Auto

Test Auto ZF: Nissan Navara V6, pick-up tot mai american

Test Auto ZF: Nissan Navara V6, pick-up tot mai american

Nissan Navara V6

Autor: Bogdan Alecu

18.09.2012, 19:07 1650

Americanii sunt vestiţi pentru celebrele lor pick-upuri care nu doar că au performanţe ridicate pe teren accidentat, dar care şi în ceea ce priveşte "sportivitatea", majoritatea camionetelor fiind disponibile inclusiv cu motoare sport pe benzină. În ceea ce priveşte piaţa europeană, până de curând aici nu exista o piaţă cu tradiţie în ceea ce priveşte pick-upurile, acestea fiind de cele mai multe ori asociate utilitarelor şi nu neapărat maşinilor de teren pentru timp liber.

Dar lucrurile se schimbă. Înainte ca Ford să lanseze noul Ranger, camioneta care dispune (în sfârşit) de un design tipic unui pick-up american, Nissan a lansat Navara cu motorul diesel V6 de 3,0 litri. De ce este necesar un diesel de 3.000 cmc şi 231 CP când cel de 2,5 litri şi 190 CP este, cel puţin teoretic, arhisuficient? Simplu. Pentru că Navara poate fi mai mult decât o utilitară, poate fi un vehicul pentru timpul liber, care poate fi utilizat pentru a transporta aproape orice şi oriunde, iar datorită propulsorului său oferă şi un pronunţat caracter dinamic. Spre comparaţie, niciunul dintre competitorii lui Navara nu au niciun motor de peste 200 CP - Mitsubishi L200 are un 2,5 DiD de 178 CP, iar Toyota Hilux un 3,0 D-4D de 171 CP. Un alt punct forte al lui Navara este cutia de viteze automată cu şapte trepte, care reuşeşte să tempereze consumul mediu al gigantului de peste 2,1 tone sub pragul de 11 litri/100 km.

Pe de altă parte, tocmai acest caracter dinamic este afectat de suspensia spate realizată din arcuri lamelare. Dacă totul pare ok atunci când bena este încărcată, greutatea fiind egal distribuită pe cele două punţi, când se rulează cu bena goală puntea spate are tendinţa de a "ţopăi" pe denivelări şi implicit de a afecta stabilitatea maşinii. La condus, Navara este cel mai aproape de un SUV normal dintre toate pick-upurile. Putem rula fără probleme pe autostradă cu 140-150 km/h iar un drum cu multe viraje nu înseamnă neapărat că trebuie abordat cu o viteză redusă.

Spre deosebire de alte pick-upuri care sunt mai apropiate de utilitare decât de SUV-uri, Navara poate fi echipat întocmai ca un automobil obişnuit de teren. Mai mult, poate fi considerat chiar premium, având în vedere preţul său de aproape 46.000 de euro. Desigur, la aceşti bani se poate achiziţiona deja un Touareg, sau chiar un BMW X5, însă Navara este un off-roader cu sistem de tracţiune integrală nepermanente şi reductor, dotări care pot scoate de aproape oriunde maşina.

În plus, modelul testat dispunea de tapiţerie din piele scaune încălzite, sistem multimedia cu hard-disk şi, nu în ultimul rând, o cameră video pentru marşarier. Poate nu parte prea importantă, însă atunci când bena este suficient de plină pentru a acoperi luneta, camera video ofertă vizibilitatea necesară manevrării unei maşini de peste cinci metri lungime fără nici cea mai mică problemă. În plus, displayul sistemului multimedia poate fi împărţit în două zone, în stânga fiind afişate informaţii de la computerul de bord, iar în dreapta harta sistemului de navigaţie.

Şi da, maşina dispune de harta României, dar care însă nu oferă toate detaliile, în special la nivelul oraşelor de provincie. În ceea ce priveşte confortul, scaunele faţă se pot încadra fără probleme într-un SUV. Sunt mari, confortabile, cu un suport lateral decent. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre bancheta spate care are un unghi de aproape 90 de grade şi implicit poate da dureri de spate pasagerilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO