• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8325
  • Leu / USD4.6725
Auto

Test Auto ZF: Ford EcoSport Active 1.0 125 CP: Mai pregătit pentru off-road

Ford EcoSport Active 1.0 125 CP: Mai pregătit pentru off-road

Autor: Bogdan Alecu

03.10.2021, 20:26 141

Ford Europa a extins gama SUV-ului EcoSport produs la Craiova cu o nouă versiune "Active" care să mizeze pe o imagine mai dură, de off-roader. EcoSport a devenit astfel primul SUV al Ford cu o versiune Active. Aceasta se mai regăseşte în prezent pe modelele Fiesta, Focus şi Focus Wagon.

Ford EcoSport Active vine cu gardă la sol mai înaltă, protecţii suplimentare la nivelul caroseriei pentru o imagine mai agresivă, îmbunătăţiri ale şasiului, de la componente de suspensie şi direcţie personalizate până la tehnologii care îmbunătăşesc tracţiunea precum diferenţialul cu alunecare limitată tocmai pentru a compensa într-o oarecare măsură lipsa tracţiunii integrale.

Datorită noilor setări ale suspensiei înălţarea caroseriei nu afectează ţinuta de drum, iar consumul este unul similar – 6,1 litri consum extraurban pentru 100 km parcurşi, respectiv 8 litri/100 în traficul din Bucureşti. La un drum lung consumul poate scădea şi sub 6 litri/100 km, mai ales atunci când se ruleză cu 90-100 km/h – pe drumuri naţionale desigur.

Portbagajul spre exemplu are acum între 334 şi 356 de litri. În continuare, maşina poate fi echipată cu roată de rezervă amplasată pe portiera portbagajului sau un kit de reparaţie în cazul versiunilor superioare – Titanium şi ST Line. Având în vedere faptul că vulcanizări se găsesc tot mai des iar computerul de bord indică presiunea, nu există nevoia unei roţi de rezervă, mai ales că există kit de reparaţie. Dacă însă sunt parcurse des drumuri mai accidentate sau mai puţin circulate atunci totuşi este utilă o roată de rezervă. O alternativă poate fi însă achiziţia unei roţi temporare - de mici dimensiuni, iar aceasta poate fi depozitată în portbagaj la nevoie.

Cu toate că maşina are mai puţin de 4,1 metri lungime, spaţiul oferit în interior poate fi comparat cu cel dintr-un model compact. Spre exemplu, dacă la volan stă o persoană de 1,85 metri înălţime, în spatele său poate lua loc fără probleme o altă persoană de o înălţime similară. Mai mult, acest lucru se întâmplă în condiţiile în care EcoSport vine cu scaune mari, confortabile şi nu tocmai subţiri, foarte bune mai ales în cazul unor călătorii pe distanţe lungi. În cadrul testului am parcurs trasee de peste 300 km lungime fără a resimţi dureri de spate.

Pentru a sublinia latura practică, atunci când se doreşte rabatarea banchetei, încât se rabatează, sau mai bine spus se ridică şezutul, după care este rabatat spătarul banchetei. Astfel, este formată o suprafaţă plană din portbagaj, iar obiectele depozitate sunt mai bine ţinute de şezutul banchetei care formează un "perete" în partea din faţă pentru a nu atinge sau lovi scaunele faţă. Acesta este un mic detaliu, însă extrem de util atunci când spre exemplu, este transportată mobilă de la Ikea, spre exemplu.

De apreciat foarte mult sistemul multimedia Sync 3 (cu soft  versiune 3.4 – 2020 care vine şi cu o nouă grafică) cu display de 8 inchi.În plus, maşina dispune şi de două porturi USB, astfel încât şi şoferul şi pasagerul îşi pot încărca telefonul. Sync 3 poate accesa inclusiv aplicaţii de pe smartphone precum Accuweather, permite citirea mesajelor, dispune de Android Auto şi Apple Car Play. Ce nu oferă Ecosport şi oferă Fiesta? Tempomat adaptiv – care să păstreze viteza dar şi distanţa faţă de maşina din faţă. Cel mai probabil, pentru ca aceste sisteme să fi fost implementate, era nevoie de o generaţie complet nouă.

Alături de Sync 3, EcoSport aduce în premieră pentru SUV Ford, sistemul audio B&O Play, cu 12 incinte acustice. Acum, sistemul audio dintr-un Ford este furnizat de Bang&Olufsen şi nu de Sony, cum era în cazul generaţiilor anterioare.

Lista dotărilor disponibile pe Ecosport este completată de parbrizul încălzit, volan încălzit, şi scaunele încălzite, toate extrem de utile pe timp de iarnă.

Este nevoie de 4x4? Depinde foarte mult de traseele pe care viitorul proprietar va dori să le abordeze. Cât timp terenul este uscat nu sunt probleme, mai ales datorită gărzii la sol.

Micul SUV este foarte bine antifonat, suspensia filtrează bine denivelările, iar pentru o maşină înaltă şi de doar 4,1 metri lungime, stă foarte bine în viraje, păstrând trasa impusă de cel de la volan. Desigur, vorbim de un traseu cu un drum sinuos de munte pe care am respectat limitele de viteză - adică 100-110 km/h în regim extraurban. De asemenea, pe autostradă la 130 km/h datorită izolării fonice dar şi designului aerodinamic în maşină se putea discuta normal, fără a fi necesară ridicarea vocii.

EcoSport rămâne în continuare o maşină foarte practică pentru oraş şi macadam – datorită gărzii la sol şi dimensiunilor reduse. Designul este în continuare unul frumos, iar cei de la Ford fac ceva ce alţi contructori se feresc – updateuri la mijlocul ciclului de viaţă.

Preţul unui EcoSport Active este de 21.300 de euro cu TVA potrivit siteului Ford.ro, iar maşina vine cu motorul EcoBoost 1,0 litri 125 CP iar echiparea include printre altele plafon de culoare neagră, ornamente laterale, jante din aliaj de 17 inchi, tapţerie din piele, sistem multimedia Sync cu display de 8 inchi, climatizare, tempomat, sistem de asistenţă pre-coliziune cu frânare după impact.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9477
Diferență: 0,0061
Ieri: 4.9474
Azi: 4.6725
Diferență: -0,8825
Ieri: 4.7141
Azi: 5.8325
Diferență: -0,1353
Ieri: 5.8404
Azi: 4.8048
Diferență: -0,4599
Ieri: 4.8270