Auto

Test Auto ZF: Hyundai i30 Fastback 1,4T 140 CP – accent pe latura practică, fără a ignora designul. Galerie FOTO

Hyundai i30

Hyundai i30

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

25.01.2018, 15:38 4835

Deseori principalul argument invocat atunci când este achiziţionat un sedan este capacitatea mai mare a portbagajului, faţă de cel al unui hatchback. Alături de acest argument este şi unul de natură emoţională, sedanul fiind considerat de mulţi un automobil mai plăcut din punct de vedere vizual decât unul în două volume. Pe de altă parte, portbagajul unui sedan este mai mare, dar accesul la el este mai îngust şi implicit nu pot fi transportate obiecte voluminoase.

La nivel european competiţia devine tot mai acerbă, iar orice vânzare în plus se închide cu efort. Mai mult, mărcile tradiţionale precum Ford, Renault sau Volkswagen vin cu modele tot mai competitive pe piaţă, iar a concura pe segmentele lor necesită un plus de efort pe toate planurile. Din acest motiv Hyundai spre exemplu fructifică fiecare nişă, iar cea de fastback în clasa compactă nu era acoperită de nimeni până acum.

Luând toate aceste argumente în calcul, dar şi pentru a avea o gamă cât mai completă, Hyundai a venit anul trecut cu i30 Fastback, un model cu hayon, dar aspect de trei volume. Astfel, dincolo de latura practică, compania mizează şi pe design dar mai ales pe latura sportivă. Mai ales în condiţiile în care i30 Fastback vine cu o gardă la sol cu 30 mm mai mică decât modelul standard şi vine chiar cu o imagine de coupe fastback. Tot ca dimensiuni, maşina are o lungime de 4,45 m şi o înălţime de 1,42 de metri, fiind cu 11 cm mai lungă şi cu 3 cm mai joasă decât un i30 în cinci uşi.

La interior trebuie amintit şi faptul că forma caroseriei permite ca portbagajul să aibă o capacitate de 450 de litri, cu 55 de litri în plus faţă de hatchback, ceea ce îl face cu adevărat un automobil de familie. Ce este de apreciat este faptul că deşi este din gama compactă, i30 Fastback vine cu guri de ventilaţie pentru locurile din spate, iar pasagerii de acolo au loc de picioare aproape ca într-un model de clasă medie. În ceea ce priveşte designul din interior, acesta aminteşte mult de maşini din segmente superioare, precum Audi.

Sub capota modelului se vor regăsi, pentru moment cel puţin, numai motorizări pe benzină - fie cea de 1,0 litri şi 120 CP, fie cea de 1,4 litri şi 140 CP, care a fost testată alături de cutia de viteze automată cu şapte trepte.

La interior imediat se observă sistemul multimedia de 8 inchi ce suportă atât Apple Car Play cât şi Android Auto. De asemenea există în sistem de încarcăre wireless amplasat la baza consolei centrale, cameră pentru marşarier, faruri LED, plafon panoramic şi dacă se doreşte, inclusiv tapiţerie din piele. Conectat la internet prin telefonul mobil, sistemul multimedia poate oferi informaţii cu privire la trafic, sau informaţii meteo.

În ceea ce priveşte sisteme de siguranţă, Hyundai mizează pe sistem de avertizare la părăsirea benzii fără semnalizare, sistem de detecţie a unei posibile coliziuni, asistenţă la menţinerea benzii şi frânare de urgenţă pentru întreaga gamă. De asemenea, versiunea de top primeşte inclusiv sistem de avertizare a prezenţei unei alte maşini în unghiul mort.

Comparativ cu i30-ul normal, cel Fastback este setat pentru a fi mai agil, mai sportiv. Direcţia, frâna, acceleraţia, toate sunt setate pentru un răspuns mai prompt, iar în acest mod Hyundai se apropie destul de mult de ceea ce oferă Mazda în acest segment.

Dar ce uimeşte cel mai mult, este că motorul deşi are 140 CP şi oferă un feeling sportiv destul de puternic, poate fi şi economic, astfel încât în extraurban consumul scade sub 6 litri/100 km în modul Eco, iar în oraş, tot în modul Eco rar trece de 8 litri/100 km. De partea cealaltă, în modul Sport motorul răspunde mult mai brutal la acceleraţie, iar consumul creşte cu cel puţin 2 litri/100 km, mai ales dacă şi stilul de condus adoptat este mai dinamic. Ce este surpinzător este modul în care maşina schimbă setările în funcţie de modul selectat – Eco, Sport şi Neutru. În acest segment de obicei nu există diferenţe atât de mari între moduri, însă în modul Eco spre exemplu se simte o temperare a motorului, în timp ce în Sport cel de la volan „simte” ca şi cum ar avea cel puţin 30 CP în plus sub capotă.

Preţul unui i30 Fastback porneşte de la 16.285 de euro cu TVA în cadrul unei promoţii, pentru modelul de bază cu motor de 1,0 litri şi ajunge la 19.736 de euro pentru versiunea de top cu motorul de 1,4 litri şi 140 CP cuplat la transmisia automată cu şapte trepte. Cu siguranţă cea mai bună alegere rămâne varianta de top, însă bugetul are desigur un cuvânt de spus. Sistemul multimedia, sistemele de asistenţă alături de motorul foarte plăcut la condus înclină puternic balanţa spre aceasta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO