Auto

Test auto ZF: Hyundai IX35

Test auto ZF: Hyundai IX35
26.05.2010, 00:00 489

Hyundai scos din palaria magica a designului un nou model ce aresarcina de a inlocui din toate punctele de vedere, atat in gama catsi la capitolul performantelor comerciale, binecunoscutul Tucson.Sa nu uitam ca Tucson a fost in cursul anului trecut cel mai binevandut SUV pe plan local, cu aproape 1.000 de unitati.

Asiaticii au creat pentru piata europeana Hyundai ix35, un SUVcompact cu un design fresh, puternic si care creste in echipari sila gradul de comfort fata de precursor. Bineinteles creste si lacapitolul preturi.

Design: Fluidic Sculpture

Analizam in prima instanta insa imaginea, care introduceconceptul Fluidic Sculpture. Linia extrerioara, lucrata la centrulde design din Russelheim, introduce la ix35 o bara frontala mare,care urca blocurile optice mai sus decat ne-am obisnuit la un SUV,si include faruri de ceata care aduc un design agresiv. Totodata,in capota sunt inserate doua linii paralele profilate iar partealaterala include protectii din plstic duc pentru usi. Acest detaliuface ca portierele sa para mai mici si accentueaza imaginea de SUVcompact, chiar daca latimea ajunge la 1.820 mm.

Partea posterioara aduce un eleron discret deasupra lunetei silinii comune SUV-urilor din segment pentru delimitarea stopurilorsi a hayonului. Sub acesta se ascunde un portbagaj suficient, cu ocapacitate de 591 de litri.

In cadrul test drive-ului organizat de importator am testat atatversiunea cu alimentare pe benzina, de 2.0 litri si 163 CP cat sipropulsorul de 2.0 litri diesel de 184 CP. Acesta din urma poate firegasit si in varianta mai putin potenta, care dezvolta 136 CP.

Motorizare: Diesel power

In analiza ne vom concentra asupra motorizarii diesel, intrucatcea mai mare cerere se inregistreaza in acest caz. Am testatversiunea diesel cea mai potenta atat in rulaj normal urban siextraurban cat si pe un traseu mai dificil, cu dificultate off-roadmedie. In plan rutier ix35 are tinuta de rulare comoda, cu resursesuficiente pentru depasiri scurte, datorita cuplului motor deaproape 400 Nm, dar si cu un ruliu de nivel mediu in curbeleabodate curajos.

Acceleratia de la o la 100 km/h este realizata in putin sub 10secunde, similar cu timpul unui automobil de clasa medie, iarviteza maxima atinsa este de 195 km/h.

Potriviti datelor indicate de constructor consumul in rulaj mixtajunge la 7,2 litri/100 km iar extraurban la 6,1 litri/km.

Chiar si prin apasarea butonului ECO, care declanseaza un mod derulare "mai cuminte" si care limiteaza viteza maxima la 150 km/hschimband vitezele cutiei automate mai repede si la turatii maijoase in scopul economisirii de combustibil consumul se apropie cugreu de cel indicat de constructor.

In ceea ce priveste siguranta ix35 este echipat standard cu saseairbaguri,cele pentru sofer si pasager fiind declansate cu vitezaredusa, senzor de blocare a usilor, sistem de asistare la parcare,si sistemele ABS si ESP.

Mai usor in offroad

In esenta propulsorul legat la o cutie automata in sase trepte,impreuna cu suspensiile care filtreaza satisfacator starea precaraa drumurilor nationale, formeaza un pachet optim pentru calatoriide cateva sute de kilometri in conditii de comfort.

In plan off road performantele sunt mai reduse, dar trebuie satinem minte ca modelul nu are caracteristicile unui SUV clasic sauale unui tot teren veritabil si nici nu este gandit dupa modelulversatil al Duster-ului.

Tractiunea integrala, cuplul motor si blocarea diferentialuluicentral trec vehiculul peste obstacole destul de mari dar garda lasol impune anumite limite, astfel ca santurile de noroi trebuiesctraversate cu destula grija daca nu vreti sa lasati pe traseu partidin scut sau bara. Unghiul de atac, de 24,2 grade, cel de degajare,de 26,9 grade, si cel de inclinare laterala, de 17 grade, nu permitartificii offroad extreme, cum sunt posibile in cazul unui VWTouareg sau chiar Dacia Duster.

Confort interior si preturi

Hyundai a progresat mult in ultimii 5 ani in ceea ce privestedesignul interior iar habitaclul are un aspect placut. Platiculbordului sau al usilor este bine finisat, are o senzatie tactilaneutra iar imbinarile sunt facute cu mai multa grija. Apar sicateva detalii unde calitatea poate fi perfectionata, precumorientarea gurilor de ventilatie, dar rezultatul general aduce unconfort in media clasei SUV-urilor compacte.

La acest lucru contribuie si lumina albastra a ceasurilor debord, care nu obosesc ochii, dupa cum se intampla in cazul unorconstrucori care opteaza in continuare pentru iluminarea interioaraa comenzilor in rosu.

Am testat in cadrul lansarii automobilului versiunea de echipareLuxury, cu tapiserie din piele, consola centrala ce integreaza unecran de comanda tactil si cutia de viteze automata in sase trepte.In ceea ce priveste ergonomia spatiului soferului comenzile suntorientate logic, atat cele de pe volan, cele de pe portiera sichiar si porturile de conectare USB si aux sunt pozitionate corect,in vata schimbatorului de viteze. Poate doar partea superioara aconsolei, cea cu ecran tactil trebuia orientata diferit, spresofer, pentru ca atentia de la drum sa nu fie distrasa de accesaresa.

In ceea ce priveste preturile de achizitie, ix35 porneste de la18.921 de euro cu TVA inclusa pentru versiunea 4x2 cu motorizareape benzina, departe de principalul concurent din segment, DaciaDuster, al carei pret maxim este de aproape 18.000 de euro dar carein acelasi timp nu include multe dintre elementele de echipare aleHyundai. Pretul modelului testat, in echipare de top, a fost de29.750 de euro cu TVA inclusa, tarif la care in piata putemidentifica si modele cu capcitati mai bune in mediul offroad.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO