de euro), sistemul multimedia (300 de euro), harta Europei (100 de euro) şi vopseaua metalizată (300 de euro), astfel încât dieselul se poate apropia de pragul de 12.000 de euro.
La exterior modificările ediţiei limitate atrag imediat atenţia, indiferent dacă este vorba de roţile mai mari şi mai late (195/55 R16 faţă de 185/65 R15 pe modelul normal) cu aspect de aluminiu sau farurile modificate. Dar interiorul este cel ce contează în acest caz. Spre deosebire de sistemul de aer condiţionat manual disponibil pe Logan, cel de climatizare automată este mult mai eficient, reuşit să răcească rapid habitaclul chiar şi după ce maşina a stat în soare toată ziua. De asemenea, sistemul reglează eficient ventilaţia, astfel încât fluxul de aer să nu deranjeze pasagerii, iar comutarea pentru recirculare este în premieră una electrică, şi nu manuală.
Cu toate că la prima vedere o motorizare de 75 CP fie ea şi diesel pare una insuficientă pentru un automobil de familie, ce poate fi „încărcat” cu 5 persoane şi bagajele acestora, cuplul de 200 Nm ajută din plin, astfel încât performanţele dinamice sunt peste aşteptări. Oficial, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 14,6 secunde, iar viteza maximă este de 164 km/h. Dar avantajul este că la drum consumul mediu indicat de computerul de bord este de 5,4 litri/100 km (cu modul Eco activat), chiar şi în regim de autostradă, cu viteze de 120-130 km/h. În regim extraurban de drum naţional, consumul poate fi şi sub 4 litri/100 km, inclusiv cu sistemul de climatizare pornit. Cutia de viteze cu cinci trepte este bine etajată şi plăcută la utilizare, dar în continuare la schimbarea treptelor sunetul produs aminteşte de un automobil ieftin, sunet care însă nu are legătură cu performanţele sau durabilitatea sa. Tot la condus, trebuie amintit de faptul că suspensia pare proiectată pentru România. Amortizează foarte bine orice denivelare, cele mai multe fiind mai mult auzite decât simţite, iar dacă cel de la volan doreşte, se poate adopta şi un stil de condus mai sportiv, sistemul ESP (ce nu poate fi decuplat) intervenind discret la nevoie pentru a ţine maşina pe traiectorie.
Spre deosebire de modelul Logan „standard” ediţia limitată vine cu echipamentele necesare îmbunătăţirii confortului la drum lung: climatizarea automată nu mai este un simplu moft, ci un echipament ce menţine constantă o temperatură, fără ca şoferul să intervină asupra sistemului, iar amplasarea comenzilor pentru geamurile faţă pe portiere, alături de comanda cu impuls pentru cel de la şofer contribuie de asemenea la creşterea confortului cu o sumă minimă de bani.
Prin această ediţie limitată cei de la Dacia demonstrează că la Mioveni se pot produce maşini pentru România cu un nivel superior de confort similar cu cel regăsit în automobilele produse exclusiv sub emblema Renault, care să se „abată” de la „politica austeră” impusă de primul Logan.