Auto

Test Auto ZF: Peugeot 508 GT 1.6 THP: O nouă strategie

Test Auto ZF: Peugeot 508 GT 1.6 THP: O nouă strategie

Autor: Bogdan Alecu

06.09.2019, 13:46 2123

Peugeot 508 GT vine precum o gură de oxigen într-o clasă medie tot mai des ocolită de clienţi, în drumul lor către un SUV. Dar francezii au înţeles că pentru a asigura un volum de vânzări pe un segment în scădere deja de foarte mulţi ani, trebuie să inovezi. Din acest motiv, 508 s-a transformat în 508 GT, iar vechea limuzină care înlocuia atât 407 cât şi 607, a fost la rândul ei înlocuită de o nouă generaţie care schimbă din nou strategia. Deja Citroen C5 este istorie, iar 508 trebuia să vină cu ceva nou. Şi a venit. O siluetă mult mai suplă, portiere fără rame pentru geamuri, hayon pentru portbagaj şi un set de stopuri negre care se aliniază perfect. Dacă vechiul 508 concura cu Ford Mondeo şi Opel Insignia, acum lucrurile s-au schimbat. Insignia a urcat şi ea în segment, iar cei de la Ford au decis să mizeze puternic pe segmentul SUV-urilor, având în vedere cererea din piaţă. Din acest motiv, Peugeot a fost nevoit să-şi lărgească „plaja” de concurenţă, iar în vizor au intrat mărcile premium care în continuare mizează pe limuzine de clasă medie şi mare.

Poate 508 GT să concureze pe segmentul premium? Din punct de vedere al designului cei de la PSA Peugeot Citroen sunt printre cei mai, dacă nu cei mai îndrăzneţi. La interior de asemenea. Simplitatea este cuvântul de ordine alături de sentimentul de hi-tech, de la ceasurile de bord la sistemul de infotainment care deja nu mai poate fi considerat mai prejos decât unul de la un brand premium, pornind de la grafică, la aplicaţii, la funcţia de mirrorlink la cea care suportă Android Auto sau Apple Car Play

Şi cu toate că Peugeot este celebru pentru motorizările diesel, 508 GT testat vine cu un propulsor pe benzină, de 1,6 litri, supraalimentat, care livrează 225 CP. Da, pe versiunea GT este în continuare şi un diesel de 2,0 litri şi 180 CP disponibil, însă tendinţa pieţei indică un apetit tot mai mare pentru motorizări pe benzină.

Motorul de 1,6 litri oferă performanţe foarte bune, mai ales că este cuplat la cutia de viteze automată cu 8 trepte – propulsorul vine cu reprize foarte bune, iar cutie schimbă treptele aproape insesizabil. Cu toate că cilindreea pare una mică, motorul de 225 CP şi 300 Nm este unul sportiv. „Problema” motorului este că vine de la un producător care ne-a obişnuit cu un consum mic la motoarele sale diesel. Însă şi 1,6 Turbo promite cheltuieli mici – spre exemplu, în traficul urban din Capitală 508 a afişat un consum mediu sub 11 litri/100 km, valoare care a scăzut spre 7 litri/100 km în extraurban. În ceea ce priveşte performanţele dinamice, 508 GT 1.6 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde, iar acest lucru se simte imediat, cuplul motor disponibil de la 1.500 rpm oferind acel „boost” necesar în timpul unei depăşiri.

Indiferent de unghiul din care este analizat 508 GT este un automobil emblematic pentru segment. Dacă la exterior observăm imediat portierele fără ramă pentru geamuri, cum iei loc la volan observi un alt „trademark” al Peugeot – volanul de dimensiuni mai mici şi displayul pe care sunt afişate ceasurile de bord poziţionate mai sus, deasupra volanului. Volanul fiind mai jos, implicit cel de la volan va ţine mâinile mai jos şi acestea îi vor obosi mai puţin la drum lung, iar amplasarea instrumentelor de bord mai sus şi mai departe, de asemenea obosesc mai puţin ochii la drum lung.

Interiorul, pornind de la scaune, feţele uşilor, planşa de bord şi consola centrală, este dominat de materiale de calitate, moi şi plăcute la atingere. În plus, Peugeot a dus o adevărată luptă cu butoanele. Numărul acestora a scăzut considerabil. Toate comenzile sunt acţionate prin sistemul de infotainment iar funcţiile principale sunt gestionate cu o serie de butoane orizontale. Inclusiv sistemul de climatizare este acţionat prin intermediul sistemului multimedia. Desigur, există şi butoane acţionate tactil pentru comenzi rapide precum recircularea aerului sau oprirea sistemului start/stop sau dezaburirea lunetei. Avem inclusiv un sistem de încălzire pentru parbriz, însă rezistenţele sunt prezente numai pe laturi, însă chiar şi aşa, avantajul acestuia va fi resimţit din plin în sezonul cu freezing rain. În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, acestea se regăsesc la tot pasul - în cotieră, la baza consolei centrale şi desigur în portiere, unde spaţiul este unul generos. În ceea ce priveşte locurile din spate, acestea beneficiaza de suficient spaţiu, specific unui model de clasă medie, însă din cauza siluetei de gran coupe, locul la cap este relativ limitat pentru cineva de peste 1,85-1,90 metri înălţime.

Portbagajul lui 508 reprezintă o gură de aer proaspăt în segment. Sedanurile vin cu un portbagaj foarte generos, însă accesul este unul limitat, astfel încât nu poţi transforma obiecte voluminoase. Acum, 508 dispune de hayon şi o capacitate de 487 de litri, capacitate care poate fi utilizată acum la adevăratul său potenţial.

Preţul de pornire pentru 508 este de 24.700 de euro cu TVA pe piaţa locală, pentru versiunea de bază cu motor diesel 1,5 litri HDi de 130 CP – trebuie menţionat că şi echiparea de bază este una extrem de generoasă, venind cu senzori de parcare, climatizare, display de 12 inchi pentru instrumentele de bord şi de 8 inchi pentru sistemul de infotainment, faruri adaptive, iluminare ambientală şi alte dotări. De partea cealaltă, modelul testat, 508 GT 1.6 litri 225 CP AT8 porneşte de la 36.700 de euro cu TVA, valoarea fiind uşor peste media segmentului. Desigur, însă, cu ce vine 508 nu mai regăsim la niciun alt concurent direct.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO