Auto

Test Auto ZF: Hyundai Kona, 1.6 177 CP 7DCT – ofertă completă

Test Auto ZF: Hyundai Kona, 1.6 177 CP 7DCT – ofertă...

Autor: Bogdan Alecu

01.03.2019, 12:38 1667

Hyundai doreşte a fi un concurrent redutabil în Europa, motiv pentru care în ultimii ani a căutat să atragă experţi de la constructori consacraţi la nivel european şi au căutat să vine cu o ofertă cât mai completă - chiar dacă acest lucru înseamnă şi un preţ ridicat.

Spre exemplu Kona, un SUV mic, vine cu una dintre cele mai complete oferte din piaţă, motiv pentru care preţul său de listă ajunge la aproape 30.500 de euro cu TVA (26.000 de euro cu TVA cu discount), având ca versiuni de top o motorizare diesel de 136 CP, una pe benzină de 1,6 litri supraalimentată de 177 CP, ambele cu tracţiune integrală şi cutie automată cu şapte trepte. Tot din acest motiv, cu reducere, preţul de pornire la Kona este de 15.000 de euro cu TVA, pentru motorul de 1 litru 120 CP.

La interior Kona vine cu un design colorat, personalizabil şi elemente inspirate de la modele premium. Sistemul multimedia dispune de Android Auto şi Apple Car Play şi maşina dispune atât de USB cu încărcare rapidă, cât şi de unul normal. Calitatea materialelor este bună, pornind de la planşa moale de bord şi chiar plasticele din partea de jos a uşilor. Scaunele sunt confortabile, atât în faţă cât şi spate, unde ai suficient loc pentru picioare, cu toate că teoretic discutăm de un model de clasă mică, fie el şi SUV. O surpriză plăcută o reprezintă multitudinea spaţiilor de depozitare, de la cele de la baza consolei centrale, la buzunarele uşilor unde se poate depozita chiar şi o sticlă de 1,5 litri. În ceea ce priveşte portbagajul acesta are 361 de litri, în linie cu segmentul din care face parte şi suficient pentru

În ceea ce priveşte siguranţa, Kona vine cu cinci stele la EURONCAP, maşina vine cu şase airbaguri, sistem automat de frânare în situaţii de urgenţă care include şi detectarea pietonilor, sistem de păstrare a benzii de rulare, sistem de monitorizare a unghiului mort şi alertă de trafic atunci când ieşi cu spatele de pe locul de parcare şi faruri adaptive cu tehnologie LED.

Din acest motiv Kona este şi unul dintre SUV-urile mici cu cea mai multa tehnologie. Spre exemplu, pe lângă scaune încălzite şi volan încălzit, opţional şi scaunele pot fi ventilate. În plus, Kona vine şi cu head-up display cu o grafică cu multe detalii. În plus, tot pentru încărcarea telefoanelor mobile, există şi posibilitatea de încărcare wireless.

La condus, Kona este foarte distractivă, mai ales în versiunea testată - motor supraalimentat pe benzină de 1,6 litri şi 177 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Motorul puternic oferă reprize puternice dar şi un consum în linie cu puterea sa – 9-11 litri/100 km în funcţie de traficul urban şi 6-8 litri/100 km în funcţie de modul ales – Normal, Eco sau Sport în extraurban. În ceea ce priveşte denivelările, suspensia are o tentă sportivă, absoarbe ok denivelările, însă la cele mai puternice se aude un zgomot dinspre amortizoare.

În cazul sistemului 4x4, din nou, Kona duce şi această setare la următorul nivel şi vine inclusiv cu diferenţial central blocabil, cu toate că cel mai probabil nimeni nu va ieşi cu maşina într-un off-road suficient de dur pentru a fi nevoie de această setare – cu toate acestea, poate fi utilă, mai ales iarna în vreun cartier rezidenţial de lângă Bucureşti fără apă curentă sau asfalt. Tot aici trebuie subliniat că maşina are o gardă la sol de 17 cm, suficient pentru o escapadă în off-road.

Segmentul SUV-urilor mici este unul tot mai competitiv, iar în România este cu atât mai dinamic cu cât avem şi două modele produse local – Ford EcoSport asamblat la Craiova şi Dacia Duster la Mioveni.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO