• Leu / EUR4.6639
  • Leu / GBP5.2762
  • Leu / USD4.1179
Auto

Test Auto ZF: Ford Ecosport 1,0 Ecoboost 125 CP Aut. – Salt cuantic pentru Craiova

Test Auto ZF: Ford Ecosport 1,0 Ecoboost 125 CP Aut. – Salt cuantic pentru Craiova

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

1 mar 2018 5948

Segmentul SUV-urilor şi crossoverelor mici este în plină expansiune, motiv pentru care Ford nu putea ignora acest lucru, iar după aproape patru ani de “testare” cu un Ecosport produs în India, americanii au venit cu un model aproape complet refăcut pentru a lua cu asalt piaţa europeană. În plus, pentru a garanta o livrare rapidă a acestuia, noul model este asamblat la Craiova. După venirea lui Renault la Mioveni în 1999, venirea lui Ecosport în Bănie în 2017 este cel mai important moment din istoria modernă a producătorilor auto din România, noul model garantând practic continuarea şi extinderea activităţii uzinei.

Ecosport “de Craiova” nu este un model complet nou, ci utilizează platforma predecesorului său. Însă, raportat la modelul din 2015, noul Ecosport are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate. Dacă luăm în calcul faptul că o maşină are în jur de 20.000 de componente, numărul pieselor noi nu pare atât de mare, însă cifra este semnificativă chiar şi pentru o generaţie nouă. De ce? Pentru că aproape toate piesele “la vedere” au fost schimbate, iar Ecosport acum aminteşte foarte mult de noua Fiesta. 

Unde sunt schimbările? Simplu – peste tot. Exteriorul mai păstrează doar conturul şi dimensiunile, în schimb designul şi imaginea sunt mult schimbate, iar partea frontală aminteşte mult de Kuga. La interior, de asemenea, diferenţele sunt enorme. Calitatea materialelor a crescut semnificativ, designul este unul similar cu cel întâlnit la noua Fiesta, de unde preia şi o serie de echipamente. De asemenea, este de menţionat faptul că interiorul pare mai spaţios. Portbagajul spre exemplu are acum între 334 şi 356 de litri, în funcţie de configuraţie, în timp ce vechiul model oscila între 310 litri şi 375. În continuare, maşina poate fi echipată cu roată de rezervă amplasată pe portiera portbagajului sau un kit de reparaţie în cazul versiunilor superioare – Titanium şi ST Line.

 

Cu toate că maşina are mai puţin de 4,1 metri lungime, spaţiul oferit în interior poate fi comparat cu cel dintr-un model compact. Spre exemplu, dacă la volan stă o persoană de 1,85 metri înălţime, în spatele său poate lua loc fără probleme o altă persoană de o înălţime similară. Mai mult, acest lucru se întâmplă în condiţiile în care Ecosport vine cu scaune mari, confortabile şi nu tocmai subţiri, foarte bune mai ales în cazul unor călătorii pe distanţe lungi. În cadrul testului am parcurs trasee de peste 300 km lungime fără a resimţi dureri de spate.

De apreciat foarte mult sistemul multimedia Sync 3 cu display de 8 inchi (versiunea de bază vine cu un display de 6,5 inchi). Acesta a funcţionat impecabil din toate punctele de vedere. În plus, maşina dispune şi de două porturi USB, astfel încât şi şoferul şi pasagerul îşi pot încărca telefonul. Sync 3 poate accesa inclusiv aplicaţii de pe smartphone precum Accuweather, permite citirea mesajelor, dispune de Android Auto şi Apple Car Play. Ce nu oferă Ecosport şi oferă Fiesta? Tempomat adaptiv – care să păstreze viteza dar şi distanţa faţă de maşina din faţă şi frânare de urgenţă. Cel mai probabil, pentru ca aceste sisteme să fi fost implementate, era nevoie de o generaţie complet nouă.

Alături de Sync 3, Ecosport aduce în premieră pentru SUV Ford, sistemul audio B&O Play, cu 12 incinte acustice. Acum, sistemul audio dintr-un Ford este furnizat de Bang&Olufsen şi nu de Sony, cum era în cazul generaţiilor anterioare.

Lista dotărilor disponibile pe Ecosport este completată de parbrizul încălzit, volan încălzit, şi scaunele încălzite, toate extrem de utile pe timp de iarnă.

Până la jumătatea acestui an, vor fi disponibile motorizările pe benzină de 125 CP şi 140 CP. Ulterior va veni şi o versiune de 100 CP a motorului de 1,0 litri Ecoboost. De asemenea, tot în următoarele luni va veni şi dieselul nou de 1,5 litri cuplat la sistemul de tracţiune integrală - Ecosport fiind printre puţinele SUV-uri mici care vin cu 4x4, motiv pentru care şi principalul său concurent ete considerat Opel Mokka.

Este nevoie de 4x4? Depinde foarte mult de traseele pe care viitorul proprietar va dori să le abordeze. Pe de altă parte, motorizările 4x2 pe benzină vin cu o gardă la sol de 19 cm, în timp ce dieselul dispune de 16 cm. Astfel, 4x4 vine cu o gardă la sol mai mică. În cadrul testului spre exemplu, am avut de urcat un deal pe un drum acoperit cu foarte mult noroi. La prima vedere traseul trebuia abordat numai de un SUV 4x4, preferabil cu diferenţial central blocabil. Dar cu ESP oprit, puţin avânt şi puţină pricepere, “obstacolulul” a fost depăşit fără prea mari probleme tocmai datorită unei gărzi la sol mai generoase.

Pe şosea se poate observa însă cel mai mult diferenţa dintre vechiul şi noul Ecosport. Micul SUV este foarte bine antifonat, suspensia filtrează bine denivelările, iar pentru o maşină înaltă şi de doar 4,1 metri lungime, stă foarte bine în viraje, păstrând trasa impusă de cel de la volan. Desigur, vorbim de un traseu cu un drum sinuos de munte pe care am respectat limitele de viteză - adică 100-110 km/h în regim extraurban. De asemenea, pe autostradă la 130 km/h datorită izolării fonice dar şi designului aerodinamic în maşină se putea discuta normal, fără a fi necesară ridicarea vocii.

În ceea ce priveşte procesul de fabricaţie, calitatea este verificată în cazul lui Ecosport şi mai dur decât era în cazul lui B-Max, iar toate reperele sunt analizate zilnic, iar uzina de la Craiova are în prezent cea mai avansată secţie de vopsitorie dintr-o uzină la nivel european, SUV-ul putând fi comandat şi în două nuanţe de culoare.

Preţul de pornire pentru Ecosport este de 13.500 de euro cu TVA pentru versiunea Trend, cu pachet Trend şi motorul Ecoboost de 1,0 litri şi 125 CP. Acesta vine de la început cu Sync 3 şi climatizare automată.  Pentru 2.500 de euro în plus se poate trece la Titanium, iar pentru încă 1.550 de euro de la Titanium la ST Line. Tracţiune integrală va costa 1.700 de euro în plus, iar cutia automată 1.500 de euro în plus. Având în vedere complexitatea pachetelor, pentru un preţ exact şi o ofertă se recomandă chiar şi de către producător o vizită în showroom.

Ecosport reprezintă în acest moment cel mai avansat şi bine echipat automobil produs vreodată în România, dar şi cel mai sigur – primind 4 stele la testele din 2013, fiind echipat inclusiv cu airbag pentru genunchii şoferului. Mai mult, spre deosebire de B-Max, Ecosport este mult mai bine adaptat pieţei locale.

O comparaţie sau rivalitate cu Duster nu poate fi exclusă, însă cele două automobile, deşi au preţuri similare, joacă în clase diferite. Ecosport mizează pe cei care doresc un automobil modern, cu cele mai noi gadgeturi, uşor de condus în mediul urban, dar să poată face faţă unei escapade în mijlocul naturii. Duster însă, mizează pe atuurile de off-roader şi vine cu un portbagaj mai mare. Vestea bună este că ambele modele vin pe segmentul de piaţă cu cea mai mare creştere, iar vânzările vor aduce creştere economică în România.

 

 

 

 

 

Etichete:

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Cele mai citite ştiri
Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6639
Diferență: 0,0086
Ieri: 4.6635
Azi: 4.1179
Diferență: -0,2519
Ieri: 4.1283
Azi: 5.2762
Diferență: -0,1722
Ieri: 5.2853
Azi: 4.0856
Diferență: -0,3682
Ieri: 4.1007