Auto

Test Auto ZF: Hyundai i20, coreenii mai urcă o clasă. Galerie FOTO

Foto: Mihai Dăscălescu

Foto: Mihai Dăscălescu

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

30.01.2015, 18:05 1784

Clasa mică este unul dintre cele mai competitive segmente ale pieţei auto europene, unde de zeci de ani bătăliile se dau între Ford Fiesta, Renault Clio, Volkswagen Polo, Opel Corsa şi Peugeot 20X (206, 207 şi mai nou 208). În aceeaşi cursă a intrat şi Toyota Yaris, Skoda Fabia, iar din 2009 şi Dacia Sandero. În 2008 Hyundai a lansat modelul său de clasă mică din noua sa gamă - i20 ce înlocuia vechiul Getz, însă generaţia anterioară nu a generat valuri prea mari. Mai mult, vechiul i20 a înregistrat anul trecut vânzări la două treimi din cele ale lui Sandero, fiind depăşit de Seat Ibiza şi Fiat Punto la nivel european, fiind pe locul 12 în topul celor mai bine vândute modele.

Exact acest lucru ar trebui să schimbe noul i20, care vine la un an după ce Ford a venit cu Fiesta facelift iar VW cu Polo facelift, iar Opel tocmai a lansat noul Corsa. Tot acum urmează să vină şi noua Skoda Fabia, punând o presiune şi mai mare asupra noului i20.

Noua generaţie a modelului de clasă mică plusează de această dată nu doar cu preţ ci şi cu o calitate a asamblării mult mai bună mai bună şi cu o atenţie acordată detaliilor la nivel înalt. În plus, odată cu implementarea noilor standarde de calitate, cei de la Hyundai i20 a devenit acum aproape la fel de spaţios precum un model compact. Pe de altă, parte, comparativ cu VW Polo, materialele utilizate în i20 par uşor mai ieftine la atingere, însă nu există o diferenţă majoră.

Unde excelează i20 este spaţiul interior, pornind de la cel pentru pasagerii faţă, cei din spate şi portbagajul de 326 de litri, care are doar 50 de litri în minus faţă de i30, modelul compact al gamei. În plus, portbagajul acestuia are fund dublu, astfel încât sub prima poliţă se pot amplasa obiecte mici precum trusa de prim ajutor sau stingătorul.

Din păcate i20 nu vine cu un sistem multimedia „actualizat”, cu touchscreen şi navigaţie, indiferent de versiune. Oferă numai un dock pentru un smartphone şi un sistem multimedia „de bază”. Avantajul este faptul că orice operaţiune

Pe piaţa locală i20 este disponibil cu două motorizări, una pe benzină de 1,25 litri şi 84 CP şi un cuplu motor de 122 Nm disponibil la 4.000 rpm şi un diesel de 1,12 litri şi 75 CP şi 180 Nm cuplu de la 1.750 rpm. Dintre acestea, am testat motorul pe benzină de 1,25 litri. Acesta poate accelera de la 0 la 100 km/h în 12,7 secunde în timp ce consumul oficial în trafic urban este de 7,1 litri/100 km, iar cel în extraurban de 4,7 litri/100 km. În realitatea traficului din Capitală consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de circa 8 – 8,5 litri/100 km, însă maşina avea mai puţin de 500 km rulaţi, ceea ce înseamnă că pe parcurs, consumul ar trebui să se stabilizeze undeva între 7,5 litri şi 8 în Bucureşti. În extraurban, consumul a fost în timpul testului de aproximativ 5,5 litri/100 km. Motorul de 1,25 litri poate fi o alternativă a Hyundai la celebrul EcoBoost de la Ford, dar care însă oferă 100 CP.

Preţul unui i20 în echiparea de top Highway şi motorul pe benzină este de 12.714 euro cu TVA inclus. În plus, pentru că motorul este unul Euro 6, nu se plăteşte timbru de mediu. Echiparea include climatizare automată, computer de bord, Bluetooth, geamuri electrice faţă/spate (doar geamul de la şofer are acţionare prin impuls, prin care geamul urcă şi coboară la o singură apăsare, fără a ţine degetul pe buton), tempomat, senzor de ploaie, senzor de lumini şi radio-CD cu port USB, alături de volan multifuncţional din piele. Spre comparaţie, un Ford Fiesta 1,0 litri 80 CP pleacă de la 12.550 de euro cu TVA dar cu echiparea de bază Trend care nu include nici aer condiţionat şi nici computer de bord, în timp ce echiparea Titanium de la Fiesta porneşte de la 14.050 de euro pentru aceeaşi motorizare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO