Auto

Test Auto ZF: Ford EcoSport 1,0 125 CP, Aut.6, ST Line – Update odată cu Puma

Test Auto ZF: Ford EcoSport 1,0 125 CP, Aut.6, ST Line – Update odată cu Puma

Autor: Bogdan Alecu

08.04.2020, 11:18 1263

Ford EcoSport "de Craiova" are deja mai bine de doi ani pe piaţa locală în acest moment, perioadă în are vânzările sale au urcat treptat, iar micul SUV produs în Bănie a intrat în top zece cele mai bine vândute automobile din România.

Dacă până în 2020 EcoSport nu avea concurenţă "internă", odată cu lansarea noului Puma, primul SUV produs la Craiova trebuie să se impună în continuare.

Vestea bună este că cei de la Ford păstrează "actualizat" şi EcoSportul.

Spre exemplu, acum EcoSport dispune suplimentar de un sistem de frânare de urgenţă - cu ajutorul unei camere amplasate în partea de sus a parbrizului, maşina poate detecta atunci când te apropii prea mult de maşina din faţă, iar dacă distanţa este prea mică şi există riscul unei coliziuni iminente, acum maşina poate frâna singură pentru a evita un accident. Sistemul nu era implementat pe modelul din 2017.

Mai mult, odată cu anul 2020, ca orice model Ford din ofertă, EcoSport dispune de un modem intern, cu conexiune la internet. Şi pentru că în discuţie este un model echipat cu transmisie automată, prin aplicaţia FordPass Connect se poate porni motorul de la distanţă, nu doar încuia şi descuia.

De ce este util? Pentru că în 5 minute motorul EcoBoost se încălzeşte suficient pentru a duce temperatura din habitaclu spre 15-20 de grade Celsius, chiar şi când afară sunt temperaturi sub zero grade, astfel încât atunci când posesorul se grăbeşte dimineaţa, el sau ea îşi va găsi maşina încălzită. În plus, maşina "ştie" ce temperatură este afară, iar când este rece, va porni şi încălzirea în scaune şi volan, tocmai pentru un habitaclu cât mai primitor. Dar aici trebuie subliniat că numai 5 minute va sta motorul pornit, după care se va opri. Sistemul este unul extrem de util în special pentru cei care pleacă dimineaţa cu copiii la şcoală sau grădiniţă pe timp de iarnă.

Aplicaţia afişează mai multe informaţii precum presiunea în anvelope, nivelul combustibilului, însă pornirea motorului este cea mai utilă.

Atunci când aplicaţia porneşte motorul, maşina rămâne încuiată, iar pentru a porni maşina, este necesar să apăsaţi butonul start, chiar dacă motorul merge.

Odată cu modemul, maşina dispune şi de noi versiuni ale sistemului Sync la ediţia 3.4, la fel ca pe noul Puma.

Acum testarea lui EcoSport vine şi în contextul în care în gama Ford există şi Puma. Şi întrebarea rămâne – Puma, sau EcoSport?

Totul depinde de bugetul alocat – EcoSport fiind în continuare cu 1.500 -2.000 de euro mai ieftin – şi de nevoi – EcoSport are garda la sol mai mare, dar la interior este mai mic, iar portbagajul nu este la fel de practiv precum cel de peste 400 de litri de la Puma cu MagicBox. Pe de altă parte, EcoSport este mai bine izolat fonic, dar nu are toate noutăţile tehnice, nu are 5 stele la testele de siguranţă EuroNCAP şi nici designul mult mai spectaculos.

Dacă putem discuta de minusuri, EcoSport cu transmisie automată vine şi cu un consum mai mare cu aproximativ 1 litru/100 km faţă de versiunea manuală. Dacă versiunea manuală vine cu un consum de 8-9 litri/100 km în traficul din Bucureşti, cel automat poate ajunge la 10-11 litri/100 km. Pe de altă parte, dacă se vor utiliza padelele din spatele volanului, atunci consumul va fi unul similar cu cel manual.

Ecosport “de Craiova” nu este un model complet nou, ci utilizează platforma predecesorului său. Însă, raportat la modelul din 2015, noul Ecosport are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate. Dacă luăm în calcul faptul că o maşină are în jur de 20.000 de componente, numărul pieselor noi nu pare atât de mare, însă cifra este semnificativă chiar şi pentru o generaţie nouă. De ce? Pentru că aproape toate piesele “la vedere” au fost schimbate, iar Ecosport acum aminteşte foarte mult de noua Fiesta.

Unde sunt schimbările? Simplu – peste tot. Exteriorul mai păstrează doar conturul şi dimensiunile, în schimb designul şi imaginea sunt mult schimbate.

Portbagajul spre exemplu are acum între 334 şi 356 de litri, în funcţie de configuraţie, în timp ce vechiul model oscila între 310 litri şi 375. În continuare, maşina poate fi echipată cu roată de rezervă amplasată pe portiera portbagajului sau un kit de reparaţie în cazul versiunilor superioare – Titanium şi ST Line.

Cu toate că maşina are mai puţin de 4,1 metri lungime, spaţiul oferit în interior poate fi comparat cu cel dintr-un model compact. Spre exemplu, dacă la volan stă o persoană de 1,85 metri înălţime, în spatele său poate lua loc fără probleme o altă persoană de o înălţime similară. Mai mult, acest lucru se întâmplă în condiţiile în care Ecosport vine cu scaune mari, confortabile şi nu tocmai subţiri, foarte bune mai ales în cazul unor călătorii pe distanţe lungi. În cadrul testului am parcurs trasee de peste 300 km lungime fără a resimţi dureri de spate.

De apreciat foarte mult sistemul multimedia Sync 3 cu display de 8 inchi (versiunea de bază vine cu un display de 6,5 inchi). Acesta a funcţionat impecabil din toate punctele de vedere. În plus, maşina dispune şi de două porturi USB, astfel încât şi şoferul şi pasagerul îşi pot încărca telefonul. Sync 3 poate accesa inclusiv aplicaţii de pe smartphone precum Accuweather, permite citirea mesajelor, dispune de Android Auto şi Apple Car Play. Ce nu oferă Ecosport şi oferă Fiesta? Tempomat adaptiv – care să păstreze viteza dar şi distanţa faţă de maşina din faţă. Cel mai probabil, pentru ca aceste sisteme să fi fost implementate, era nevoie de o generaţie complet nouă.

Alături de Sync 3, Ecosport aduce în premieră pentru SUV Ford, sistemul audio B&O Play, cu 12 incinte acustice. Acum, sistemul audio dintr-un Ford este furnizat de Bang&Olufsen şi nu de Sony, cum era în cazul generaţiilor anterioare.

Lista dotărilor disponibile pe Ecosport este completată de parbrizul încălzit, volan încălzit, şi scaunele încălzite, toate extrem de utile pe timp de iarnă.

Este nevoie de 4x4? Depinde foarte mult de traseele pe care viitorul proprietar va dori să le abordeze. Pe de altă parte, motorizările 4x2 pe benzină vin cu o gardă la sol de 19 cm, în timp ce dieselul dispune de 16 cm.

Micul SUV este foarte bine antifonat, suspensia filtrează bine denivelările, iar pentru o maşină înaltă şi de doar 4,1 metri lungime, stă foarte bine în viraje, păstrând trasa impusă de cel de la volan. Desigur, vorbim de un traseu cu un drum sinuos de munte pe care am respectat limitele de viteză - adică 100-110 km/h în regim extraurban. De asemenea, pe autostradă la 130 km/h datorită izolării fonice dar şi designului aerodinamic în maşină se putea discuta normal, fără a fi necesară ridicarea vocii.

EcoSport rămâne în continuare o maşină foarte practică pentru oraş şi macadam – datorită gărzii la sol şi dimensiunilor reduse. Designul este în continuare unul frumos, iar cei de la Ford fac ceva ce alţi contructori se feresc – updateuri la mijlocul ciclului de viaţă.

 
AFACERI DE LA ZERO