Auto

Test Auto ZF: Mitsubishi Eclipse Cross Intense Plus 1.5TC CVT 4WD, Revoluţia japoneză

Cum arată Mitsubishi Eclipse Cross Intense Plus 1.5TC CVT 4WD, Revoluţia japoneză. Galerie FOTO

Cum arată Mitsubishi Eclipse Cross Intense Plus 1.5TC CVT 4WD, Revoluţia japoneză. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

04.03.2018, 13:54 2507

Mitsubishi a încercat piaţa europeană cu mai multe modele pe mai multe segmente, însă de departe cel mai apreciat model al său a rămas Pajero. Desigur, Outlander sau L200 au fost de asemenea apreciate, însă constructorul nipon a avut nevoie de un model de volum care să se plieze pe cerinţele pieţei. Însă designul nu a fost unul dintre atuurile sale, iar dacă prima generaţie a lui Outlander a adus un aer proaspăt din acest punct de vedere, faceliftul acestuia a reprezentat o alegere puţin inspirată, punând pe Outlander partea frontală a lui Lancer.

Vedeţi AICI toate Testele Auto ZF

Acum însă, după noul Outlander japonezii atacă şi segmentul compact cu Eclipse Cross, un SUV mai mic decât Outlander, care se vinde în paralel cu ASX pentru moment şi care vine cu o alură de coupe. Practic, Eclipse Cross reprezintă tot ce avea nevoie Mitsubishi în acest moment – un automobil cu design plăcut, echipamente de ultimă generaţie şi motor mic pe benzină supraalimentat cu un consum decent.

Atenţia la detaliu, calitatea materialelor, designul interior şi inovaţia, totul este la nivel înalt. Pentru prima dată, un Mitsubishi în afară de Pajero poate fi apreciat pentru calitatea interiorului său.

Spre exemplu, Eclipse Cross aduce un nou sistem multimedia cu SDA (Smartphone Link Display Audio) şi touchpad întocmai precum la un laptop. Tot în premieră, maşina dispune de head-up display – versiunea cu display deasupra volanului, parbriz încălzit şi banchetă spate culisabilă, pentru a mări capacitatea portbagajului sau spaţiul disponibil pasagerilor spate. Datorită acestui sistem, portbagajul poate avea între 359 şi 466 de litri, în funcţie de nevoie. Indiferent de poziţionare, pasagerii spate chiar dispun de foarte mult spaţiu, similar cu cel dintr-un Outlander. Tot când vine vorba de atenţie la detalii, trebuie menţionat că portierele „îmbracă” pragul, astfel încât, la urcare sau coborâre nu există riscul ca cel de la volan sau vreun pasager să se murdărească pe pantaloni la urcare sau coborâre. Este pentru prima dată când la un model Mitsubishi vedem aşa ceva, iar acest lucru dovedeşte faptul că japonezii sunt acum mult mai atenţi cu clienţii lor.

Impresionante sunt şi farurile noului Eclipse Cross. Acestea utilizează tehnologia LED pentru faza scurtă şi iluminează foarte bine nu doar pe lungime, ci şi pe lăţime. Pe un drum cu o bandă pe sens cel de la volan farurile oferă un câmp vizual foarte larg, cu ambele margini ale drumului bine iluminate, astfel încât dacă vreun pieton ar circula pe marginea drumului, acesta ar fi vizibil din timp. Toate aceste detalii sunt extrem de importante, mai ales pe drumurile din România, unde o bună vizibilitate poate reprezenta diferenţa dintre a ajunge fără probleme acasă, sau accident. Nu trebuie uitat nici plafonul panoramic

De apreciat este şi faptul că japonezii nu s-au zgârcit deloc când a venit vorba de butoane. Aproape toate funcţiile au un buton atribuit. Deşi la prima vedere este ceva de criticat, trebuie luat în calcul că în trafic nu ai timp să intri în meniuri stufoase, iar o comandă directă ajută mult. Spre exemplu şi displayul pentru head-up display poate fi controlat cu ajutorul unor comenzi amplasate în stânga volanului. Iar comanda pentru camerele video ce permit vizualizarea „de sus” a maşinii este amplasată pe volan.

Dar cea mai controversată decizie legată de Eclipse Cross reprezintă faptul că maşina nu dispune de o motorizare diesel, singurul propulsor fiind cel de 1,5 litri benzină, supraalimentat, ce dezvoltă 163 CP şi un cuplu motor de 250 Nm între 1.800 şi 4.500 rpm. Acesta este disponibil atât în configuaraţie cu o transmisie manuală cu 6 trepte şi tracţiune faţă, şi într-una cu transmisie de tip CVT (cutie cu variaţie continuă) atât cu tracţiune faţă cât şi 4x4. Dintre acestea, automobilul testat era în versiunea cu CVT şi 4x4.

În modul normal, fără funcţia Eco activată, motorul este unul extrem de plăcut la condus, indiferent că discutăm de autostradă, oraş sau drum de munte. Pe de altă parte, tocmai pentru că urcă rapid în ture şi oferă performanţe dinamice bune în condiţiile în care echipează un SUV 4x4 cu transmisie CVT, şi consumul este o idee mai mare. În modul Eco, se poate atinge un consum de 6-6,5 litri/100 km în extraurban, mers normal şi respectând limitele de viteză, în timp ce în oraş consumul creşte spre 10 litri/100 km. Dacă în extraurban nu este utilizat modul Eco, atunci consumul creşte spre 8 sau chiar 10 km/h, iar în oraş spre 12-13 litri/100 km. În condiţiile în care discutăm totuşi de un SUV de 1,55 tone şi un motor supraalimentat pe benzină de 1,5 litri, atunci valorile indicate de computerul de bord sunt unele bune.

Preţul de lista al modelului testat, Eclipse Cross Intense Plus 1.5TC CVT 4WD, este de 33.903 euro cu TVA, iar preţul de pornire este de circa 24.000 de euro, pentru tracţiune faţă şi cutie manuală. Dar, de cei aproape 34.000 de euro primeşti un automobil extrem de bine echipat, care vine cu banchetă spate încălzită alături de scaunele faţă încălzite, faruri LED, climatizare automată cu reglaj pe două zone, sistem multimedia cu touchpad, tempomat adaptiv, head-up display, parbriz încălzite şi cu protecţie fonică, plafon de sticlă care se poate deschide, senzori de parcare care include avetizare de trafic la ieşirea de pe locul de parcare – probabil una dintre cele mai utile funcţii de siguranţă, camere video pentru bird’s eye view, sistem audio hi-fi, volan încălzit, sistem de avertizare la părăsirea benzii şi sistem automat de frânare în caz de urgenţă.  Practic, Eclipse Cross vine cu toate echipamentele necesare unui automobil pentru a concura inclusiv cu modelele propuse de mărcile premium. Da, nu vine cu atenţia la detaliu pe care o regăseşti într-un BMW sau Audi, însă pentru prima dată în ultimii ani, Mitsubishi vine cu un model care se apropie foarte mult de acestea, iar designul este unul care impresionează.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO