Auto

Test Auto ZF: Nissan Qashqai +2: Crossover pentru familie - GALERIE FOTO

Test Auto ZF: Nissan Qashqai  +2: Crossover pentru familie
17.05.2010, 12:25 654

Atunci cand a fost a fost lansat in urma cu trei ani, Qashqais-a dorit a fi o alternativa viabila la modele precum VW Golf, FordFocus sau Opel Astra, care sa ofere in plus alternativa uneitractiuni integrale si a unei garzi la sol mai mari. Si modelulfacelift a lui a fost proiectat la fel ca si prima. In plus, acumversiunea "+2" a acestuia cu sapte locuri este disponibila dinstart.

Care sunt avantajele lui "Plus 2"? In primul rand spatiulinterior. Portbagajul este cu 50 de litri mai mare fata deversiunea normala (450 de litri la +2), ampatamentul este cu peste13 cm mai lung, si implicit pasagerii spate dispun de mai multspatiu, iar lungimea de 4,5 m cu toate ca a crescut cu aproape 20cm se inscrie in continuare in limitele (superioare). Cel maiimportant avantaj il reprezinta faptul ca la nevoie masina poatetransporta sapte persoane. Ce-i drept, pe randul al treilea nu auloc decat copii, dar chiar si asa, acestia tot ar avea loc inhabitaclu.

La exterior principalele modificari se regasesc la parteafrontala. De la o noua capota, aripi, grila si faruri care au fostreproiectate pentru a fi mai elegante. In plus, modificareaacestora a dus la reducerea coeficientului de aerodinamicitate laCx 0,33.

In habitaclu schimbarile fata de modelul anterior au vizat celmai mult ceasurile de bord. Acestea acum amintesc mai mult desegmentul premium, fiind completate de un nou display pentrucomputerul de bord care acum integreaza si o zona centrala careindica consumul instant al masinii.

Avand in vedere ca noul Qashqai este mai "premium", acum acestapoate fi echipat cu un sistem audio BOSE pentru Nissan Connect caredispune inclusiv de un port USB ascuns in cotiera.
Cu toate ca in general pentru SUV-uri si chiar crossovere esterecomandabil un propulsor diesel, datorita cuplului mai mare laturatii joase, de aceasta data am ales un motor pe benzina.Explicatia este una simpla. Daca europenii se pricep sa facamotoare diesel, japonezii exceleaza la cele pe benzina. Din acestmotiv, de aceasta data am ales sa testam Qashqai-ul echipat cumotorul de 2,0 litri pe benzina de 141 CP care s-a dovedit a fi oalternativa buna la un diesel.

Cu toate ca la prima vedere ne-am fi astepta la un consum mairidicat, acesta a fost printre putinele masini unde chiar datelecomunicate de producator s-au dovedit a fi reale. Spre exemplu, intraficul din Capitala, consumul nu a depasit 12 litri/100 km,acesta fiind cu 0,9 litri peste cel comunicat oficial - o eroaremica in comparatie cu alte modele concurente, unde versiunea pebenzina consuma cu cel putin 2 litri mai mult decat dateleoficiale. In plus, motorul nu a dezamagit nici atunci cand a venitvorba de un condus ceva mai sportiv.

In ciuda garzii la sol mai mari decat in cazul unui modelcompact, Qashqai nu "sufera" de un ruliu pe viraje, nici macaratunci cand sunt abordate ceva mai sportiv.

Modelul testat era echipat cu sistemul de tractiune integrala"All Mode 4x4", care dispune de trei moduri - 4x4 Auto, pentrurularea pe carosabil umed sau macadam, 4x4 Lock pentru off-road,diferentialul central repartizand in mod egal puterea intre celedoua punti si 4x2 - tractiune numai pe puntea fata - mod recomandatla rularea pe asfalt uscat. In cazul unui rulaj normal, nu seobserva o diferenta intre 4x4 Auto si 4x2. Diferenta apare "lalimita" atunci cand se simte puterea motorului cum este repartizatapuntii spate.

Pretul de baza al unui Qashqai "Plus 2" cu motor pe benzina de2,0 litri si tractiune integrala porneste de la putin peste 23.000de euro cu TVA inclus, cu peste 2.000 de euro mai ieftin decatmotorul diesel de 2,0 litri si 150 CP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO