Auto

Test auto ZF: Opel Mokka 1.4 turbo, SUV pe partitură mignionă - Galerie FOTO

Test auto ZF: Opel Mokka 1.4 turbo, SUV pe partitură mignionă - Galerie FOTO

Test auto ZF: Opel Mokka

Autor: Gabriel Razi

28.10.2012, 19:18 2543

Opel, producător german deţinut de gigantul General Motors, atacă piaţa autovehiculelor SUV (sports utility vehicle) subcompacte, unul dintre puţine segmente pe creştere într-o industrie aflată în declin, prin intermediul modelului Mokka, lansat recent pe piaţă.

Cu acest model germanii de la Opel intră în concurenţă directă cu rivalii de la Nissan, care vând încă de la jumătatea anului trecut mini-SUV-ul Juke, un model al cărui design a stârnit controverse în rândul analiştilor, dar şi cu Skoda Yeti sau Mitsubishi Asx.

Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva din luna martie, Opel Mokka a fost construit de inginerii şi designerii producătorul din Russelsheim cu gândul la pieţe precum Germania, Italia, Marea Britanie dar şi Rusia, o piaţă cu drumuri mai puţin bune dar şi cu ierni lungi, condiţii ce se găsesc în bună măsură şi în România.

Estimările Opel arată că mai bine de jumătate din livrări urmează să fie acoperite de motorizarea de 1,7 litri CDTI şi 130 CP, o altă treime ar urma să fie reprezentată de motorizarea de 1,4 litri turbo benzină şi 140 CP, restul fiind împărţit de propulsorul de 1,6 litri benzină şi 115 CP şi de cel de 1,8 litri benzină şi 140 CP.

Motorizarea de 1,4 litri turbo şi 140 CP testată de ZF pe o rută de aproximativ 150 km între Hamburg şi St. Peter Ording, o mică localitate de pe litoralul german de la Marea Nordului, a oferit un comportament suficient de dinamic având în vedere dimensiunile şi greutatea de 1.350 kilograme a autoturismului.

Acest comportament este justificat şi de faptul că propulsorul dezvoltă un cuplu de 200 de Nm livrat pe o plajă cuprinsă între 1.850 şi 4.900/rpm. Într-un regim combinat de autostradă cu drum în oraş consumul mediu pe parcursul testului a fost de aproximativ 8 litri benzină/100 km, rezultat ajutat într-adevăr şi de cutia de viteze cu şase rapoarte a modelului. Modelul Mokka cu această motorizare, tracţiune integrală şi transmisie manuală cu şase rapoarte atinge o viteză maximă de 190 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde. Totuşi, la viteze de peste 140-150 km/h, zgomotul din habitaclu începe să iasă în evidenţă dar nu devine în niciun moment deranjant.

Puterea dezvoltată de motor oferă suficient spaţiu de manevră în cazul celor mai frecvente depăşiri însă pentru manevrele mai "la limită" schimbarea inferioară a treptei de viteză îşi face cu brio datoria. Siguranţa în depăşiri şi în curbe este accentuată şi de comportamentul corect al suspensiei.

Interiorul desenat de inginerii de la Opel pentru Mokka este similar cu cel al modelelor lansate de producătorul german în ultimii cinci ani după Insignia. Cu toate acestea, în cazul unor elemente de interior precum panourile uşilor au fost folosite materiale superioare celor găsite pe alte modelele ale producătorului precum Corsa sau Astra. Interiorul este construit relativ familiar, spaţiul fiind împânzit cu 19 spaţii de depozitare. Pe aceeaşi linie, scaunele din faţă sunt confortabile oferind o poziţie înaltă de condus şi suport lateral iar pe locurile din spate pot intra cu trei adulţi.

Opel Mokka a fost construit ca un model ce se vrea extrem de versatil, întrucât poate fi condus în condiţii de iarnă şi pe teren accidentat, dar şi în fiecare zi în interes de business sau pentru călătorii de recreere iar acest lucru este vizibil cu uşurinţă. Producătorul german a introdus în lista accesorilor opţionale oferite un suport pentru bicilete dar şi sisteme de asistenţă, siguranţă şi confort precum scaune ergonomice, farurile adaptive AFL+ sau sistem de climatizare electronic.

Pe lista dotărilor standard ale Opel Mokka se numără opt airbag-uri, sisteme precum ABS, ESP sau aşa numitele "Hill Assist" sau "Hill Descent Control".

Portbagajul mini-SUV-ului produs de Opel are un volum de 356 litri, suficient pentru a găzdui două trollere de dimensiuni medii. În cazul în care spătarele scaunelor din spate sunt rabatate, volumul disponibil în portbagaj urcă până la 785 de litri.

În România preţurile de listă pentru Opel Mokka pornesc de la 16.790 de euro cu TVA pentru varianta de 1.6 litri şi 116 CP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO