• Leu / EUR4.8793
  • Leu / GBP5.7839
  • Leu / USD4.8008
Auto

Test Auto ZF: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus, a zecea revoluţie în segmentul compact. Galerie FOTO

Test Auto ZF: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus, a zecea revoluţie în segmentul compact. Galerie FOTO

Vdeţi cum arată Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Sport Plus, a zecea revoluţie în segmentul compact. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

29.09.2017, 18:34 3687

Odată cu cea de-a opta generaţie, lansată undeva la mijlocul anilor 2000, Honda Civic a atras toate privirile în segmentul compact. Era de departe cel mai spectaculos model şi venea cu un design total diferit faţă de ce oferea concurenţa. Cea de-a noua generaţie a fost practic o îmbunătăţire a modelului anterior, însă fără a mai avea efectul „wow”.

Cea de-a zecea generaţie şi cel mai nou Civic vine într-o piaţă diferită de cea de acum zece ani. Accord a dispărut din Europa, iar Civic trebuie să umple şi acel spaţiu. Motoarele nu mai sunt aspirate ci supraalimentate pentru a ţine pasul cu legislaţia europeană, însă designul a redevenit unul spectaculos, atât din afară cât şi din interior. Iar cea mai bună veste este că Honda vine cu un nou sistem de infotainment ce are la bază sistemul de operare Android. În plus, neoficial, pe acesta se poate instala Waze pentru navigaţie deoarece Android Auto încă nu funcţionează în România. Desigur, conexiunea la Internet se face wireless, prin transformarea telefonului în hotspot sau printr-un modem alimentat la priza de 12V.

Tocmai pentru că Civic s-a dorit din totdeauna un model „altfel”, primul din gamă testat este tocmai versiunea Sport Plus, echipată cu motorul pe benzină de 1,5 litri şi nu mai puţin de 182 CP. Totodată, acesta reprezintă şi cea mai mare surpriză din segmentul compact. Tocmai că sub capotă avem un agregat de 182 CP şi 240 Nm ce promite o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde, la prima vedere se estima un consum  mediu de cel puţin 10 litri/100 km. Însă, ingineria japoneză se pare că a avut un cuvânt greu de spus, iar în final, s-a ajuns la o medie de 7 litri/100 km, în modul Eco şi un stil de condus normal, atât în Bucureşti la oră de vârf vinerea pe ploaie, cât şi pe drum naţional cu o bandă pe sens şi depăşiri când a fost cazul. Mai mult, în extraurban consumul mediu a fost de 5,5 litri/100 km, valoare de obicei întâlnită la motoare cu cel puţin 50-60 CP în minus. Mai mult, elasticitatea motorului şi impresia că dispune de o impresionantă rezervă de putere, alăturide cutia de viteze scurtă şi precisă, de volanul proiectat sport, totul contribuie la plăcerea de a conduce maşina la un drum lung, indiferent că este vorba de o autostradă sau un drum sinuos de munte. Cuplul motor este disponibil înre 1.900 şi 5.000 rpm, iar vestea bună este că intrarea turbinei în rol se face doar dacă este nevoie, în funcţie de cât de puternic este apăsată pedala de acceleraţie.

Modelul testat era în echiparea Sport Plus, iar aceasta include şi suspensii ajustabile electronic alături de trapă panoramică şi faruri full LED – faruri care pe timp de noapte aproape anulează nevoia de a mai comuta pe fază lungă. La interior versiunea prezintă inserţii de fibră de carbon. Tot la interior iese în evidenţă displayul lucios al sistemului de infotainment, căruia printre puţinele lucruri care i se pot reproşa este că volumul este controlat cu ajutorul a două butoane cu touch ce nu oferă niciun feedback. În ceea ce priveşte funcţionalitatea, cotiera centrală oferă foarte mult spaţiu, fiind, cel mai probabil, cea mai spaţioasă dintr-un autoturism de clasă compactă sau chiar medie. În ceea ce priveşte scaunele însă, acestea nu mai sunt la fel de profilate cum erau la generaţia anterioară, însă oferă un confort bun la drum lung.

Noul Civic are un preţ de pornire de 18.500 de euro cu TVA în versiunea în cinci uşi cu motorul pe benzină de 1,0 litri şi 129 CP şi 22.000 de euro cu motorul testat, de 1,5 litri şi 182 CP, în timp ce modelul testat, Sport Plus pleacă de la 24.000 de euro, în timp ce pentru un diesel clienţii încă mai au de aşteptat. Pe de altă parte, în condiţiile în care motorul de 1,5 litri oferă valori ale consumului foarte bune pentru puterea pe care o are, cel mai probabil clienţii de diesel vor fi atraşi de propulsorul de un litru, care vine şi cu avantajul unor taxe, impozite şi asigurare RCA la un nivel scăzut datorită motorului mic. Mai mult, şi echiparea modelelor este una peste medie, iar acest lucru compensează preţul mai ridicat. Nu în ultimul rând, Civic a reveni la designul inovativ şi din nou vine cu un exterior spectaculos în segmentul compact.

 
 
 
 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.8793
Diferență: -0,1146
Ieri: 4.8849
Azi: 4.8008
Diferență: -0,0208
Ieri: 4.8018
Azi: 5.7839
Diferență: -0,4818
Ieri: 5.8119
Azi: 5.0325
Diferență: -0,3525
Ieri: 5.0503