Companii

Dacia Sandero Stepway: crossover reinventat

Dacia Sandero Stepway: crossover reinventat

Foto: Dacia

Autor: Bogdan Alecu

16.11.2012, 00:04 2888

Sandero Stepway este unul dintre cele mai aşteptate modele Dacia pe piaţa europeană în condiţiile în care peste 50% din vânzările modelului de clasă mică aparţin versiunii crossover. În premieră România este prima ţară care testează noua gamă Dacia.

În acest context, cea de-a doua generaţie a modelului s-a dorit a fi cel puţin o clasă peste cel vechi. Acum Stepway nu mai este doar o versiune cu bandouri laterale tipice pentru off-road şi o gardă la sol înălţată, ci este şi versiunea de top, fiind cel mai bine echipată, inclusiv cu sistem de navigaţie.

Primul lucru care sare în evidenţă la noul Stepway este faptul că dispune de jante din tablă care cu ajutorul unor capace cromate imită foarte bine jantele din aliaj. Astfel se pot face reduceri de costuri, dar fără a afecta imaginea. Designul acum este unul mult mai plăcut la exterior. Este dinamic, tineresc şi atractiv, mai ales cu ban­dourile laterale, nuanţele caro­seriei şi chiar prin garda la sol înălţată.

La interior însă clientul de maşină vest-europeană va fi uşor dezamăgit. În timp ce în cazul Dokker şi Lodgy Dacia a demonstrat că poate face un habitaclu mai "vesel", nu aceeaşi strategie a fost adoptată şi pentru noile Sandero, Sandero Stepway şi Logan. Interiorul este dominat în totalitate de un plastic fie negru, fie gri-închis. Singurele elemente care sparg mo­notonia reprezintă cercurile cromate din jurul gurilor de ventilaţie.

Printre punctele forte ale lui Stepway râmân spaţiul interior, superior multor modele de clasă mică, portbagajul care poate găzdui bagajele a trei sau chiar patru persoane şi confortul suspensiei. Tocmai pentru că dispune de o gardă la sol înălţată, Stepway se adresează celor care circulă mai des pe drumuri accidentate şi implicit au nevoie de o suspensie mai confortabilă. Şi au obţinut-o. Mai mult, cu toate că vorbim despre o suspensie elastică, aceasta totuşi reuşeşte foarte bine să ofere şi o ţinută de drum decentă, menţinând destul de bine maşina pe asfalt. Nu trebuie uitat aici că vorbim de un model de clasă mică cu o gardă la sol de aproape 20 cm şi nu despre unul cu valeităţi sportive.

Ca motorizare, în prima zi de teste Stepway a fost disponibil dieselul de 1,5 litri şi 90 CP cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte. Cu acesta pe drumurile spaniole am obţinut un consum mediu de aproximativ 6 litri/100 km cu un minim de 4 litri/100 km atunci când s-a adoptat un stil de condus mai economic. Am apreciat aici cuplul disponibil la turaţii joase dar şi faptul că oferă maşinii un caracter sport fără a avea un efect negativ asupra consumului. Cutia de viteze însă am fi dorit să fie aceeaşi de pe noul Renault Clio IV, însă cea de pe Sandero este mai lungă, fiind orientă mai mult spre obţinerea unui consum de combustibil mai redus.

În ceea ce priveşte preţul Stepway vine de la 10.300 de euro pentru versiunea cu motorizare pe benzină de 0,9 litri şi 90 CP. Cine doreşte un diesel va trebui să scoată din buzunar 12.300 de euro. Ce se obţine la aceşti bani? Un automobil de clasă mică economic, cu o bună imagine şi cu o echipare care include toate echipamentele strict necesare şi în plus un foarte bun sistem de infotainment dar şi tempomat şi sistem ESP. Din păcate Dacia încă nu vrea să-şi lase clienţii să creadă ca nu mai este o marcă low-cost şi în continuare insistă pe materiale de slabă calitate la interior şi o imagine total opusă exteriorului modern, tineresc şi atractiv. Poate în viitorul apropiat se vor oferi măcar pentru Stepway elemente de decor "mai vesele".

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi

Propulsie: Turbo-diesel, L4, 1.461 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu cinci trepte, 90 CP la 3.750 rpm, 220 Nm la 1.750 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 11,8 s, viteză maximă 167 km/h, consum mediu 4,0 l/100 km, emisii CO2 105 g/km.

Preţ de pornire: de la 12.200 de euro cu TVA

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO