Auto

Test Auto ZF: Opel Mokka, mini-SUV urban

Opel Mokka, mini-SUV urban

Opel Mokka, mini-SUV urban

Autor: Bogdan Alecu

29.05.2013, 16:22 2811

Anul 2013 poate fi considerat fără probleme unul al SUV-urilor şi crossoverelor urbane, pe măsură ce aproape toţi producătorii auto europeni au acum cel puţin un astfel de model în portofoliu lansat în ultimul an.

Dintre aceştia, probabil Opel şi Chevrolet au acţionat cel mai repede venind cu oferte precum noul Opel Mokka, lansat deja încă de la începutul anului pe piaţa locală, cât şi Chevrolet cu Trax, care poate fi deja comandat. Cine este concurenţa? Aproape trei ani singurul jucător pe acest segment a fost Nissan Juke, care a şi anticipat şi lansat segmentul. În acest segment cel mai nou concurent este Renault Captur, iar spre sfârşitul anului va veni şi Ford EcoSport, urmat de Peugeot 2008.

Prin ce surprinde Mokka piaţa? În primul rând prin faptul că este primul astfel de model disponibil cu un sistem de tracţiune integrală cuplat la un motor „decent” - în acest caz vorbim atât despre dieselul 1,7 litri CDTi 130 CP (care cuplat la tracţiune integrală costă de la 23.290 de euro cu TVA) dar şi cel pe benzină - de 1,4 litri supraalimentat şi care dezvoltă 140 CP – pornind de la 21.290 de euro, iar preţul de bază pentru modelul cu motorul pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP cu tracţiune faţă este de 16.790 de euro. Spre comparaţie, Nissan Juke vine cu tracţiune integrală doar pe motorul 1,6 litri pe benzină, supraalimentat şi care dezvoltă 190 CP şi care costă de la aproape 24.500 de euro cu TVA, în condiţiile în care acesta dispune şi de cutie de viteze automată de tip CVT, în timp ce preţul de bază al acestuia pleacă de la 15.500 de euro, pentru motorizarea de 1,6 litri, benzină, 117 CP şi doar tracţiune faţă.

În ceea ce priveşte preţul, principalul concurent al Opel Mokka este Renault Captur, care vine de la 12.800 de euro cu TVA, pentru echiparea de bază şi motorul de 0,9 litri TCe 90 CP pe benzină, supraalimentat.

Tot un competitor important în ceea ce priveşte preţul este „fratele” Chevrolet Trax – pleacă de la 15.500 de euro cu TVA pentru motorul de 1,6 litri pe benzină, dar versiunea 1,4T 4x4 costă de la 18.500 de euro, cu aproape 3.000 de euro mai puţin decât Opel Mokka.

Designul noului Mokka reprezintă o evoluţie plăcută faţă de Antara, singurul SUV din portofoliul Opel, care în schimb este produs în Coreea de Sud pe aceeaşi platformă cu Chevrolet Captiva. Dar, ca şi Captiva, Mokka dispune de un unghi de atac prea mic pentru un SUV. Dacă în ceea ce priveşte imaginea partea frontală este una agresivă, cu o imagine plăcută, funcţional nu este cea mai bună, mai ales că SUV-ul dispune de o gardă la sol decentă, plus tracţiune integrală.

Din punct de vedere al dimensiunilor, Mokka are o lungime de 4,28 metri, fiind la limită între segmentul mic şi cel compact. Dar, având în vedere dimensiunile şi preţul, Mokka poate reprezenta o concurenţă şi pentru modelele de clasă compactă.

Cea mai mare surpriză a lui Mokka se ascunde însă la interior. Habitaclul este sensibil mai mare comparativ cu cel dintr-un Opel Corsa şi poate fi asemănat cu cel dintr-o Astra.

Tot de la Astra sunt preluate Indicatoarele de bord dispun de ecrane rotunde care încadrează computerul de bord, volanul cu o formă clasică întânită la Opel şi Chevrolet cu butoanele pentru cruise-control şi multimedia, displayul color din partea superioară a bordului sau comenzile de pe consola centrală, pentru instalaţia multimedia şi cea de climatizare automată. Nivelul de calitate din habitaclu este ridicat pentru segmentul său de preţ, iar finisarea este buna bună.

Spaţiul din interior se regăseşte tot la categoria plusuri, fie că este vorba de portbagajul de 356 de litri care poate fi extins prin rabatarea banchetei la 1.400 de litri, fie de bancheta spate care datorită ampatamentului de peste 2,5 metri oferă un spaţiu suficient chiar şi pentru trei adulţi.

Motorul de 1,4 litri supraalimentat poate reprezenta o soluţie pentru cei care nu efectuează mai mult de 10-15 mii de kilometri anual, datorită preţului mai redus de achiziţie. Cei 140 CP şi 200 Nm pun în mişcare destul de eficient cele 1,4 tone ale maşinii, dar sportivitatea este însă taxată când vine vorba de consum, care urcă spre 9-10 litri/100 km în traficul urban şi la 6-7 litri în extraurban. Tot o surpriză plăcută o reprezintă cutia de viteze, care cu toate că are trepte puţin mai lungi decât ne-am fi aşteptat din partea unui crossover cu tendinţe sportive, este una precisă şi plăcută la utilizare.

Confortul suspensiei este unul corect pentru segmentul său, oferind o amortizare bună chiar şi pe macadam. Cu toate că este 4x4, maşina poate fi utilizată cel mult pe un off-road uşor, tracţiunea integrală având în acest caz ca scop îmbunătăţirea ţinutei de drum şi creşterea gradului de siguranţă pe un traseu alunecos.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO