Test Auto ZF: Noul Duster, un salt mare pentru Dacia, o evoluţie pentru Renault. Galerie FOTO

23 nov 2017 Autori: Bogdan Alecu , Drive Test

Vezi galeria foto Iată cum arată noul model Duster

Dacia Duster – cea de-a doua generaţie – este de departe cel mai aşteptat automobil lansat în ultimii ani, iar noul SUV vine să ducă brandul autohton tot mai sus în clasamentul celor mai mari constructori europeni – desigur, susţinut de echipa Renault.

Lansarea comercială a noului Duster va avea loc zilele următoare, dealerii urmând să comunice preţurile în următoarele ore, astfel încât de săptămâna viitoare se vor putea comanda maşinile, iar din decembrie vor demara livrările. România este printre primele ţări unde se va vinde noul Duster, produs în exclusivitate la Mioveni.

Cât costă noul Dacia Duster în România. Versiunea de top vine cu 2.000 de euro sub preţul din Franţa

Noul Duster vine cu un design îmbunătăţit şi mult mai rafinat, cu un interior complet nou şi cu o serie de noi tehnologii care până de curând nimeni nu le-ar fi văzut implementate pe un model produs la Mioveni. Aşa cum prima generaţie lansată în 2010 introducea pe modelele Dacia tapiţeria din piele şi scaunele încălzite, cea de-a doua vine cu un sistem nou de climatizare automată, senzori pentru unghi mort, camere video faţă/spate şi pe laterale în oglinzi pentru mai mult control în off-road şi mult mai mult rafinament.

Fără îndoială cea mai mare surpriză a noului Duster este sistemul keyless entry preluat de la Renault. Francezii au oferit acest sistem pe modelele Renault încă din prima parte a anilor 2000, iar Megane II la acea vreme era primul care oferea acces fără cheie, ci pe bază de “cartelă”. Prin acest sistem maşina se va deschide prin simpla apropiere de maşină (sistemul “simte” cardul) şi motorul se va porni prin acţionarea butonului amplasat în stânga volanului.

La exterior Duster II este fără îndoială primul model Dacia cu efect “WOW”. Luminile de zi – LED-urile contribuie la “lăţirea” caroseriei, cel puţin la nivel vizual, iar formele capotei şi ale aripilor faţă oferă un contur cu adevărat senzual. Liniile sunt mult mai îngrijite şi totul pare mult mai bine aranjat. Stopurile spate pătrate de asemenea contribuie la această nouă imagine sportivă a maşinii.

La exterior toate detaliile inspiră calitate – de la oglinzile similare cu cele ale Nissan Qashqai, la faptul că accesul la rezervor se face acum prin acţionarea unei clapete la interior, nu cu cheia. Portbagajul acum se deschide cu ajutorul unui buton electric, cu o acţionare fină, nu cu buton mecanic precum la generaţia anterioară.

Odată ce iei loc înăuntru Duster deja merge tot mai mult către Renault şi Nissan. Feţele portierelor au fost complet reproiectate iar acum calitatea a crescut exponenţial şi acestea oferă impresia de calitate superioară şi rezistenţă. Întreaga planşă de bord este complet reproiectată.

Cu toate că la prima vedere părea un detaliu, faptul că acum baza parbrizului este amplasată mai în faţă oferă mai mult spaţiu pasagerilor faţă. În plus, faptul că maşina este mult mai aerodinamică şi mai bine insonorizată zgomotul în interior a scăzut semnificativ faţă de modelul precedent.

Un alt salt l-a făcut Dacia în materie de direcţie – sistemul de direcţie este acum unul electric adaptabil în funcţie de viteză, iar acţionarea sa este semnificativ mai bună. Volanul este acţionat extrem de uşor pe loc, iar în mers direcţia rămâne una precisă. Anterior, Duster I avea un sistem hidraulic, mai greoi de utilizat.

În materie de confort nu trebuie ignorat faptul că în premieră pentru ultimii 13 ani Duster vine cu un set nou de scaune la interior. Toate modelele Dacia aveau până acum aceleaşi scaune ca Logan în 2004, cu mici modificări. Acum Duster duce confortul în sfera de influenţă a Renault. În plus, scaunul şoferului dispune de o cotieră integrată.

În materie de ergonomie spre exemplu, noul Duster afişează temperatura exterioară pe displayul sistemulu multimedia, nu în cadrul computerului de bord. De asemenea, noul display LCD al computerului de bord amplasat între ceasuri oferă o grafică similară cu cea de pe modelele Nissan. În plus, acesta poate afişa şi viteza cu care maşina rulează.

Suspensia de asemenea a fost îmbunătăţită iar denivelările sunt filtrate corect chiar şi pe macadam şi pietriş.

Toate modificările tehnice se reflectă şi în consum – Duster cu 1,5 dCi 110 CP 4x2 – tracţiune numai pe puntea faţă şi cu transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC a înregistrat un consum mediu de 5,6 litri/100 km în modul normal nu ECO, pe un traseu mixt, compus din autostradă, drum naţional, off-road şi oraş.

Ce aduce nou interiorul celei de-a doua generaţii este ergonomia. La Duster facelift francezii propuneau o planşă de bord modernizată, care însă amplasa sistemul de navigaţie prea jos pentru a fi uşor de urmărit, însă plusa cu mai multe spaţii de depozitare - în partea superioară a consolei centrale şi pe partea pasagerului. Acum planşa este complet regândită şi vine cu cel mai frumos şi plăcut design regăsit vreodată pe o Dacia. Butoanele spre exemplu sunt acum de forma unor comutatoare, mult mai uşor de utilizat. De asemenea, ca şi Duster 2017 noua generaţie vine cu claxon pe volan, comenzi pentru geamuri montate pe portiere.

La exterior noul Duster preia platforma generaţiei anterioare dar bine cu un şasiu mai întărit, un parbriz mai înclinat şi o mai bună aerodinamică, ceea ce se traduce prin zgomot mai redus la vânt şi un consum mai redus de combustibil.

Noul Duster păstrează capacităţile offroad care au făcut succesul primei generaţii. Modelul are 4,3 m lungime şi 1,8 m lăţime şi o gardă la sol de 210 mm, un unghi de atac apropiat de 30° şi un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacităţi reale în offroad.

SUV-ul produs la Mioveni are un preţ de pornire pe piaţa franceză de 11.990 de euro cu TVA, pentru motorul pe benzină de 115 CP, 1,6 litri şi tracţiune faţă. Versiunea Essentiel, prima care dispune de aer condiţionat în echiparea de bază are un preţ de pornire de 13.850 de euro cu TVA, tot pentru 1,6 benzină 4x2. Generaţia actuală pleacă tot de la 11.990 de euro, astfel încât, deşi noul model vine cu elemente suplimentare, păstrează preţul de pornire. în România generaţia actuală pleacă de la 10.900 de euro cu TVA.

Ca echipare, Duster vine încă din versiunea de bază mult mai bine echipat decât predecesorul său. Spre exemplu, pentru 11.990 de euro cu TVA în Franţa, Duster vine din prima cu şase airbaguri, faruri automate, limitator de viteză, servodirecţie electrică, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, spoilere în culoarea caroseriei. Toate acestea sunt echipamente suplimentrae faţă de generaţia actuală. Al doilea nivel – Essentiel vine cu aer condiţionat, coloană de direcţie ajustabilă, scaun şofer ajustabil pe înălţime, banchetă rabatabilă şi fracţionabilă, radio-CD şi sistem de asistenţă la coborâre.

 

 
Cuvinte cheie:
renault
, duster
, dacia
, auto
, evolutie
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide