Auto

Test Auto ZF: Mazda CX-5 CD150, SUV diesel reinterpretat

Mazda CX-5 CD150

Mazda CX-5 CD150

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

20.08.2014, 18:52 1566

Gama constructorului nipon a fost completată în 2012 de un nou SUV compact, considerat acum chiar şi urmaşul lui CX-7, având în vedere faptul că oferă atât un spaţiu interior mai mare, cât şi dimensiuni exterioare superioare.

Mazda CX-7 a fost lansată în 2007 ca un SUV compact, alternativă la modelele "Made in Europe". Venea la acea vreme cu un design sportiv, tracţiune integrală, dar, spre dezamăgirea clienţilor, numai cu un motor pe benzină de 2,3 litri supraalimentat de pe Mazda3 şi 6 MPS şi numai cu transmisie manuală care includea un ambreiaj temperamental şi uşor de "afumat" de către neexperimentaţi. Timpul a trecut şi versiunea facelift a venit cu o motorizare diesel, dar care nu era nici pe departe la fel de sportivă ca benzina, accentul fiind pus pe consum.

Toate "minusurile" lui CX-7 au fost corectate însă de CX-5. Cu toate că numele îl situează sub CX-7, CX-5 este mai încăpător, dispune de un portbagaj mai mare şi o gamă incomparabil mai mare în ceea ce priveşte motorizările şi transmisiile disponibile. Avem dieseluri, benzine, transmisii manuale şi automate disponibile în mai toate combinaţiile.

Odată cu lansarea lui CX-5, Mazda a venit şi cu tehnologia Skyactiv care optimizează atât şasiul cât şi motorizările şi transmisiile. Mai mult, datorită acestor optimizări CX-5 este mai uşor, mai agil şi consumă mai puţin.

Odată ce ai luat loc la volan, realizezi imediat că eşti într-o Mazda. Materialele sunt "corecte" fără a ieşi în evidenţă cu vreo influenţă premium, iar designul este unul plăcut, cu un aer sportiv, cu toate că era de preferat că CX-5 să vină cu noutăţile prezentate recent pe Mazda3. Modelul testat era echipat inclusiv cu un sistem multimedia cu navigaţie şi incinte acustice Bose, ceea ce face din noul CX-5 un SUV compact cu trăsături premium.

În ceea ce priveşte confortul, CX-5 dispune atât de scaune ergonomice, cu o bună susţinere laterală, dar şi de o suspensie setată pe confort, dar fără să afecteze ţinuta de drum a automobilului.

în ceea ce priveşte motorizarea, am testat versiunea cu tracţiune integrală şi motor diesel de 2,2 litri, ce dezvoltă 150 CP şi cutie de viteze manuală cu şase trepte. Potrivit datelor oficiale maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde, iar consumul mediu este de 5,2 litri/100 km, consum ce poate fi atins chiar şi în România. Inclusiv pe autostradă consumul nu depăşeşte pragul de 7 litri/100 km decât dacă se depăşeşte viteza maximă legală.

În ceea ce priveşte achiziţia, un CX-5 cu echiparea de bază Emotion, motor pe benzină de 2,0 litri şi tracţiune doar pe puntea faţă costă de la 22.590 de euro cu TVA. Modelele diesel pornesc de la 24.590 de euro cu TVA cu tracţiune faţă (echiparea de bază Emotion) şi 31.090 de euro pentru diesel CD150 4x4 echipare Challenge (a doua). Dieselul testat, cu echiparea de top Revolution preţul porneşte de la 33.190 de euro cu TVA. Echiparea include printre altele jante de 19 inchi, sistem audio Bose, sistem de navigaţie TomTom, cameră pentru marşarier.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO