Auto

Test Auto ZF: Mazda6 facelift, alternativa niponă

Test Auto ZF: Mazda6 facelift, alternativa niponă
09.08.2010, 12:42 67

Vânzările maşinilor de clasă medie au scăzut în prima jumătate aacestui an cu aproape 30%, pe o piaţă care a înregistrat un declinde 25%. Pe acest segment, din care există un segment de clienţicare se reorientează către SUV-uri datorită gărzii la sol mai marişi a sistemului de tracţiune integrală. Dar SUV-urile nu vor oferiacelaşi comportament rutier şi nici acelaşi consum.

Pe acest segment revine Mazda cu noul 6 facelift. Modelul nu maiare sub capotă dieselul de 2,0 litri şi 140 CP ci unul de 2,2litri, disponibil în trei trepte de putere - 129 CP, 163 CP şi 185CP. Dacă ar fi să încadrăm Mazda6 în clasa medie ar trebuipoziţionată uşor peste limuzinele europene precum VW Passat,Citroen C5 , dar totuşi sub "triada" germană - Seria 3, A4 şiC-Klasse.

La exterior japonezii au redesenat grila frontală, farurile şiproiectoarele de ceaţă. Avem şi jante noi de 17 şi 18 inchi maiuşoare cu un kilogram faţă de modelul anterior.

La interior observăm cele mai importante modificări. Dacă lamodelul lansat în urmă cu trei ani interiorul nu punea accentfoarte mult pe calitate, încadrându-se undeva în în mediasegmentului, acum avem de-a face cu un upgrade. Interiorul este maielegant, materialele de o calitate mai bună. Avem noi comenzipentru climatizare, mânere noi pe portiere şi noi finisări penegru.

În plus avem şi un nou volan multifuncţional preluat de la CX-7- unde fiecare buton acum dispune de o singură funcţie.

Cu toate că sub capotă se regăseşte un diesel de 129 CP şi 340Nm (spre comparaţie, dieselul de 2,0 litri de pe un VW Passat caredispune de 170 CP, are un cuplu de 350 Nm), acesta pare mult maisprinten decât o arată cifrele. Este efectul unui motor mai mare -de 2,2 litri dar şi a turbinei care oferă un cuplu mai ridicat încăde la turaţii joase. Fară să ne uităm pe cifre am putea spune fărăprobleme că avem sub capotă cel puţin 140 CP, în timp ce consumulnu sare de 6 litri/100 km în extraurban decât dacă se adoptă unstil de condus mai "dinamic".

Şasiul maşinii a fost de asemenea îmbunătăţit pentru a oferi omai bună stabilitate şi un confort mai ridicat faţă de modelulanterior. Din acest punct de vedere ţinuta de drum este una cares-ar putea încadra în topul segmentului. Direcţia oferă exactfeedbackul de care ai nevoie iar caroseria nu se înclină aproapedeloc pe viraje, ceea ce într-un fel te "încurajează" să mergi şimai sportiv.

Ceea ce am putea critica la maşina testată este ambreiajul.Acesta cuplează foarte jos, imediat cum eliberezi pedala, care deasemenea este tare. Poate pentru o maşină de "doar" 129 CP ne-am fidorit setări mai confortabile. Dar odată ce te obişnuieşti cuambreiajul sport nu mai există probleme. În plus, avem o cutie deviteze cu şase trepte precisă şi bine etajată, exact cum te-aiaştepta de la o japoneză.

Preţul modelului testat, în versiunea de echipare TE Plus cudieselul de 2,2 litri 129 CP porneşte de la puţin peste 27.000 dede euro, cu TVA inclus. Echiparea include sistem audio BOSE cuCD-Changer, opt incinte acustice, faruri bi-xenon, jante de 17inchi, climatizare automată, scaune încălzite, senzori de parcarefaţă-spate şi sistemele ABS, EBD, DSC şi EBA. Dezavantajulmotorizării îl constituie faptul că depăşeşte pragul de 2,0 litriceea ce îl încadrează într-o altă grilă de impozitare, în timp ecputerea motorului de 129 CP este atinsă de alţi constructori cu unmotor de cilindree mai mică, de 1,8 sau 1,9 litri. Pe de altăparte, acest motor poate fi livrat şi în versiunea de 185 CP - careîi accentuează caracterul sport, iar ca raport preţ/echipare/putereexistă versiunea de 163 CP cu echiparea sport GTA la un preţ de28.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO