Auto

Test Auto ZF: Honda Jazz facelift, japoneza de oraş - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Honda Jazz facelift, japoneza de oraş

Test Auto ZF: Honda Jazz facelift, japoneza de oraş

Autor: Bogdan Alecu

18.04.2011, 14:40 200

Brandul nipon Honda este cunoscut în primul rând pe piaţa localăprin modelul compact Civic, după care prin SUV-ul CR-V şi limuzinaAccord, mai puţin cu Jazz, modelul de clasă mică al constructoruluijaponez.

La nivelul primelor două luni ale acestui an, Honda a vândut pepiaţa locală doar două modele Jazz, dintr-un total de aproape 120de autoturisme, într-un segment în care în ianuarie şi februaries-au vândut peste 1.700 de maşini. Singura diferenţă este că Jazzconcurează în segmentul superior al clasei mici, având disponibilăo singură motorizare de 1,4 litri pe benzină care dezvoltă 100 CP,în condiţiile în care majoritatea clienţilor acestui segment seorientează către motoare de 1,2-1,3 litri cel mult pentru a obţineun preţ cât mai mic de achiziţie. Spre comparaţie, un model HondaJazz porneşte de la 14.235 de euro cu TVA inclus, în timp ceVolkswagen Polo, cel mai bine vândut model de clasă mică are unpreţ de bază de aproape 11.228 de euro cu TVA în versiunea cu cinciuşi, dar cu motor pe benzină de 1,2 litri şi 60 CP.

Odată cu Salonul auto de la Geneva din acest an, Jazz abeneficiat de câteva modificări în ceea ce priveşte designulexterior dar şi cel interior.

În habitaclu regăsim acum multe butoane şi manete preluate de laCivic sau Accord. Spre exemplu volanul este preluat aproapeintegral de la Civic, la fel şi sistemul audio în timp ce manetelesunt similare cu cele de la Accord.

Primele două lucruri care le observi după ce ai luat loc lavolan este suprafaţa vitrată de mari dimensiuni, care oferă ovizibilitate bună indiferent de unghi şi numărul ridicat alspaţiilor de depozitare. Spre exemplu o sticlă de 0,5l sau 0,75lpoate fi amplasată şi în portieră, şi în dreptul gurilor lateralede ventilaţie sau în faţa schimbătorului de viteze.

La fel ca şi Civic, şi la Jazz întâlnim un grad ridicat alergonomiei. Spre exemplu, sistemul audio dispune de un port USB cuun prelungitor integrat, astfel încât cel de la volan să poateconecta mai uşor un stick USB.

În ceea ce priveşte motorizările, Jazz oferă una singură - 1,4i-VTEC pe benzină care dezvoltă 100 CP şi 127 Nm. Pe piaţaeuropeană Jazz dispune de o motorizare pe benzină şi mai mică, de1,2 litri şi 90 CP şi de una hibridă.

Ca şi în cazul lui Civic testat săptămâna trecută, motorul de peJazz este unul cu dublă personalitate. Poate fi economic, atuncicând se schimbă treptele până în 2.000 rpm şi se urmăreşteindicatorul de urcare sau coborâre în treapta de viteză, dar şisportiv atunci când se depăşeşte pragul de 4.000 rpm.

Motorul este unul aproape perfect pentru oraş. Şi nu doarperformanţelor dinamice care asigură un demaraj rapid la semafor,ci şi un consum scăzut. Spre exemplu , în Capitală chiar şi întrafic aglomerat consumul nu a depăşit nivelul de 8 litri/100 km,iar într-unul mai lejer chiar şi 7 litri/100 km.

Motorul este cuplat, cum era de aşteptat, la o cutie de vitezemanuală cu cinci trepte uşor manevrabilă şi cu o bunătimonerie.

Cu toate că vorbim acum de un automobil de oraş, am apreciatmult şi poziţia înaltă exact cât trebuie la volan, care oferă obună vizibilitate, dar şi forma ergonomică a scaunelor care nu dădureri de spate după mai multe ore. Tot la categoria plusuri intrăşi tapiţeria maşinii, plăcută la atingere.

La capitolul minusuri ar intra anumite materiale din habitaclu,fabricate dintr-un plastic mai ieftin, dar care nu deranjează maideloc.

Un "artificiu" interesant îl mai găsim însă în spate. Datorităsistemului utilizat pentru bancheta spate, spătarul poate firabatat asimetric şi se poate obţine o suprafaţă plată încontinuarea portbagajului sau, se poate ridica şezutul pentru acrea un spaţiu înalt între scaunele faţă şi spătarul banchetei. Latoate acestea se adaugă şi portbagajul de 335 de litri, suficientde mare pentru a fi încadrat chiar în segmentul compact.

Honda Jazz 1.4 Comfort - Date tehnice

Propulsie: L4, 1.339 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cucinci rapoarte, 100 CP, 127 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 11,4 secunde, viteză maximă 182 km/h,consum mediu 5,5 l/100 km, emisii CO2 126 g/km.

Preţ: 14.855 euro cu TVA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO