Auto

Test Auto ZF: Honda Civic 1,6 i-DTEC, motorul mult-aşteptat. Galerie FOTO

 Honda Civic 1,6 i-DTEC

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

25.07.2015, 16:34 2494

Japonezii sunt printre cei mai conservatori constructori auto la nivel mondial, motiv pentru care schimbările sau inovaţiile nu se fac doar de dragul lor, ci trebuie să aibă un fundament atât în ceea ce priveşte costul cât şi fiabilitatea. Motiv pentru care Honda prefera să monteze o cutie de viteze automată cu cinci trepte pe SUV-ul CR-V până de curând, în timp ce concurenţa avea şi şapte şi chiar opt trepte. Aceeaşi poveste s-a repetat în cazul motoarelor – concurenţa europeană oferea dieseluri de 2,0 litri sau mai mici, Honda avea în gamă un diesel de 2,2 litri atât pentru Civic cât şi pentru CR-V, însă noul Civic a venit cu un diesel 1,6 i-DTEC de 120 CP pe care l-am şi testat alături de un 1,6 diesel bi-turbo de 160 CP pe care l-am testat anterior pe CR-V în versiunea cu tracţiune integrală.

Civic a beneficiat acum de un facelift, la trei ani de la reînnoirea completă a modelului. Versiunea restilizată vine cu o serie de modificări la nivel tehnic dar şi de design, însă cel puţin în ceea ce priveşte imaginea maşinii, acestea rămân discrete.

În 2006, atunci când a fost lansată generaţia anterioară, Civic a fost considerat cel mai avangardist automobil din segmentul compact şi printre puţinele care ieşeau cu adevarat în evidenţă, atât cu designul exterior cât şi cu cel interior de „navă spaţială”. Noua generaţie lansată în 2012 a reuşit să reducă mult din această imagine modernă, iar faceliftul vine cu elemente din plastic lucios precum eleronul, care însă nu ajută prea mult. Desigur, designul rămâne unul dinamic, sportiv, însă departe de original.

La interior Honda a reuşit să menţină imaginea sport şi să o perfecţioneze. Materialele sunt de bună calitate, la fel şi asamblarea acestora. Poate deranja faptul că habitaclul este dominat de negru şi gri, însă vitezometrul amplasat în partea de sus a planşei de bord iar sub el turometrul analogic reuşesc destul de mult să compenseze atmosfera sobră a interiorului. Dar dincolo de aceste detalii, volanul se simte foarte bine, iar toate comenzile sunt amplasate exact unde te-ai aştepta, cu excepţia computerului de bord care este afişat pe un display în dreapta vitezometrului. În ceea ce priveşte confortul, Civic mulţumeşte atât clientela care doreşte un automobil sportiv, cu scaune faţă cu un bun suport lateral, dar şi cu o banchetă confortabilă pentru locurile spate, alături de spaţiu generos pentru picioare. În plus, spaţiul portbagajului ajunge acum la 401 litri în varianta standard, însă datorită lipsei roţii de rezervă depăşeşte pragul de 500 de litri.

Dieselul de 1,6 litri este disponibil doar în echiparea Elegance şi are un preţ de pornire de 22.307 euro cu TVA inclus, iar echiparea este una de top, mai puţin un sistem multimedia cu touchscreen aşa cum au obişnuit toţi constructorii să instaleze pe noile modele.

Dar unde excelează Civicul este la capitolul ţinută de drum şi motorizare. Cuplul motor de 300 Nm este disponibil de la 2.000 rpm, în timp ce puterea maximă de 120 CP este atinsă la 4.000 rpm, ceea ce dovedeşte că şi un diesel poate fi un motor de turaţii mai înalte. Spre exemplu, în cazul unui VW Golf 1,6 TDI 110 CP cuplul motor maxim de 250 Nm este disponibil de la 1.500 rpm. Motorul alături de direcţia precisă şi suspensia care deşi nu este prea dură, ci chiar confortabilă şi care filtrează foarte bine denivelări contribuie mult la confortul oferit pasagerilor la un drum lung.

Oficial maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,8 secunde, însă reprizele sunt puternice, iar depăşirile la viteze de peste 80 km/h sunt efectuate uşor. Dar unde excelează Civic este în cazul consumului. Tot oficial, consumul mediu este de 3,7 litri/100 km, iar acesta poate fi atins, cu condiţia ca cel de la volan să nu apese prea tare pedala de acceleraţie. În timpul testului am atins un consum mediu de 6,1 litri/100 km, cu un minim de  4,5 litri/100 km în extraurban şi un maxim de 7,5 litri/100 km în traficul din Capitală, luând în calcul faptul că sistemul de climatizare a fost funcţional tot timpul în regim de temperaturi exterioare de peste 35 de grade Celsius, regim la care sistemul a făcut faţă cu brio.

Preţul maşinii poate părea mare, însă Honda este un brand cunoscut pentru fiablitate, iar acest lucru presupune şi costuri mai mari. Pe de altă parte, şi un VW Golf de top, cu echipare Highline şi diesel de 1,6 litri TDI porneşte de la 21.600 de euro cu TVA inclus.