Auto

Test Auto ZF: Hyundai i20 Active 1,0 T-GDI 100 CP Şah la Ford Craiova

Test Auto ZF: Hyundai i20 Active 1,0 T-GDI 100 CP Şah la Ford Craiova

Test Auto ZF: Hyundai i20 Active 1,0 T-GDI 100 CP Şah la Ford Craiova

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

27.07.2016, 20:06 1781

Clasa mică este de departe unul dintre cele mai competitive segmente de pe piaţa auto europeană, iar fiecare constructor doreşte să vină cu o ofertă cât mai bună. Din acest motiv, până când va lansa un SUV de talie mică, Hyundai propune i20 Active, adică un i20 cu o gardă la sol cu 2 cm mai mare şi bandouri laterale specifice, alături de un interior personalizat.

Mai mult, acesta este disponibil numai cu un motor pe benzină, de un litru, supraalimentat şi cu trei cilindri, lansat special pentru a concura cu rivalele de la Ford, Opel (care produce un propulsor similar în Ungaria) şi Renault. Având în vedere că în România se produc atât 1,0 Ecoboost de la Ford cât şi 0,9 TCe de la Renault, cel de la Hyundai atacă direct producţia locală. Pe de altă parte concurenţa are de ce să-şi facă probleme deoarece cel de la Hyundai este alături de cel de la Opel printre cele mai plăcute la condus, oferind totodată şi un consum redus se combustibil. Cat de redus? 8 litri/100 km în trafic aglomerat de Bucureşti şi o medie de 6 litri/100 km în extraurban. Cu ce se diferenţiază de propulsoarele concurente?

Cuplul motor de 172 Nm este livrat încă de la 1.500 rpm, similar cu un diesel. Spre comparaţie, în cazul unui Ecoboost de pe Fiesta, tot de 100 CP, cuplul de 170 Nm este livrat la 1.400 rpm, la Renault TCe 0,9 dispune de 150 Nm la 2.500 rpm, iar un Opel Corsa 1,0 Turbo de 115 CP livrează cuplul de 170 Nm la 1.800 rpm. În ceea ce priveşte sprintul 0-100 km/h, i20 cu motorul turbo (versiunea normală nu Active, pentru o comparaţie cât mai exactă având în vedere că modelele direct concurente nu dispun de versiuni înalţate) accelerează în 10,9 secunde, faţă de 11,2 în cazul Fiesta şi 12,2 în cazul Clio. Corsa cu 115 CP este puţin mai rapid, având o acceleraţie de 10,3 secunde, în condiţiile în care are 15 CP în plus.

Motorul este izolat exact cât trebuie, ceea ce înseamnă că la un drum lung este sileţios, iar atunci când spre exemplu se adoptă un stil de condus ceva mai sportiv, cu urcări în turaţii, acesta se face auzit. În plus, datorită cuplului motor, chiar şi cu trei pasageri plus şofer alături de un portbagaj plin, propulsorul nu dă semne de oboseală. Aşa cum era de aşteptat, motorul este suplat la o cutie de viteze cu cinci rapoarte, una cu o timonerie precisă, dar lungă şi inclusiv etajarea treptelor s-a realizat ceva mai lung, tocmai pentru a reduce consumul de carburant. Direcţia este una setată pentru drumurile în oraş şi pentru a fi uşor de manevrat în parcare, ceea ce este de aşteptat pentru un automobil de clasă mică.

La capitolul ţinută de drum, i20 este distractiv de condus şi s-a dovedit a fi un automobil confortabil, cu excepţia denivelărilor mai puternice, precum celebrele „speed-bumps”

La interior i20 Active este personalizat cu elemente de plastic colorat, o tapiţerie specifică şi o ergonomie tipică Hyundai, cu butoane mari aşezate la locul lor. Atât comenzile pentru sistemul audio cât şi cele ale sistemului de climatizare sunt simple şi intuitive. Cu toate că nu dispune de un display mare, sau de touchscreen, conectarea unui telefon prin Bluetooth se face foarte rapid. În ceea ce priveşte spaţiul, i20 se apropie destul de mult de segmentul compact, existând suficient spaţiu şi pentru pasagerii spate, dar şi pentur bagaje, portbagajul având 326 de litri. Ampatament mai mare dispune numai Clio, cu 2.589 mm, faţă de 2.570 mm pentru i20 şi 2.489 mm pentru Fiesta şi 2.510 mm pentru Corsa.

Din punct de vedere al echipamentelor, i20 Active urcă puţin în segment şi vine cu senzori de ploaie şi lumină, LED-uri pentru timp de zi, tempomat, lumină ambietală, schimbător şi volan îmbrăcate în piele şi climatizare automată.

Preţul? Hyundai i20 Active pleacă de la 12.664 de euro cu TVA prin programul Rabla sau 14.464 euro fără program. Singurul lucru la care rămâne în urmă Hyundai este sistemul multimedia, care rămâne practic cu o generaţie în urma celor de pe piaţă în acest moment, cu excepţia Ford Fiesta. Restul deja vin cu ecrane tactile mari, aplicaţii şi o notă hi-tech.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO